Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Probleem is dat andere merken ook niet kunnen leveren. Kan je daar je iX neer zetten, maar nu bestellen betekent levering in 2024 of later... Om dezelfde reden staat er bij Tesla ook vaak maar 2 auto's in de showroom, die op het einde van het kwartaal ook verkocht worden.
Op gaspedaal.nl staan ook nog ruim 16 duizend EVs te wachten op een nieuw baasje

9D3531B9-59D8-4E07-B0AD-0D4F5BB3ACB4.png
9D3531B9-59D8-4E07-B0AD-0D4F5BB3ACB4.png
 
Probleem is dat andere merken ook niet kunnen leveren. Kan je daar je iX neer zetten, maar nu bestellen betekent levering in 2024 of later... Om dezelfde reden staat er bij Tesla ook vaak maar 2 auto's in de showroom, die op het einde van het kwartaal ook verkocht worden.

Laatste keer stond er in Rotterdam idd 1 witte 3 en 1 witte Y.
De keren daarvoor was de showroom volledig leeg....
 

Toepassing MegaCastings gepland voor 2026.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Apple Carplay krijgt een hoop nieuwe features erbij. Helaas is Tesla nog gesloten.
View attachment 813416
Geweldig systeem, straks zelfs tot aan low-level motor management. Helaas vindt Tesla het niet nodig om aan te sluiten bij de andere, inmiddels een stuk of twintig, fabrikanten en vindt haar systeem wellicht superieur. Apple CarPlay gaat een hele mooie worden. Die EQS van Mercedes wordt steeds aantrekkelijker.
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: Maurice1 and Rqcg
Zonder nu direct de Tesla fanboy op een Tesla forum uit te gaan hangen. Maar, in mijn ervaring leverde Apple Carplay ook vooral een hoop gezeik op.
- Liep regelmatig vast
- Regelmatig zwart scherm en compleet infotainment reboot
- Soms moest het hele infotainment gereset worden als je van telefoon wisselde
- Muziek kapte er ineens mee of begon een hoge knarsende toon te spelen ipv muziek

Tesla infotainment is ook niet foutloos, maar heb wel veel minder last van bugs dan bij Carplay. Eerst dacht ik dat het aan de auto lag, maar had hetzelfde bij de volgende. Ik mis het in ieder geval niet op 1 functie na: Whatsapp berichten beantwoorden met stemcommando’s. Dat krijg ik dan helaas niet werkend op de Tesla.
 
Geweldig systeem, straks zelfs tot aan low-level motor management. Helaas vindt Tesla het niet nodig om aan te sluiten bij de andere, inmiddels een stuk of twintig, fabrikanten en vindt haar systeem wellicht superieur. Apple CarPlay gaat een hele mooie worden. Die EQS van Mercedes wordt steeds aantrekkelijker.
Denk eerder dat het ook te maken heeft met licentie modellen. Als alle fabrikanten om zijn, gaat de prijs vanzelf omhoog.
Tesla houdt liever alles in eigen hand, net als Apple.

Persoonlijk wil ik niks van Apple (is een keuze ;)). Op de LG televisie is ook een Apple app die continue terugkomt als ik deze verwijder. Best irritant.
 
  • Like
Reactions: horta
Zonder nu direct de Tesla fanboy op een Tesla forum uit te gaan hangen. Maar, in mijn ervaring leverde Apple Carplay ook vooral een hoop gezeik op.
- Liep regelmatig vast
- Regelmatig zwart scherm en compleet infotainment reboot
- Soms moest het hele infotainment gereset worden als je van telefoon wisselde
- Muziek kapte er ineens mee of begon een hoge knarsende toon te spelen ipv muziek

Tesla infotainment is ook niet foutloos, maar heb wel veel minder last van bugs dan bij Carplay. Eerst dacht ik dat het aan de auto lag, maar had hetzelfde bij de volgende. Ik mis het in ieder geval niet op 1 functie na: Whatsapp berichten beantwoorden met stemcommando’s. Dat krijg ik dan helaas niet werkend op de Tesla.
Apple CarPlay vond ik in huurwagens vooral erg frustrerend omdat het het hele scherm overnam. Je had geen manier om tegelijk Waze voor navigatie en Music weer te geven.

Deze demo's zien er beter uit, maar ik mis het niet op mijn Tesla's.

Ik kan me ook niet voorstellen dat Apple, dat notoir weinig schermformaten ondersteunt, dit probleemloos kan gaan laten werken op auto's met allerlei formaten displays. Er zal daar wel iets fout lopen, of door de software engineer bij de OEM niet correct ingesteld worden.

Voor OEMs is het het ultieme bewijs dat ze redundant worden. Als je een Rolex koopt met WatchOS, is het dan nog een Rolex of is het een Apple Watch? Zeker als die OEMs dan ook nog eens leentjebuur gaan spelen en bij hun collega's skateboard platformen gaan kopen. We gaan terug naar de tijd van coachbouwers, waar je op eenzelfde platform een tweezitter, een gezinswagen, een SUV en een bestelwagen kan op zetten, afhankelijk van de coachbouwer.

Net zoals de Peugeot 208 en Opel Corsa ook eigenlijk gewoon hetzelfde platform zijn. Of een Mercedes X klasse een Nissan Navara was, en de Mercedes Citan hetzelfde is als de Peugeot Partner.