Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad. Niemand met een Model X kijkt op van krakende draagarmen, een gekend probleem. Als je altijd E-klasses hebt gereden kan het lijken alsof krakende draagarmen een groot probleem zijn.

Wanneer je bijv. zoekt op problemen met E-series dan lijkt het er op dat ze de roestproblemen hebben van een Alfa uit 1970.

Rookgordijnen, roest, geen werkende airco's afgebroken ophangingen etc. etc.
Maar voor een MB is dat geen nieuws, wanneer het een Tesla is dan is het wereld nieuws.
 
Most popular salary sacrifice vehicles in 2022 (in UK)

Audi Q4 e-tron
BMW iX3
Hyundai IONIQ 5 electric
Kia Niro
Mercedes-Benz A Class (PHEV)
Mercedes-Benz EQC
Nissan Leaf
Peugeot e2008
Tesla Model 3
Volkswagen ID3
Source: Tusker


“As a result of this change in buying habits, Tusker has lowered its average order emissions from 107.9g/Km, to just 36.6g/Km in two years and is well on its way to achieving a zero-emission fleet by 2030.“
 
  • Like
Reactions: horta

View attachment 760820
Als ik het goed heb zijn Skoda Enyaq iV80X en de ID4GTX technisch gezien dezelfde wagens (ook duidelijk in de WLTP) dat ze dan zo een verschillend gedrag hebben (respectievelijk 15,51% en 25,68% ‘verliezen’ in de winter) maakt dat de test weinig betrouwbaar overkomt.
 
  • Informative
Reactions: BMW740iL
Als ik het goed heb zijn Skoda Enyaq iV80X en de ID4GTX technisch gezien dezelfde wagens (ook duidelijk in de WLTP) dat ze dan zo een verschillend gedrag hebben (respectievelijk 15,51% en 25,68% ‘verliezen’ in de winter) maakt dat de test weinig betrouwbaar overkomt.

EV-database vertelt een ander verhaal.

Skoda Enyaq iV80X 195kW motor
ID.4GTX 220kW motor.

In de praktijk maakt dat blijkbaar meer uit dat VAG wil doen geloven in hun WLTP opgaaf.



Wat je werkelijk kunt verwachten qua range in EV-Database is voor de Skoda met een * en dus geschat waarschijnlijk o.b.v. wat de ID.4GTX doet.
 
Ja, die ID.Buzz is gewoon de busjesversie van een ID.3...

1643307116354.png


1643307123612.png


1643307146950.png


6vo4y2z6d9e81.jpg




1643307101403.png
 
Voor een taxibedrijf is de auto een bedrijfsmiddel.
Voor een taxi is, dat als het bedrijfsmiddel uitvalt, er ook geen inkomsten zijn.
Ik heb geen ervaring met Mercedes, maar denk dat bij Mercedes - omdat zij ook vrachtauto's maken - een 24 uurs bedrijf zijn.
De Tesla's zijn personenauto's, daar doet een lease maatschappij geen verandering aan, is na vijven gesloten.

In mijn werkzame leven was er ook wel eens een probleem met een de bedrijfsauto's, die werden dan dezelfde dag gerepareerd omdat deze garage wist dat zij s'nachts moesten rijden.
Daar moet je bij Tesla bij aankomen, zij hebben een beleid, maar niet voor jou maar voor Tesla., zoals ik soms op dit forum lees.
 
Voor een taxibedrijf is de auto een bedrijfsmiddel.
Voor een taxi is, dat als het bedrijfsmiddel uitvalt, er ook geen inkomsten zijn.
Ik heb geen ervaring met Mercedes, maar denk dat bij Mercedes - omdat zij ook vrachtauto's maken - een 24 uurs bedrijf zijn.
De Tesla's zijn personenauto's, daar doet een lease maatschappij geen verandering aan, is na vijven gesloten.
Daarom hebben grote taxibedrijven een eigen garage met eigen monteurs. ZZP taxichauffeurs kunnen daar vaak ook terecht.
Van een Tesla snappen ze alleen niets.
In mijn werkzame leven was er ook wel eens een probleem met een de bedrijfsauto's, die werden dan dezelfde dag gerepareerd omdat deze garage wist dat zij s'nachts moesten rijden.
Daar moet je bij Tesla bij aankomen, zij hebben een beleid, maar niet voor jou maar voor Tesla., zoals ik soms op dit forum lees.
 
Ik vind het maar vreemde excuses van een taxibedrijf. Mercedes heeft nl. ook niet een vloot reserve-taxi's op blauwe plaat die ze kunnen uitlenen als er een Mercedes taxi naar de garage moet, laat staan een 24-uur dienst voor iets ingewikkelder dan een platte band. Klassiek lost een taximaatschappij dat zelf op door zelf een reservevloot te voorzien van ouder materiaal, en in extremis bij te huren bij de concurrentie.

In weze is dit niet veel anders dan bij vrachtbedrijven: een eigen werkplaats, een contract met bandenhersteldienst 24/7, wat ouder materiaal als reserve en huren als de reserve op is.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
In Amsterdam waren ze ahead of the curve met een vroege vloot Tesla taxis. Met de real life ervaringen met Tesla is van die voorsprong weinig meer over


Tsja, dat was toen... en de claims zijn toch ook een beetje vreemd want ze zijn wel Tesla blijven rijden :)

Ik zie afgelopen tijd toch zeer veel Model Y's met blauwe kentekenplaten dus kennelijk ligt de Y goed in de taxi wereld.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: RobsEV and BMW740iL
@wooter Alleen is dat voor de schiphol taxi's anders omdat daar geen andere dan EV's mochten komen. Ouder materiaal was er niet, concurrentie mocht er niet gaan staan vanwege geen EV en geen toestemming van Schiphol. Is iets complexer dan jij denkt.
Niet voldoende vooruit gepland dan. Verbaast me niks, het is tenslotte een taxibedrijf, geen nucleaire installatie of een datacenter.
 
Niet voldoende vooruit gepland dan. Verbaast me niks, het is tenslotte een taxibedrijf, geen nucleaire installatie of een datacenter.
Je doet weer een aanname. Blijkbaar was Tesla toen nog niet ver genoeg om commercieel ingezet te worden (en daar hebben ze zich dan ook op beroepen in de rechtszaak als ik me niet vergis). Er was geen concurrentie, als in je kunt passagiers met grote koffers niet in een Zoe proppen of in een Leaf 1e generatie.
 
Je doet weer een aanname. Blijkbaar was Tesla toen nog niet ver genoeg om commercieel ingezet te worden (en daar hebben ze zich dan ook op beroepen in de rechtszaak als ik me niet vergis). Er was geen concurrentie, als in je kunt passagiers met grote koffers niet in een Zoe proppen of in een Leaf 1e generatie.
Tesla heeft zich niet aangeboden als leverancier van Taxi's.
Er was een leasemaatschappij die Tesla's heeft aangeboden voor gebruik als Taxi maar personenauto's heeft ingekocht bij Tesla.
De klachten gaan er hoofdzakelijk om dat ze geen vervangende Taxi kregen aangeboden bij reparatie maar een personenauto.

Wanneer je dat niet overeenkomt en je koopt een personenauto en dus geen Taxi dan krijg personenauto garantie.
Wanneer aardappelen koopt dan kan je ook niet verwachten dat je gebakken friet krijgt.

Verder waren de chauffeurs in veel gevallen niet eens de eigenaar van deze Tesla's maar was dit de Leasemaatschappij.
Het verweer van Tesla was dan ook, wij hebben auto's geleverd aan de leasemaatschappij welke deze heeft verhuurd aan taxibedrijven voor gebruik als Taxi's.