Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ben benieuwd naar de Sono Sion
De Sono Sion lijkt me een auto die in 2015 had moeten uitkomen, toen er nog een gevoel van pionierswerk was. Nu met een auto komen die er zo utilitair uit ziet, met een focus naar Always Be Charging, was misschien wat mensen zochten voor 2015 toen er nog niet zoveel laadpalen waren. Maar nu? Zeker tezamen met de looks en formaat van een VW e-UP ga je niet de mensen met ****-you-money aantrekken, maar moet je het hebben van de geitewollensokkendrager die er toch voor kiest een nieuwe auto van +30K te kopen in plaats van een 7K tweedehands e-UP.
 
De Sono Sion lijkt me een auto die in 2015 had moeten uitkomen, toen er nog een gevoel van pionierswerk was. Nu met een auto komen die er zo utilitair uit ziet, met een focus naar Always Be Charging, was misschien wat mensen zochten voor 2015 toen er nog niet zoveel laadpalen waren. Maar nu? Zeker tezamen met de looks en formaat van een VW e-UP ga je niet de mensen met ****-you-money aantrekken, maar moet je het hebben van de geitewollensokkendrager die er toch voor kiest een nieuwe auto van +30K te kopen in plaats van een 7K tweedehands e-UP.
Ik wist niet dat een VW up 4,5 m lang en 1,8m breed was zonder spiegels. En dat de VW up een kofferruimte van 650 l heeft. Die Sono kan echt comfortabel 4 of 5 volwassenen meenemen, die is ruimer dan een ID.3. In tegenstelling tot zowat alle andere wagens in dit segment met een echte trekhaak. En met V2H.
 
Ik wist niet dat een VW up 4,5 m lang en 1,8m breed was zonder spiegels. En dat de VW up een kofferruimte van 650 l heeft. Die Sono kan echt comfortabel 4 of 5 volwassenen meenemen, die is ruimer dan een ID.3. In tegenstelling tot zowat alle andere wagens in dit segment met een echte trekhaak. En met V2H.
In dit filmpje zie je hoe groot deze wel is (en de koffer). Dit is een wagen is op enkele mm na even breed, hoog en lang als een ford C-max, en als ground-up EV is dat dus gewoon een ruime wagen.

 
  • Like
Reactions: job-lek
Last edited:
mercedes legt 1000km af met nog 140km overschot. Verbruik ligt helft lager dan huidige modellen en heeft gelijkaardige pack size. 14 uur heeft men er overgedaan, zijn dus geen autostrade kilometers maar goed, wel knap

Hier met een Tesla in 2017: This Tesla Model S drove more than 1000km on a single charge
Tesla 5 jaar geleden in 24 uur, Mercedes nu in 14 uur.
 
  • Like
Reactions: job-lek
De XL1 is ooit nog in productie gegaan. Hoeveel kans geef je dat Mercedes deze concept in productie brengt? :)
Ik ga je weer moeten corrigeren. Er zijn VW 250 XL1 geproduceerd en verkocht. Met een snelle Google zoektocht vind je er zelfs enkele die te koop staan.

En dit is een concept, dat wordt dus an sich niet in productie gebracht. Maar er zal zeker een wagen die hier op gebaseerd is in productie komen.
 
Misschien. Het is een mooie proof-of-concept, maar ik zie niet direct waar een ultrazuinige compacte Mercedes op dunne wielen in het huidige Mercedes gamma past.

1650005543231.png


Beetje zoals de VW XL1 ook niet in het VW gamma pastte.

1650005667842.png
 
  • Like
Reactions: job-lek