De oude toch ook al?De huidige Benzen zijn toch ook bordeelsloepen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De oude toch ook al?De huidige Benzen zijn toch ook bordeelsloepen.
Eh…ik weet even niet wat je wilt zeggen.Plug and charge werkt bij Fastned voor heel wat auto's. Bij de SUCs werkt het niet voor mijn niet-tesla EV. Ik vermoed daarom dat het enkel voor tesla's werkt.
Wat ik wilde zeggen is dat het gesloten systeem van Tesla perfect plug and charge (and invoice) toelaat maar dat ze blijkbaar datzelfde niet aanbieden voor alle andere EVs die ze toelaten op hun SUC. Dus zo eenvoudig zal het dan toch niet zijn.Eh…ik weet even niet wat je wilt zeggen.
Tesla gebruikt canbus communicatie voor Superchargers en Wall Connectors.
Charin Plug & Charge is gebaseerd op ISO15118, PLC en leunt stevig op een PKI infrastructuur. Werkt dus alleen als zowel laders als auto de nodige hardware ingebouwd hebben.
De oplossing die Fastned gebruikt (‘Autocharge’) is op basis van mac address herkenning (in feite gewoon mac address whitelisting). Een stuk makkelijker te implementeren want niet afhankelijk van een aanpassing door de OEM, maar minder veilig/robuust (ik ken een geval van iemand die laadsessies van een ander op zijn Fastned faktuur kreeg), maar niet 100% toepasbaar (ik meen dat de Volkswagen ID series gebruik maken ban roterende mac addressen).
GM heeft in de US weer een eigen versie geimplementeerd, ‘Plug and Charge’ (dus and ipv &) gebaseerd op Autocharge.
Leuk hè al die standaarden?
Ik neem aan dat Tesla 15118 ondersteuning in hun Superchargers, en ook in hun auto’s zou kunnen inbouwen als de standaard doorzet.
Ik denk niet dat de bij Ionity aangesloten autoleveranciers te trappelen staan om hun EV's aan te passen zodat ze bij SuC's plug&charge kunnen laden.Wat ik wilde zeggen is dat het gesloten systeem van Tesla perfect plug and charge (and invoice) toelaat maar dat ze blijkbaar datzelfde niet aanbieden voor alle andere EVs die ze toelaten op hun SUC. Dus zo eenvoudig zal het dan toch niet zijn.
Ja dat van die elektronische spiegels snap ik ook niet. Ooit eens even met een etron gereden die dat had, daarna kon ik alleen maar hopen dat dit niet het nieuwe normaal wordt.Ik vind het niet verkeerd… Die matroesjkaverlichting zal je wel kunnen bijregelen zeker? Hopelijk ook verkrijgbaar met gewone spiegels.
En eind van het jaar proefritten te maken in Nederland:Vandaag in De Tijd:
BYD, dat naast auto's ook batterijen en bussen maakt, verkocht in de eerste zes maanden van dit jaar 641.000 elektrische auto's: een verdrievoudiging in een jaar tijd. Dat is aanzienlijk meer dan de 564.000 die Tesla in dezelfde periode verkocht.