Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Groot verschil maar toch is de M50 sneller op de 400m...
Ik denk dat dit zal veranderen met de M3P Model 2022.

New engine met hairpin wiring .... ergens gelezen dat dit zou dienen om de acceleratie langer door te laten gaan :cool: ..... zou leuk zijn dat ze dat voor het vorige model ook zouden doen in de vorm van een launch control "stand". Je weet wel als je het eens nodig zou hebben.

Wat je nu ziet is dat boven de 110/120 de acceleratie terugvalt en dat de BMW voorbij gaat wanneer ze op 160-180km/uur zitten....dus niet zo heel spannend.

Maar goed, fair is fair, hij is sneller.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Let op: De M3P in de Quarter Mile test is trager om verschillende redenen:
1. Extra spoilers die meer luchtweerstand geven.
2. Aftermarket velgen/banden die meer rol/luchtweerstand opleveren.
3. De bestuurder van de M3P weegt 40 kilo meer dan Mat ;)

Een standaard M3P doet de 400m in 11,5 - 11,7 s
Ja, en bij zulke tests is het altijd interessant om de SOC te kennen. Dit en de batterij temperatuur kan heel wat paardjes schelen.

Ik voel het trouwens zelf erg hard wanneer ik op 85-90 of 55-60% zit....
 
Klopt ergens wel. Je kan aangeven hoeveel brandstof je verbruikt hebt per afstand, met evengoed per periode. Blijft wel vreemd en ik vermoed dat dit normaal niet wordt weergegeven bij ICE's (l/u).

Die 'gemiddelde vanaf start' afkorten naar 'Aver. fr. start' is ook wel heel lelijk.
iets zoals het verbruiksmetertje bij BMW dat bij stilstand altijd naar ”unlimited” uitweek?
 
In Europa horen we regelmatig dat de VW-groep in totaal meer EV's verkoopt dan Tesla.

In de VS is het andere koek.

Als je ziet dat VW-groep globaal zijn verkoop in 2021 heeft verdubbeld ten opzichte van 2020 en daarmee zowat aan de helft van Tesla komt, weet je dat het een geduchte concurrent is. Aan die groei is het zeker niet onmogelijk dat ze Tesla binnenkort bijbenen.
 
Bij Mercedes letten ze niet zo goed op de details.
Ik kreeg deze week een uitnodiging van een Mercedes-Benz dealer (,,Sorry, wat voor iets?” ,,Een dealer: een overbodige schakel tussen fabrikant en consument”).

De dealer kondigt aan dat Mercedes de B-klasse elektrisch heeft gemaakt en vraagt zich af of ik als gewaardeerde relatie wil overstappen naar het elektrisch rijden.

De relatie in kwestie rijdt sinds 2017 al in een elektrische B-klasse en is 1x bij de dealer geweest voor een bijna gratis APK-keuring. Het idee leek me toch altijd dat een dealer dichtbij de klant staat en diens behoeften kent. Dat lukt niet erg.
 

Attachments

  • 9C3578F3-D46A-4671-954F-0D0285741DE6.jpeg
    9C3578F3-D46A-4671-954F-0D0285741DE6.jpeg
    352.8 KB · Views: 56
  • Funny
Reactions: job-lek and ebullio
Ik kreeg deze week een uitnodiging van een Mercedes-Benz dealer (,,Sorry, wat voor iets?” ,,Een dealer: een overbodige schakel tussen fabrikant en consument”).

De dealer kondigt aan dat Mercedes de B-klasse elektrisch heeft gemaakt en vraagt zich af of ik als gewaardeerde relatie wil overstappen naar het elektrisch rijden.

De relatie in kwestie rijdt sinds 2017 al in een elektrische B-klasse en is 1x bij de dealer geweest voor een bijna gratis APK-keuring. Het idee leek me toch altijd dat een dealer dichtbij de klant staat en diens behoeften kent. Dat lukt niet erg.
Zijn ook maar gewoon mailings.

In grote lijnen zijn dealers even onafhankelijk en klantgericht als de lokale McDonalds franchise.

Enkel, bij McDonalds reageren ze niet zo fijn als je om korting vraagt.
 
Ik kreeg deze week een uitnodiging van een Mercedes-Benz dealer (,,Sorry, wat voor iets?” ,,Een dealer: een overbodige schakel tussen fabrikant en consument”).

De dealer kondigt aan dat Mercedes de B-klasse elektrisch heeft gemaakt en vraagt zich af of ik als gewaardeerde relatie wil overstappen naar het elektrisch rijden.

De relatie in kwestie rijdt sinds 2017 al in een elektrische B-klasse en is 1x bij de dealer geweest voor een bijna gratis APK-keuring. Het idee leek me toch altijd dat een dealer dichtbij de klant staat en diens behoeften kent. Dat lukt niet erg.
Haha, mooie afstemming van de mailing op de geadresseerden inderdaad. ;)

Uit nieuwsgierigheid: wat vind jij overbodig aan een dealer? En vind je een Tesla Service center en Store dan ook overbodig?
 
Haha, mooie afstemming van de mailing op de geadresseerden inderdaad. ;)

Uit nieuwsgierigheid: wat vind jij overbodig aan een dealer? En vind je een Tesla Service center en Store dan ook overbodig?
Dealer mark up.


 
  • Like
Reactions: djlorenz
Een Tesla Service Center en Store zijn onderdelen van het Tesla concern. Het is geen derde partij die tussen de fabrikant en afnemer geschoven is.
Ok, dat is waar. Maar heeft dit voordelen of (ook) nadelen naar jouw idee?

Voor mij als klant doet een reguliere dealer of een Tesla service center niet veel anders qua taken:
  • showroom voor nieuwe auto's
  • mogelijkheid tot proefrit
  • offertes opstellen
  • onderhoud/reparatie
Een reguliere dealer heeft dan nog als voordeel dat je de nieuwe auto daar ook kan afhalen (wat bij Tesla alleen in het delivery center van Tilburg kan) en inkoop/verkoop van gebruikte auto's. Maar in wezen zou dat ook bij een Tesla SC mogelijk kunnen zijn.

Persoonlijk zie ik niet zo waarom b.v. klantenbelangen bij het een of andere "systeem" juist beter behartigd kunnen worden. Misschien is het een of het andere kostentechnisch wel gunstiger? Al is dit misschien ook weer afhankelijk van of een reguliere dealer slechts 1 merk of meerdere onder zijn hoede heeft.
 
Ok, dat is waar. Maar heeft dit voordelen of (ook) nadelen naar jouw idee?

Voor mij als klant doet een reguliere dealer of een Tesla service center niet veel anders qua taken:
  • showroom voor nieuwe auto's
  • mogelijkheid tot proefrit
  • offertes opstellen
  • onderhoud/reparatie
Een reguliere dealer heeft dan nog als voordeel dat je de nieuwe auto daar ook kan afhalen (wat bij Tesla alleen in het delivery center van Tilburg kan) en inkoop/verkoop van gebruikte auto's. Maar in wezen zou dat ook bij een Tesla SC mogelijk kunnen zijn.

Persoonlijk zie ik niet zo waarom b.v. klantenbelangen bij het een of andere "systeem" juist beter behartigd kunnen worden. Misschien is het een of het andere kostentechnisch wel gunstiger? Al is dit misschien ook weer afhankelijk van of een reguliere dealer slechts 1 merk of meerdere onder zijn hoede heeft.
Een van de belangrijkste reden toen, en nog steeds, is dat OEM liever ICE verkoopt.