Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Toyota CEO moet nu door het zand, 5 grote investeerders, goed voor 500 miljard belang in Toyota, hadden de CEO voor het blok gezet: beleid aanpassen of inpakken.
Onder druk van die investeringsfondsen start Toyota dus met een flinke investeringen in EV's
 
Ioniq 5:

Dit moet een van de meest vooruitstrevende Tesla concurrenten zijn die er op dit moment is maar toch nog steeds minder efficient. (of beter)
Vreemd dat men nu niet over een Tesla killer spreekt :p

Ik ben wel benieuwd hoe Tesla die (potentiele) voordelen van 800v gaat counteren. (laadcurves en laadsnelheid) nu meer en meer constructeurs deze gebruiken.
Die initiele versie was bij Bjorn te zien in de Garage van Marcus Bill....qua afwerking binnenin zag dat er echt wel fantastisch uit! (German Level)

Als ik voor een Y in de markt zat, zou dit zeker een kanshebber zijn maar dat ben ik niet dus ;)
 
Rivian als eerste met een pick-up in productie:

Moet zeggen dat ik de range voor zo'n grote wagen indrukwekkend vind. Ben benieuwd wat de praktijk cijfers zullen zijn. Aerodynamisch lijkt dit niet het meest optimale. Maar ruim 500 km range voor 135 kWh is m.i. best netjes.
 
270Wh/km. Dat zijn normcijfers hoger dan de Model X.

Ik denk dat die dingen in realiteit net niet de 400km gaan halen. Niet slecht, maar nog altijd 135kWh dat je moet laden, of bijna het dubbele van een Model 3 LR.
Dat de normcijfers wat hoger uitkomen is ook niet heel vreemd. De auto is ook echt een stuk groter (de pick-up echt een flink stuk groter), de SUV zal een iets grotere range hebben.

De long range zou met een 180 kWh batterij moeten gaan komen met ruim 600 km range.

Klopt dat t laden dan wel langer duurt. Aan de andere kant kan ook wel heel lang met een heel hoge snelheid laden. Maar ben benieuwd naar de laadcurves.
 
Ze krijgen die recall toch ook nooit in een deftig tijdsframe rond? De vervangbatterijen zijn niet beschikbaar. Ik zou er ook niet mee willen rondrijden en velen zullen alles toch voorzien hebben om in de garage of vlak bij de woning te parkeren en laden. Mij lijkt het terugkopen van die wagens de enige echte oplossing.
 
Ze krijgen die recall toch ook nooit in een deftig tijdsframe rond? De vervangbatterijen zijn niet beschikbaar. Ik zou er ook niet mee willen rondrijden en velen zullen alles toch voorzien hebben om in de garage of vlak bij de woning te parkeren en laden. Mij lijkt het terugkopen van die wagens de enige echte oplossing.
L'histoire se répète.

Dit was de EV1:
1631872383750.png