Phil V
Well-Known Member
Toen de Tesla’s en de Zoe’s nog aan 22kW AC laadden?6,6kW op AC is echt niet meer van deze tijd, dat is nog uit het begintijdperk van de EV’s.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Toen de Tesla’s en de Zoe’s nog aan 22kW AC laadden?6,6kW op AC is echt niet meer van deze tijd, dat is nog uit het begintijdperk van de EV’s.
Zoë's aan 43kW AC... Ik heb nooit begrepen waarom dat AC laden telkens minder is geworden. OK, vroeger waren er bijna geen DC laders, dus moest men wel een sterkere/duurdere onboard lader installeren. Maar vandaag ze zouden op z'n minst de optie kunnen aanbieden voor 22kW. Op model S was dat eerst mogelijk, later werd dat 16,5kW en ik dacht nu zelfs helemaal niet meer?Toen de Tesla’s en de Zoe’s nog aan 22kW AC laadden?
Als je in België kijkt naar het capaciteitstarief dat er aan komt, is 6,6 kW eigenlijk geen probleem. Toen ik 'kloeg' dat 11 kW laden 's nachts sterk bestraft zou worden in het nieuwe systeem was de algemene teneur dat je het zonder probleem op 6 kW kan doen. Sneller laden blijft natuurlijk comfortabeler, maar misschien is dit in de praktijk binnenkort nauwelijks een beperking.Zoë's aan 43kW AC... Ik heb nooit begrepen waarom dat AC laden telkens minder is geworden. OK, vroeger waren er bijna geen DC laders, dus moest men wel een sterkere/duurdere onboard lader installeren. Maar vandaag ze zouden op z'n minst de optie kunnen aanbieden voor 22kW. Op model S was dat eerst mogelijk, later werd dat 16,5kW en ik dacht nu zelfs helemaal niet meer?
De ervaring (ook bij mij) heeft geleerd dat snel DC laden niet zo belangrijk is als aanvankelijk gedacht. Het is ook nog eens duur qua omvorming.Zoë's aan 43kW AC... Ik heb nooit begrepen waarom dat AC laden telkens minder is geworden. OK, vroeger waren er bijna geen DC laders, dus moest men wel een sterkere/duurdere onboard lader installeren. Maar vandaag ze zouden op z'n minst de optie kunnen aanbieden voor 22kW. Op model S was dat eerst mogelijk, later werd dat 16,5kW en ik dacht nu zelfs helemaal niet meer?
Dat is precies de houding die er voor zorgt dat laden aan een laadpaal een slechte naam heeft bij het grote publiek.Ik was dit weekend in Gent waar er een groot bord bij de laadpaal in de parking stond: deze plek alleen gebruiken tijdens het laden! Als je aan de paal staat zonder te laden krijg je €25 boete. Prima, dan zetten we het laden toch gewoon op 6A ... doen we er de hele dag over.
Samen met het feit dat ze vaak bezet zijn (al dan niet door een ICE), niet werken, je de juiste kaart niet hebt,…Dat is precies de houding die er voor zorgt dat laden aan een laadpaal een slechte naam heeft bij het grote publiek.
@ Wooter, het moet mij toch van het hart, misschien dat je je toch af en toe wat meer moet verplaatsen in een ander. Je kan wel heel erg stellig en eenzijdig zijn in je antwoorden en opmerkingen over alles en iedereen die niet alleen iets negatiefs over Tesla zegt maar zelfs ook als iemand wat positiefs over een ander merk zegt. Er bestaat een mogelijkheid dat je hiermee wat ongenuanceerd overkomt. Ik zou zeggen geef andere eens wat meer ruimte en behandel iedereen met respect ook als ze een mening hebben die afwijkt van jouw mening. Ook op een Tesla forum moet je wat positiefs over andere merken kunnen zeggen.Lijkt me redelijk competitief gezien de accugrootte, en het gaat niet over de investering, wel over die garantie en die geruststelling >10 jaar.
confirmation bias / halo-effect
Ik zit hier niets te verdedigen. Ik corrigeer gewoon wat jij neerpent.
Geen haar op mijn hoofd denkt eraan een Toyota te kopen.
Van een merk dat ons jarenlang waterstofauto's wil aanpraten?Ook op een Tesla forum moet je wat positiefs over andere merken kunnen zeggen.
Ja ook van een merk wat "ons" jarenlang waterstofauto's "aan wil praten"!Van een merk dat ons jarenlang waterstofauto's wil aanpraten?
Dit is toch precies het gedrag wat een oorzaak is van verkeerd ontwerp.Dat is precies de houding die er voor zorgt dat laden aan een laadpaal een slechte naam heeft bij het grote publiek.
Nuja, ik zoek even ergens welk papier ik ondertekend heb om ook positief over Toyota te moeten spreken, want ik herinner me dat niet.Ja ook van een merk wat "ons" jarenlang waterstofauto's "aan wil praten"!
Ik heb in al die jaren nog nooit een publieke laadpaal gebruikt dus is het mijn probleem helemaal niet.Dit is toch precies het gedrag wat een oorzaak is van verkeerd ontwerp.
Als je een stad bezoekt, een paar uur in een museum rondloopt, daarna gaat lunchen, nog even shoppen en dan pas weer naar huis; ga je toch niet tussentijds even heen en weer terug naar het parkeerterrein / garage om even de auto te verplaatsen. Met de kans dat er geen parkeerplek in de buurt vrij is.
Van de zomer in Tours in de parking bij het station aan de lader en met de kinderen de stad in gewandeld; bij het Museum van de schone kunsten taart met koffie, daarna naar de Rue Nationale voor een kleine lunch, een ijsje en wat shoppen op de terugweg naar de auto. Paar uur weggeweest, nu hadden we alle stroom ook nodig; maar ook als ik maar een beetje nodig had gehad had ik toch niet even 45 minuten vrouw en kinderen alleen gelaten om 'even' de auto te verzetten.
Vindt dit eerder een symptoom van 'te weinig laadvoorziening'.
Niemand kan van jou verlangen dat je het zelf doet.Nuja, ik zoek even ergens welk papier ik ondertekend heb om ook positief over Toyota te moeten spreken, want ik herinner me dat niet.
Dan kan ik je aanraden de Tesla eens onder die stofhoes te halen en te gaan gebruikenIk heb in al die jaren nog nooit een publieke laadpaal gebruikt dus is het mijn probleem helemaal niet.