Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Probeer nu nog eens te lezen wat ik schrijf, en probeer eens na te denken.
  1. Ik schrijf dat ik hoop dat we dit soort ontwerpen ook gaan zien bij normale berlines, dus wagens die een normale prijs hebben, en logischerwijze dus een kleinere accu.
    Het gaat me over efficiëntie van het ontwerp, niet over de range. Een basis model 3 zou met dit ontwerp meer range hebben dan een Model 3 Long Range. Het huidige ontwerp van wagens is een total waste of batteries, en ook energie.
  2. Niemand zegt dat iemand die een wagen met een range van 1000 km heeft daar ook effectief 1000 km aan één stuk mee zal doorrijden. Ik stopte ook met de ICE iedere 250km. Ik stoor me er met de Tesla wel aan dat ik iedere keer op een bepaalde plek moet stoppen, we zijn dit jaar bij het op reis gaan nog twee keer extra gestopt, gewoon omdat het aan bepaalde superchargers nu ook niet zo gezellig is
  3. Mercedes heeft niet de bedoeling om de EQxx op de markt te brengen. Dus ook de superrijken zullen deze niet kunnen kopen
Ik reageerde juist helemaal niet op jou eigenlijk, maar op het filmpje! Sorry als je het zo hebt opgevat.
Ik vind dat we net als met onze aarde ook zuiniger moeten zijn met de grondstoffen. Een auto voorzien van een hoeveelheid batterijen die je echt maar 4 x per jaar of zo nodig hebt vind ik gewoon verspilling. Je kan er ook twee autos een heel fatsoenlijke range mee geven.
Mensen die dagelijks dit nodig zouden hebben moeten eens gaan nadenken over telewerken (want het zijn geen bouwvakkers die dit soort afstanden vaak afleggen in een sedan)
 
  • Like
Reactions: ERvee and Phil V
Ik reageerde juist helemaal niet op jou eigenlijk, maar op het filmpje! Sorry als je het zo hebt opgevat.
Ik vind dat we net als met onze aarde ook zuiniger moeten zijn met de grondstoffen. Een auto voorzien van een hoeveelheid batterijen die je echt maar 4 x per jaar of zo nodig hebt vind ik gewoon verspilling. Je kan er ook twee autos een heel fatsoenlijke range mee geven.
Mensen die dagelijks dit nodig zouden hebben moeten eens gaan nadenken over telewerken (want het zijn geen bouwvakkers die dit soort afstanden vaak afleggen in een sedan)
Dit is een proof-of-concept auto, geen prototype voor een nieuw model.

Zou een beetje raar zijn als ze hier een 20kWh batterij in stoppen en de pers vertellen dat de auto wel 300 kilometer ver komt. Tesla doet bijvoorbeeld hetzelfde met de Roadster 2.
 
Geen batterij cooling… geen wonder dat het zo “efficiënt” is.
Wel koeling, maar passief. Maar ik denk niet dat dit zo belangrijk is, het is vooral de stroomlijn die hier het grote verschil maakt. Dat scheelt al 25% in verbruik, en dat was net mijn punt.

Waarschijnlijk ook gereden zonder airco.
Waarom zouden ze de airco niet opgezet hebben? Ze hebben een zonnepaneel in het dak ingebouwd om die te voeden. Best wel logisch -> warm en veel zon -> airco kan werken op basis van zonnepaneel.
Benieuwd ook aan hun Max snelheid. Björn heeft ook zeer impressionnant cijfers als hij zijn 90km/u test doet.
Ook die cijfers zijn door Mercedes opgegeven. Vanuit het centrum van Stuttgart tot in Cassis gereden (vanuit Duitsland over Italië naar Frankrijk, dus nog aardig wat hoogtemeters), 1008 km op 11h32 min, en zijn aangekomen met nog 140 km remaining range. Dat is dus net geen 90km/h, maar om een gemiddelde van 90 km/h te halen moet je dus echt wel wat sneller dan 90 km/h rijden.
En Björn haalt met de standaard model 3 tussen de 120 en 140 Wh/km, deze EQXX 87Wh/km

Wat we wel niet weten (omdat ze in één richting gereden zijn), is de windsnelheid van die dag. Die zou nog een aardig verschil kunnen maken.
 
Dit is een proof-of-concept auto, geen prototype voor een nieuw model.

Zou een beetje raar zijn als ze hier een 20kWh batterij in stoppen en de pers vertellen dat de auto wel 300 kilometer ver komt. Tesla doet bijvoorbeeld hetzelfde met de Roadster 2.
Klopt, de roadster 2.0 heeft tot dusverre een te grote range geprojecteerd gekregen. Sluit niet uit dat het uiteindelijk meer richting 650 km zal gaan
 
Nou, als je een elektrische Toyota koopt, zorgt Toyota voor vervangend vervoer en betalen ze je benzine.

Da's het goeie nieuws.

Het slechte nieuws is dat je niet met je elektrische Toyota mag rijden.

1659438956411.png


 
Nou, als je een elektrische Toyota koopt, zorgt Toyota voor vervangend vervoer en betalen ze je benzine.

Da's het goeie nieuws.

Het slechte nieuws is dat je niet met je elektrische Toyota mag rijden.

View attachment 835674

Wat dat betreft worden de Amerikanen getrakteerd op recalls, zoals voor BMW i4 en iX eigenaren.
 
De onuitspreekbare elektrische Toyota wordt nog maar een paar maanden geleverd. Zou me dus niet verbazen dat dat het totaal aantal geleverde Toyota's is.

De Toyota met Subaru badge moet overigens ook stil staan.
Tsja ik zie het probleem niet, lijkt me een redelijk eerlijke deal.

Het is natuurlijk beter wanneer een producent een probleem weigert op te lossen (tenzij ze daar toe gedwongen worden in pakweg China), tot op een niveau dat er een formeel onderzoek wordt gestart...

 
  • Like
Reactions: 9shots
Nou, als je een elektrische Toyota koopt, zorgt Toyota voor vervangend vervoer en betalen ze je benzine.

Da's het goeie nieuws.

Het slechte nieuws is dat je niet met je elektrische Toyota mag rijden.

View attachment 835674


At least the counter offer for saving their reputation is not that bad... especially compared to other manufacturer who don't have loaners or want to charge you daily for a loaner for problems they didn't fix at delivery... 🥶
Still, pretty ridiculous from a mega corporation like Toyota, especially because the problem is not in the electrical part 😓
 
At least the counter offer for saving their reputation is not that bad... especially compared to other manufacturer who don't have loaners or want to charge you daily for a loaner for problems they didn't fix at delivery... 🥶
I wonder which manufacturer that would be, since I always had a loaner or even a rental available free of charge for warranty work with Tesla.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Het lijkt wel of alle auto's met pouch cells hetzelfde probleem hebben.
Taycan, E-tron, Bolt, i4, iX, ID3, Kia en ook de I-pace.



Het drama is dat echt iedereen behalve Tesla pouch cells gebruiken. VW, Porsche, Mercedes, Hyundai/Kia, GM, ...