Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ford gaat praten met dealers om wat van de prijs te doen.

 
Even een vraagje mbt onderhoud bij andere merken, volgens mij zijn er hier nog een aantal mensen met een Renault Zoe.

Vraagje: zit de check “state of health” van de accu bij jullie in het onderhoud, of moeten jullie dat apart aanvragen?
Ik had laatst een gesprek met onze dealer hierover en daar zit het niet in het onderhoud (waar we 4 jaar geleden de auto hebben gekocht en in onderhoud hebben gehad). Sterker nog, zou eerst een dag de auto daar moeten laten staan, wat later ongeveer een uurtje zou zijn.
Nu heb ik eens rond gebeld. Een andere dealer heeft het uitlezen van de batterij (12v en aandrijfaccu) standaard bij het onderhoud.
Wat is jullie ervaring met deze controle bij jullie dealers?

(Wij switchen van dealer bij de volgende onderhoudsbeurt)
 
De VW ID.buzz heeft volgens de EV database minder laadvermogen (614 kg) dan de Model Te (665 kg). Voor een busje had ik toch iets meer verwacht.
Ik weet niet waar jij die cijfers vindt. Volgens EV Database is de max payload van Tesla Model Y 390 kg

Volgens de website van Tesla 433 kg

Tesla zou sinds begin 2022 de max payload hebben verhoogd, maar daar vind ik geen Europese data van. Misschien kan iemand die net een Moel Y heeft ontvangen dat hier opgeven.
De Model X heeft een payload van 623 kg...
 
Ik weet niet waar jij die cijfers vindt. Volgens EV Database is de max payload van Tesla Model Y 390 kg

Volgens de website van Tesla 433 kg

Tesla zou sinds begin 2022 de max payload hebben verhoogd, maar daar vind ik geen Europese data van. Misschien kan iemand die net een Moel Y heeft ontvangen dat hier opgeven.
De Model X heeft een payload van 623 kg...
Hier staat max payload 640 kg: Tesla Model Y Long Range Dual Motor
 
Ik weet niet waar jij die cijfers vindt. Volgens EV Database is de max payload van Tesla Model Y 390 kg
Je verwijst hier naar de Model Y 2021. Het huidige modeljaar heeft een maximaal laadvermogen van 665kg (zie Tesla Model Y Long Range Dual Motor ).
 
Ik heb er ook in gereden (al een paar maanden geleden), en gelukkig iets langer dan een rondje op Zandvoort zoals de meesten gisteren. Dat is te zeggen ik heb hem aldaar zien staan, ik weet niet of hij ook te rijden was net als vele andere auto's. Eens met Theo: ik vind het een mooi gelijnde auto, geen Chinees 'design', lijkend op de MS. Ruim, mooi dashboard met enorme schermen, luxe, en de prijs lijkt ook te gaan meevallen. Ik weet of hij al NCAP getest is. Indien goed scorend zou ik hem zeker als kandidaat zien voor een opvolger van m'n M3. Het model dat ik reed had trouwens gewone deuren, en niet de klapdeuren van de auto op Zandvoort.
 
Ik heb er ook in gereden (al een paar maanden geleden), en gelukkig iets langer dan een rondje op Zandvoort zoals de meesten gisteren. Dat is te zeggen ik heb hem aldaar zien staan, ik weet niet of hij ook te rijden was net als vele andere auto's. Eens met Theo: ik vind het een mooi gelijnde auto, geen Chinees 'design', lijkend op de MS. Ruim, mooi dashboard met enorme schermen, luxe, en de prijs lijkt ook te gaan meevallen. Ik weet of hij al NCAP getest is. Indien goed scorend zou ik hem zeker als kandidaat zien voor een opvolger van m'n M3. Het model dat ik reed had trouwens gewone deuren, en niet de klapdeuren van de auto op Zandvoort.
Ik heb gisteren een proefrit van een uur gemaakt bij de Mall of the Netherlands. Ook een auto met gewone deuren.Was een hele stille auto, alleen door de kofferbak, vind ik hem meer vergelijkbaar met de M3
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Vandaag op de snelweg langs 2 Duitse Nio ET7's gereden. Imponerende auto's, groot en zagen er zeker niet verkeerd uit.

Nu nog wat mensen vinden die real life die auto eens goed gaan testen in Europa om te zien of het echt kan gaan concurreren met een Model S.