SpeedyEddy
Active Member
Ik reageerde juist helemaal niet op jou eigenlijk, maar op het filmpje! Sorry als je het zo hebt opgevat.Probeer nu nog eens te lezen wat ik schrijf, en probeer eens na te denken.
- Ik schrijf dat ik hoop dat we dit soort ontwerpen ook gaan zien bij normale berlines, dus wagens die een normale prijs hebben, en logischerwijze dus een kleinere accu.
Het gaat me over efficiëntie van het ontwerp, niet over de range. Een basis model 3 zou met dit ontwerp meer range hebben dan een Model 3 Long Range. Het huidige ontwerp van wagens is een total waste of batteries, en ook energie.- Niemand zegt dat iemand die een wagen met een range van 1000 km heeft daar ook effectief 1000 km aan één stuk mee zal doorrijden. Ik stopte ook met de ICE iedere 250km. Ik stoor me er met de Tesla wel aan dat ik iedere keer op een bepaalde plek moet stoppen, we zijn dit jaar bij het op reis gaan nog twee keer extra gestopt, gewoon omdat het aan bepaalde superchargers nu ook niet zo gezellig is
- Mercedes heeft niet de bedoeling om de EQxx op de markt te brengen. Dus ook de superrijken zullen deze niet kunnen kopen
Ik vind dat we net als met onze aarde ook zuiniger moeten zijn met de grondstoffen. Een auto voorzien van een hoeveelheid batterijen die je echt maar 4 x per jaar of zo nodig hebt vind ik gewoon verspilling. Je kan er ook twee autos een heel fatsoenlijke range mee geven.
Mensen die dagelijks dit nodig zouden hebben moeten eens gaan nadenken over telewerken (want het zijn geen bouwvakkers die dit soort afstanden vaak afleggen in een sedan)