Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Die Taycan ziet er toch wel schitterend uit in die Martini wrap.
Als je de huidige S tegenover de concurrenten ziet staan zie je pas echt hoe gedateerd die er wel uitziet.
De nieuwe plaid zal terug de grenzen verzetten maar intussen zit de concurrentie ook niet stil.
Tja, ik bekijk alleen het plaatje en zie: Mercedes gedrocht, Audi&Porsche zozo, Tesla tijdloze elegantie. The eye of the beholder zullen we maar zeggen.
We wachten af hoe de verkoopcijfers zich gaan ontwikkelen
 
EQS "Level 3".

Sneeuw ❌
Regen ❌
Nacht ❌
Stad ❌
Zonder auto voor je ❌
Buiten pre-mapped roads ❌
Meer dan 60 km/u ❌

Filmpje:
 
  • Love
Reactions: ramonneke
Voor wat het waard is: ik reed hiervoor een Kia Optima. Daar moest het stuur mijn handen ‘voelen’ en dan was het goed. Als ik mijn stuur te losjes vast hield, kreeg ik een waarschuwing. Even ‘knijpen’ was dan voldoende.

Dat systeem vond ik veel fijner dan het verplicht moeten ‘bewegen’ van het stuur in mijn Tesla.
Het stuur in je Tesla moet je helemaal niet bewegen. Alleen druk geven. Mensen die tikjes geven klagen dat auto-lanechange niet fijn werkt.
 
Opvallender is dat de Plaid minder moet afgeven op de 900HP sterkere Rimac, dan hoeveel de Taycan Turbo S moet afgeven aan de Plaid.

Porsche (en Audi) moet terug gaan sleutelen, en in een recent Carlow-filmpje blijkt dat de 2e versnelling in de rolling sprints zelfs een handicap zijn tov een Performance Model S, omdat dat ding natuurlijk gaat terugschakelen.
 
Leuk vervolg op het filmpje dat @wooter postte. Wie heeft de grootste snelste, 1.914 HP Rimac Nevera of de 1.020 HP Tesla Model S Plaid?

De uitkomst zal niemand echt verrassen maar bizar om zelfs tussen deze super snelle auto’s toch nog zo’n groot snelheidsverschil te zien.
Zeker ook als je je bedenkt dat de S gewoon een family sedan is :p multi toepasbaar. De Rimac is enkel leuk voor dit soort stunts als dat je ding is.
 
Ze zijn november 2019 die gebakjes gaan produceren maar de software was toen nog lang niet af dus toen werden ze gestald op diverse parkeerterreinen.


Vervolgens einde van het jaar nog even vlug alles op kenteken gezet om zoveel mogelijk onder de CO2 boete van 2020 uit te komen.

1629369920598.png
 
  • Informative
Reactions: Maarten
Ze zijn november 2019 die gebakjes gaan produceren maar de software was toen nog lang niet af dus toen werden ze gestald op diverse parkeerterreinen.


Vervolgens einde van het jaar nog even vlug alles op kenteken gezet om zoveel mogelijk onder de CO2 boete van 2020 uit te komen.

View attachment 698509
Die registratiecijfers in 2021 zijn echt wel dramatisch te noemen. Logisch want ze zitten met een stevig aantal stock, maar toch...