Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ah, de BMW iX3, hoe zou het daar mee zijn...


De i4 wordt momenteel maar in 1 fabriek gebouwd, dus in vergelijking met de 3-serie is het een low volume auto. Niet zo verbazend dat productie voor 2022 al uitverkocht is.

 
No comment:

download.jpeg
 
  • Like
Reactions: Maarten
Misschien wel wat commentaar:
De man op de foto is 1.95 m. Hij zit in de versie met optionele M-sportzetels die veel meer ruimte innemen dan de standaard stoelen.
In de model 3 zit die man trouwens niet veel comfortabeler. Mijn zoon van 182 cm klaagt over het gebrek aan hoofdruimte achterin de model 3. Maar hij heeft wel wat meer beenruimte.

Berlines in deze klasse zijn achterin meestal gewoon niet zo heel ruim. Ik zou deze i4 sowieso niet nemen vanwege de beperkte ruimte achterin, maar toch even kaderen: dit is geen berline, maar een hatchback. De beperkte hoofdruimte in deze wagen is een prijs die je betaalt om een wat handigere koffer te hebben (Mercedes heeft de EQE een berlinekoffer gegeven omdat de hoofdruimte met hatchback te beperkt zou zijn). Dat scheelt toch makkelijk enkele cm hoofruimte...
 
  • Like
Reactions: 9shots
In de model 3 zit die man trouwens niet veel comfortabeler. Mijn zoon van 182 cm klaagt over het gebrek aan hoofdruimte achterin de model 3. Maar hij heeft wel wat meer beenruimte.

Ik ben zelf 1.97, de stoel van de 3 kan niet ver genoeg naar achteren maar achter mij kan niemand meer zitten. Normale hollandse volwassen mannen zitten echt niet niet comfy in de 3, de X en de Y. De Y valt me vies tegen qua hoofdruimte en bij de X zit je met je hoofd tegen de X wing deur omlijsting aan.

Tesla zou met een X moeten komen met normale deuren zodat je achterin echt alle hoofdruimte hebt.

Je kunt als je lang bent echt enkel in de S zitten qua hoofdruimte achterin maar ja dan zit je ook weer met je benen die niet ondersteund worden.

Been ondersteuning vind ik sowieso drama met de Tesla stoelen in alle modellen! Stap je in wat Duits makelij dan zit je meteen zoveel lekkerder omdat je benen beter worden ondersteund.

Het is echt duidelijk dat Tesla geen rekening houdt met de Scandinavische en Hollandse mannen :)
 
  • Like
Reactions: Hayden
Ik ben zelf 1.97, de stoel van de 3 kan niet ver genoeg naar achteren maar achter mij kan niemand meer zitten. Normale hollandse volwassen mannen zitten echt niet niet comfy in de 3, de X en de Y. De Y valt me vies tegen qua hoofdruimte en bij de X zit je met je hoofd tegen de X wing deur omlijsting aan.

Tesla zou met een X moeten komen met normale deuren zodat je achterin echt alle hoofdruimte hebt.

Je kunt als je lang bent echt enkel in de S zitten qua hoofdruimte achterin maar ja dan zit je ook weer met je benen die niet ondersteund worden.

Been ondersteuning vind ik sowieso drama met de Tesla stoelen in alle modellen! Stap je in wat Duits makelij dan zit je meteen zoveel lekkerder omdat je benen beter worden ondersteund.

Het is echt duidelijk dat Tesla geen rekening houdt met de Scandinavische en Hollandse mannen :)
Iets genuanceerder.

Ik zie dat de 2021 stoelen in de Tesla's nieuw zijn en ze lijken op het oog iig een stuk beter. Daarin zou ik wel eens willen proefzitten.

De sportstoelen in de Duitse auto's zijn goed, de standaard stoelen zijn slechter en hebben een kortere zit dan wat Tesla in mijn S heeft gestopt.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Iets genuanceerder.

Ik zie dat de 2021 stoelen in de Tesla's nieuw zijn en ze lijken op het oog iig een stuk beter. Daarin zou ik wel eens willen proefzitten.

De sportstoelen in de Duitse auto's zijn goed, de standaard stoelen zijn slechter en hebben een kortere zit dan wat Tesla in mijn S heeft gestopt.

Van de 2021 Model S bedoel je? Ze lijken op de stoelen van voor de facelift :) hoop dat ze beter zitten want de facelift stoelen zitten veel prettiger dan pre-facelift.

Qua rugondersteuning geef ik je gelijk maar ik wilde focussen op de beenondersteuning. Ook bij standaard stoelen beter bij VW en BMW als je lang bent en zeker ook qua hoofdsteun.

Ook mooi... De 2021 S heeft nog steeds geen verstelbare gordel. Voor juist de kleinere mensen super irritant ook.
 
Van de 2021 Model S bedoel je? Ze lijken op de stoelen van voor de facelift :) hoop dat ze beter zitten want de facelift stoelen zitten veel prettiger dan pre-facelift.

Qua rugondersteuning geef ik je gelijk maar ik wilde focussen op de beenondersteuning. Ook bij standaard stoelen beter bij VW en BMW als je lang bent en zeker ook qua hoofdsteun.

Ook mooi... De 2021 S heeft nog steeds geen verstelbare gordel. Voor juist de kleinere mensen super irritant ook.

Een VW of BMW met standaard stoelen zou ik iig nooit kopen. De gemiddelde houten kerkbank zit beter.

De post facelift stoelen van de S zitten veel beter dan de pre facelift. Ik heb verhalen gelezen dat de 2021 versie nog veel beter zit. Ik heb daar alleen zelf geen ervaring mee.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik ben zelf 10cm kleiner dan @ramonneke en absoluut geen problemen in de X. De 3 pas ik ook in, maar zit gewoon te laag voor mijn voorkeur.
Maar ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat niemand verwacht dat je met 195 cm lengte comfortabel achter jezelf kan gaan zitten in een berline uit de klasse van de Mercedes C, Audi A4, BMW 3 en Model 3.

En je zit in de model 3 te laag omdat de accu daar in de bodem moet zitten, je hebt dan wel de hoofdruimte, maar het blijft weinig comfortabel als volwassene achterin een EV-berline. Dat zijn het type compromissen dat je moet maken in zo'n wagens.

Eigenlijk wil ik gewoon een mooie EV (shooting) brake, daar is dat hoofdruimte probleem opgelost. Pakweg een elektrische Peugeot 508 SW of zo...
 
Volvo komt ook met een eigen supercharger netwerk 🤐


Er komen wel 30 laadstations in BE en LUX op de strategische plekken van de dealers.....🤣
 
Lees ik dit nou echt/

Om nog even die vergelijking met Tesla te maken: er komen niet meerdere laders naast elkaar te staan. Het gaat om één station waar maximaal twee EV’s tegelijk kunnen opladen.

M.i. veel bombarie voor die paar laadplekken die waarschijnlijk ook nog onhandig liggen voor snelweg bijladen.
 
Hyundai gaat nu toch met rasse schreden in de richting van elektrificatie.


12000 man betrokken in deze organisatiewijziging

Ik denk dat Toyota zich toch zorgen mag beginnen maken...

The Korea Economic Daily reports that Hyundai’s new R&D chief Park Chung-kook confirmed in an email to employees that they are shutting down new engine development:

“Now, it is inevitable to convert into electrification. Our own engine development is a great achievement, but we must change the system to create future innovation based on the great asset from the past.”
Hyundai reportedly had 12,000 people working on engines, but they are now being transferred to EV powertrain development:

“Researchers at the engine design unit have moved to the electrification design center, leaving only some to modify existing engines. The powertrain system development center is transforming into an electrification test center, while the powertrain performance development center is becoming an electrification performance development center.”
Park added on the change:

“The immediate task is to develop innovative vehicles that can dominate the future market. This reorganization will be an important starting point for change ahead in the new year.”
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
De grootste leasemaatschappij van België geeft extra info over de elektrische wagens die ze leasen

BEV maken nu 11% uit van het aantal geleasede voertuigen in 2021 (veel te weinig imho), wel een stijging met 100%. Ze gaan er vanuit dat ze in 2022 nog eens gaan verdubbelen.

Markant is wel de lijst met meest geleasede BEV's in 2021.
1. iX3​
2. e-tron​
3. model 3​
4. ID.4​
5. XC40​