Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb wel eens dat de knop van de SuC niet direct reageert. Die van de voice tot op heden altijd.
Gewoon op het klepje duwen en de laadklep gaat ook open als de auto open is.

Als je de stekker wil losmaken, kan je bij de Model S en X ook op het rubberen knopje duwen dat normaal verborgen zit onder de laadklep om de stekker los te koppelen. Die zit niet op een Model 3 of Y denk ik.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Ook al niet waar:




... voor een instelling die je 1x op de auto insteld.
Ik kan mijn stoelverwarming wel met 1 knopje aanzetten. 😉
Gaat mij helemaal aan voorbij dat een BMW rijder op een Tesla forum komt zeggen hoe trots ie is dat zijn in car entertainment updates kan krijgen, of hoe ie knopjes heeft.

Beetje zoals een Blackberry fan die op een Apple forum komt stoefen met zijn nieuwe Blackberry.
 
  • Love
Reactions: DuurzameHenk
Eens. Bij een Tesla is het meer een binair ding (aan of uit) en bij de BMW is het een assistent die op de achtergrond mee helpt.
Laat het nu net andersom zijn, bij bmw is het een feature die met verschillende sensors ”perfect” doet waarvoor het gemaakt is en de simpele binaire implementatie verdoezelt dat het eigenlijk een ”dom” systeem is.
Tot op een zekere hoogte geeft dat het gevoel dat het een zeer performant systeem is maar de limiet is daarmee wel bereikt. Tesla’s systeem, met al z’n nukken, voorlopig, wordt steeds slimmer maar staat dan ook weer voor een waanzinnig moeilijke taak. Ik ben blij voor jouw dat het leuk werkt maar het heeft uiteraard niets met elkaar te maken.
 
Gewoon op het klepje duwen en de laadklep gaat ook open als de auto open is.

Als je de stekker wil losmaken, kan je bij de Model S en X ook op het rubberen knopje duwen dat normaal verborgen zit onder de laadklep om de stekker los te koppelen. Die zit niet op een Model 3 of Y denk ik.
Nu heeft dat bij mijn wat oudere S geen zin. Op het laadklepje duwen heeft geen enkele zin, behalve om de laadklep weer dicht te maken.
 
Mooi dat jullie Tesla fanboys dat ook zo zien...;)
Zeggen
1661504955509.png
 
Mooi dat jullie Tesla fanboys dat ook zo zien...;)
Ach, dat is net als de regensensor. Uit mijn mond ga je niet horen dat die slechter is (integendeel)
dan wat Tesla voorlopig doet. Alleen wordt die van Tesla steeds beter en rij jij straks met 200 kilo aan sensors en andere zooi rond die het gewicht en de prijs geen goed doen.

Ik ben inderdaad redelijk fanboy waarschijnlijk in jouw ogen maar het concept en de visie van Tesla/Musk is gewoon next level. Als je op zoek bent naar een “auto” begrijp en respecteer ik je keuze voor de traditionele merken maar om dan hier te komen vertellen hoe goed en intelligent de lane assist (?!) van je beemer is dan mis je toch wel lichtjes wat men probeert te bereiken.
 
OMG, je vergelijkt een systeem wat "nergens" naar kijkt en dus ook nooit zal ingrijpen met wat Tesla doet en als dat systeem niet ingrijpt dan is dat beter?
BMW kijkt met de ACC idd alleen naar de eigen lane en niet wat ernaast rijdt.
Wat je zegt klopt niet. Het BMW systeem is redelijk vergelijkbaar en kijkt wel degelijk om zich heen met cameras en andere sensoren. Je hebt zelfs in de cockpit een visualisatie van de auto en de autos er om heen (rara van wie hebben ze dat gejat). En voor ACC: dat kijkt dus ook naar vanalles en nog wat en grijpt zeker in wanneer nodig (ook getest).

Ook wat overige dingen betreft is het soepeler in de omgang overigens, niet meer die gekke "fleet speed" snelheidscorrecties op de snelweg bijvoorbeeld.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Wat je zegt klopt niet. Het BMW systeem is redelijk vergelijkbaar en kijkt wel degelijk om zich heen met cameras en andere sensoren. Je hebt zelfs in de cockpit een visualisatie van de auto en de autos er om heen (rara van wie hebben ze dat gejat). En voor ACC: dat kijkt dus ook naar vanalles en nog wat en grijpt zeker in wanneer nodig (ook getest).

Ook wat overige dingen betreft is het soepeler in de omgang overigens, niet meer die gekke "fleet speed" snelheidscorrecties op de snelweg bijvoorbeeld.
Dat het soepeler lijkt te gaan komt omdat hij er niet op reageert.

Kan je ontkennen wat je wel maar het raakt feitelijk kant nog wal.
 
Dat het soepeler lijkt te gaan komt omdat hij er niet op reageert.

Kan je ontkennen wat je wel maar het raakt feitelijk kant nog wal.
Onzin, hij reageert gewoon alleen op wat nodig is en verder niet.
En met soepelheid bedoel ik ook zaken als geleidelijkere snelheidsovergangen. Neem afremmen op een afrit als wat extremer voorbeeld. Op Autopilot zet ie dan vaak de vmax in stappen van 10 km/u lager en remt zo in trapjes af, BMW doet dat vloeiend en soepel in 1x. ACC heeft Autopilot altijd een beetje pingpong gedrag; zakt periodiek behoorlijk terug, accelereert dan weer om weer dichter op de voorligger te rijden en zakt dan weer af. (op dezelfde baan, zelfde voorligger, zelfde snelheid voorligger) Of neem bijvoorbeeld echt tot stilstand komen, het allerlaatste stukje gooit Tesla altijd vrij lomp de handrem er op, nergens voor nodig.

Hardware van de BMW is ongetwijfeld niet superieur, het is allemaal een kwestie van software. Ik hoop dat Tesla buiten puur FSD ook eens wat tijd steekt in "drivablitiy" op dit vlak. Ook een Tesla kán dat prima soepel maar doet dat (nog) niet
 
Ik ben inderdaad redelijk fanboy waarschijnlijk in jouw ogen maar het concept en de visie van Tesla/Musk is gewoon next level. Als je op zoek bent naar een “auto” begrijp en respecteer ik je keuze voor de traditionele merken maar om dan hier te komen vertellen hoe goed en intelligent de lane assist (?!) van je beemer is dan mis je toch wel lichtjes wat men probeert te bereiken.
Voor mij is het meer 'beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht'. Bij Tesla zijn er prachtige vooruitzichten, mooie FSD Beta filmpjes, etc. etc. En de belofte dat jou auto dit later ook zou moeten kunnen, mits ... (disclaimers hier invoegen)

Bij BMW koop je gewoon de auto en zitten de laatste autonome features er op. BMW gebruikt MobilEye chips en die heeft heeft ook prachtige demo's:


Wat mij opvalt, na 5 jaar Tesla gereden met HW3, dat het systeem van BMW niet onder doet aan Tesla. Precies wat Misano zegt. En ik weet dat m'n BMW nooit L3 gaat rijden. En dat de Tesla implementatie steeds beter zou moeten worden. Maar wanneer???
 
  • Like
Reactions: NielsA