Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Voor mij is het meer 'beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht'. Bij Tesla zijn er prachtige vooruitzichten, mooie FSD Beta filmpjes, etc. etc. En de belofte dat jou auto dit later ook zou moeten kunnen, mits ... (disclaimers hier invoegen)

Bij BMW koop je gewoon de auto en zitten de laatste autonome features er op. BMW gebruikt MobilEye chips en die heeft heeft ook prachtige demo's:


Wat mij opvalt, na 5 jaar Tesla gereden met HW3, dat het systeem van BMW niet onder doet aan Tesla. Precies wat Misano zegt. En ik weet dat m'n BMW nooit L3 gaat rijden. En dat de Tesla implementatie steeds beter zou moeten worden. Maar wanneer???
Geen voorrang aan voetgangers bij zebra, niet willen invoegen, als een idioot slingeren en dat alleen in de eerste paar minuten.... Als ik dit zie versus de FSD Beta in de VS dan geeft dit 0,0 vertrouwen.
 
Geen voorrang aan voetgangers bij zebra
Moet ik je even uitleggen hoe deze werken?

stoplicht.jpeg
 
  • Funny
Reactions: horta
Ik las gisteren het bericht dat eind dit jaar de hongqi e-hs9 naar Nederland komt.

Wat een gave bak is dat zeg. Er zijn wat filmpjes te zien met het super mooie interieur met oa “captain stoelen” op de tweede rij. Lijkt allemaal super luxe.

In Noorwegen ongeveer 60k.

Ben benieuwd. Ga zeker kijken.
 

Dat je 2 keer de start knop moet induwen, en je telkens een soort van Windows geluidje hoort.. Da's toch om zot van te worden?!

dat geluidje kan je volgens mij uitzetten. Wat ik positief vind, is dat de auto bij 18km niet in een slaap stand gaat. Bij mijn MS duurt het best even voordat hij klaar is met opstarten. Ook heb ik nagenoeg geen power meer tussen de 0 en 10 km. Als er nog 4km in zit, en ik moet nog 2km naar huis, dan kan ik soms max 50 rijden. Op het filmpje zie ik dat Audi normaal power blijft geven. Bij audi zit er ook nog een "reserve in". Heb je hem helemaal leeg gereden, dan kan je hem weer aanzetten en een heel klein stukje rijden om naar een veilige plek te rijden.

Mijn MS heeft die functie niet. Hij stopt (en blijft) gewoon op de plek waar hij leeg is.
 
dat geluidje kan je volgens mij uitzetten. Wat ik positief vind, is dat de auto bij 18km niet in een slaap stand gaat. Bij mijn MS duurt het best even voordat hij klaar is met opstarten. Ook heb ik nagenoeg geen power meer tussen de 0 en 10 km. Als er nog 4km in zit, en ik moet nog 2km naar huis, dan kan ik soms max 50 rijden. Op het filmpje zie ik dat Audi normaal power blijft geven. Bij audi zit er ook nog een "reserve in". Heb je hem helemaal leeg gereden, dan kan je hem weer aanzetten en een heel klein stukje rijden om naar een veilige plek te rijden.

Mijn MS heeft die functie niet. Hij stopt (en blijft) gewoon op de plek waar hij leeg is.
In het Model Y topic test Bjørn de Model Y.
 
Mijn MS heeft die functie niet. Hij stopt (en blijft) gewoon op de plek waar hij leeg is.

Als je zo ver bent, heb je al heel wat meldingen genegeerd.
Of je nu een melding krijgt dat je bijna leeg bent of de melding dat je in ‘reserve’ rijdt of je stil komt te staan met nog een mogelijke herstart naar een veilige plaats wat is het feitelijke verschil?
 
  • Like
Reactions: MaH