You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Met mijn Audi etron GT van Zwitserland gereden, heen via Frankrijk, terug via Duitsland. Alleen Ionity geladen.In Nederland niet hoor. En zoals @RichieB al opmerkt: als ze het al doen.
Op zich een prima methode. Zo voorkom je drukte en wie geen abonnement heeft kan in geval van nood toch laden, al kost het dan wat meer.Precies dat. Wij hadden dezelfde ervaring voor onze reis naar Ischgl.
En door de hoge prijszetting voor niet-abonnementshouders krijg je weinig oneigenlijk gebruik van deze hyperchargers en valt het met de beschikbaarheid goed mee.
Zo zag 2021 er uit qua marktverdeling.Ik heb de indruk dat heel wat andere automerken toch ook goed verkopen. Elektrische wagens beginnen echt deel uit te maken van het straatbeeld.
Naast enkele Tesla zie ik de Polestar 2, Mustang mach-E en vooral de Kia EV6 nu echt wel bijna iedere dag.
Vandaag ook 3 keer BMW i4 tegen gekomen (waarvan ééntje op garageplaten).
Zelf de honda-E zag ik deze week twee keer passeren (wel in kleurtjes die je niet kan missen).
Daarbij reken je natuurlijk op het Transit-abonnement dat je 1 jaar gratis krijgt bij je Audi.ps. kost nog steeds 0.31 Euro/kWh, geen verhogingen en variaties per plaats zoals bij Tesla.
Ik begrijp VW's neiging om te differentiëren, maar stel je eens voor als VW enkel Q4 e-trons had geleverd, en wat dat voor hun marges had betekend...Je zou ook de som kunnen maken van de q4 etron, de ID4 en de Enyaq want dat zijn in essentie dezelfde auto's.
Dit is echt bizar, deze man zegt dat andere merken dingen te rooskleurig voorstellen, maar liegt vervolgens nogal ernstig over de SuC laadcapaciteit.Ja ja, deze man heeft er verstand van hoor
Bedoel je Topman BMW: ‘Autofabrikanten maken hun beloftes niet waar’
De site die jij opgeeft opent alleen Topics (met inlog). En laat BMW eerst maar eens wat modernere elektromotoren gaan gebruiken (die geen onderhoud nodig hebben.)
I get that this is a Tesla echo chamber and to expect irrational negativity towards other brands, but the banter here couldn't be more uninformed. BMW's motors are 3-phase AC synchronous motors and the brush is of a slip ring design that only delivers a small DC excitation current to the rotor. It's nothing like the "DC brushed motors" that some here are using as comparison. BMW's radical new design allows for very fine control of power and torque—far more than Tesla's induction motors. BMW's design also allows for true coasting that is impossible with magnet motors.
The part in question is also located on the side of the motor that is accessible for servicing. How serviceable are Tesla's drive units? Model S goes through an average of one motor replacement every 25,000 miles. There is something seriously wrong with Tesla's design and engineering. My impression of Tesla engineering is a room filled with farting teenagers playing video games.
BMW's magnet-free design is more resilient to supply chain issues and less reliant on China. The less anyone depends on China the better. There are no rare earth metals used in the BMW iX. To head off the poorly informed, the lithium and cobalt used in batteries are not rare earth metals. China is the #1 producer of rare earth metals used in magnets, such as neodymium.
The Tesla faithful point to a marginally faster 0-60 time for their favorite brand, but what they neglect to mention is that no Tesla has a properly designed suspension to actually handle that acceleration. The suspensions are identical whether you get the base model or the P. The only difference is the P might be a few tenths of an inch lower, which on its own does not create a performance suspension except in Tesla's imagination.
The car least capable of handling its power output is the Plaid. Try some cornering in that jalopy and you'll know what I'm talking about. It can't even hold a straight line when accelerating due to torque steer. This is due to poorly designed suspension geometry and vehicle dynamics. To get decent braking for a Plaid you have to spend $20k on upgraded brakes that other performance brands already include.
This one-time Tesla owner and fan sold his Model S and ordered a BMW iX M60. I did it over the phone with the local BMW dealer. No markup. No BS. And no reservation fee! I can no longer support a company like Tesla, where a true performance driving experience and vehicle dynamics don't even make it onto Elon's to-do list. The non-existent sound dampening and rough suspensions in Teslas should be embarrassing to all of you. Keep patting yourselves on the back for making misinformed comments.
The car ownership experience and thrill of driving encompasses far more than just a fast 0-60 time. People who value quality materials, fit and finish, build quality, and a refined driving experience will not buy a Tesla. My client dumped his Model S in favor of an Audi e-tron GT and he's never looking back. He said his Tesla was a dumpster fire by comparison. And before you take another swig of koolaid and start quoting the e-tron's EPA range, you probably had no clue that real-world range is closer to 300 miles and significantly higher than EPA rating. Tell me, how many of you have actually hit Tesla's EPA range, ever?
It might behoove some of you to open your minds. Maybe it's been so long since you've driven a properly designed vehicle that you no longer remember how that feels and sounds.
Ik hoor ook geen klachten over IONITY in België, maar dan moet je natuurlijk weten dat a) vele Belgen met een EV thuis kunnen laden, omdat 3 fasen en een eigen oprit nogal courant zijn in België, b) België niet zo groot is, en je vrij eenvoudig op 1 acculading heen en terug kan, wat betekent dat mensen heel wat minder in België moeten uitwijken naar een snellader om thuis te geraken. Dan blijft er nog transitverkeer over, maar dat blijft dan vooral beperkt tot Noord-Frankrijk met de rest van Europa, en dus niet typisch vakantieverkeer.Heeft er iemand een idee van hoe het zit met files bij Ionity?
Ik herinner me nog een draadje waaruit bleek dat het tijdens de verlofperiode grandioos lang wachten was bij hun laders, en Teslabjörn heeft ook al geregeld te maken gekregen met Ionity laders die niet werken. Maar toen ik onlangs met een fleetmanager van een groot bedrijf sprak, had hij (in België dan toch) niet de indruk dat er vaak laders kapot waren.
Gezien ik geen CCS heb op mijn auto moet ik nooit bij Ionity zijn, maar misschien zijn er andere leden die wel gebruik maken van hun netwerk, ook tijdens vakantieperiodes?
(Trouwens: wat die BMW-man zegt over de laadsnelheid van SuCs is er toch echt wel naast... Ik hoop dat zijn ingenieurs meer verstand hebben van wat ze bouwen)
Ja daar heb ik dus ook schrik voor.Ik hoor ook geen klachten over IONITY in België, maar dan moet je natuurlijk weten dat a) vele Belgen met een EV thuis kunnen laden, omdat 3 fasen en een eigen oprit nogal courant zijn in België, b) België niet zo groot is, en je vrij eenvoudig op 1 acculading heen en terug kan, wat betekent dat mensen heel wat minder in België moeten uitwijken naar een snellader om thuis te geraken. Dan blijft er nog transitverkeer over, maar dat blijft dan vooral beperkt tot Noord-Frankrijk met de rest van Europa, en dus niet typisch vakantieverkeer.
Da's al heel anders dan Frankrijk, waar dat vakantieverkeer over quasi 1 corridor naar het zuiden rijdt, en je daar dus de meeste gevallen van files ziet.
En omdat zelfs 2 fasen en een oprit voldoende zijn voor 99% van de gebruiksdagen…omdat 3 fasen en een eigen oprit nogal courant zijn in België
De iX50 is een auto op zoek naar een bestaansreden. Als je een SUV-achtig ding van BMW wil, koop je beter de iX3, en als je een efficiënte ruime EV wil, koop je beter de Model Y. De iX blinkt in niks uit, is qua software en efficiëntie niet zo goed als pakweg Tesla of Hyundai/Kia, en is qua catalogusprijs belachelijk duur geprijsd, zonder daarvoor zo ruim als een X5 te zijn.Ja daar heb ik dus ook schrik voor.
Ik twijfel nu tussen een MYP en (als ik mijn ogen dicht hou tot ik er in zit) een ix50. Ze zullen allebei voor- en nadelen hebben, maar IMO is hèt voordeel van Tesla nog steeds hun (min of meer dedicated) laadnetwerk. Als ik me nu al erger aan het moeten wachten tijdens de vakanties aan de SuCs op de Franse noord-zuid as, dan vrees ik dat ik me met een ix50 nog veel meer zal ergeren.
En da's natuurlijk niet de bedoeling.
Dat en het feit dat, toen ik mijn vrouw een ix50 toonde die we rond Gent in het wild tegenkwamen, ze net niet begon over te geven