Ik heb ook gekeken. Ik zie de toegevoegde waarde niet en zie al helemaal geen formfactor voor zo een station. Die stations moeten ook bemand zijn. Het duurde ongeveer 6m30s, na zijn eerste mislukte poging. Het lijkt me ook normaal dat je erin moet blijven zitten voor het geval er een probleem is. De familie kan wel uitstappen natuurlijk.Bjorn test nu de Nio ES8 met battery swap.
Conclusie is heel duidelijk : neen, geen goed idee en vooral zeer slecht geïmplementeerd. Je mag de wagen niet verlaten tijdens de swap, want anders werkt het niet.
Dus je zit met andere woorden 7 min te wachten in de wagen. Indien je moet plassen, moet je dat nadien doen... Plassen kan dus niet in de schaduwtijd.
Indien Nio voldoende auto's verkoopt kunnen ze het netwerk uitbouwen in Europa. Alleen weet ik niet of dat heel kosteneffectief gaat zijn. De prijs riskeert de hoogte in te gaan.
Garantie op de batterij zal zijn op basis van het aantal km's in de auto, want je kan ze regelmatig wisselen.