Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben we het al over de Volvo EXC90 gehad? Zag vandaag wat advertenties langskomen. In het verleden 2x Volvo gereden en geen slechte auto's. Hij is goedkoper dan de MX.

Je mist alleen de Falcon Wings.

En ik vraag me af wat de auto pilot doet. Ik ben toch wel verslaafd aan de (beperkte) fsd. Vooral tijdens de ritjes naar de Alpen etc
 
Hebben we het al over de Volvo EXC90 gehad? Zag vandaag wat advertenties langskomen. In het verleden 2x Volvo gereden en geen slechte auto's. Hij is goedkoper dan de MX.

Je mist alleen de Falcon Wings.

En ik vraag me af wat de auto pilot doet. Ik ben toch wel verslaafd aan de (beperkte) fsd. Vooral tijdens de ritjes naar de Alpen etc
Op zich wel een fraaie auto vind ik. Maar ruim 2,8 ton zwaar en minder ruim dan de X.
Eigenlijk een Polestar 3 basis.

Maar wel laadpoort op de goede plek voor de SuperCharger.

 
FCB8F614-D2F1-4239-B8BC-011D3C681945.jpeg

Hilversum
 
  • Informative
Reactions: BobbyKings
Ik ben toch wel verslaafd aan de (beperkte) fsd. Vooral tijdens de ritjes naar de Alpen etc
De Volvo EX90 heeft Ride Pilot. Ben wel benieuwd hoe zich dat verhoudt tot Autopilot.
 
Last edited:
Ik zou ook wel eens eerlijke testen willen zien van alle verschillende systemen.
Een exacte omschrijving van capabilities zou al fijn zijn.

“This includes validation of the technology as safe for use on highways in a number of varying conditions”

Ik ben benieuwd of het geo-fenced zal zijn en welke andere “beperkingen“ er zullen worden opgelegd.
Ik vermoed dat we een S-klasse systeem contender gaan krijgen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
De schabouwelijk slechte resultaten van de EQS SUV tijdens de remtests van Björn Nyland doen mij toch vragen stellen over het steeds zwaarder worden van onze wagens.
In de remtests had een EQS SUV een remafstand van 54 m voor een noodstop van 100 km/h naar 0 km/h. OK, de winterbanden helpen niet tijdens die test, maar zelf vind ik dit resultaat ook in die omstandigheden totaal onacceptabel. Ter vergelijking, de beste wagens uit die tests zijn een Model Y en een Taycan, met 33,6 m en 34,0m.

Onacceptabel, omdat bij een noodstop een 2.8 ton zware tractor tegen 30 km/h bij je achterin knalt; terwijl een normale wagen gewoon tijdig zou stoppen.
 
Wij hebben gisteren onze MG5 in ontvangst mogen nemen. Tot nu toe ben ik erg tevreden met de rijeigenschappen en het verbruik. Wat betreft connectiviteit en integratie is het wel een stap terug. Wel opvallend is dat de auto beduidend stiller is dan mijn S85 dat merkte ik direct. Je vraagt je af hoe MG in deze prijsklasse dit pakket kan aanbieden. Wij zijn er erg tevreden mee, en Tesla sluit ik nooit uit maar in onze huidige situatie past dit beter.

WhatsApp Image 2022-11-12 at 11.48.17.jpeg


De eerste ervaring van de MG pilot zijn ook positief. Wel is het systeem minder verfijnd dan de autopilot van Tesla maar het is in staat de bochten op B-wegen te nemen en op de snelweg niet af te remmen voor elke bocht. De TACC werkt ook goed maar natuurlijk wel een heel stuk minder stel mogelijkheden dan bij Tesla.
 
Last edited:
Dat ziet er goed uit @jpvdheijn ! Financieel gezien zal je niet veel hebben hoeven bij te leggen om deze switch te maken? Ik ben wel benieuwd naar een vergelijking tussen je S85 en de MG5 na een paar maanden.
Ik ga het zeker melden wat voor mij de bevindingen zijn! Financieel gezien heb ik nog wat overgehouden aan de de S85 maar dat wel met de subsidie ;-).
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Weer een briljant stukje proza van Bas:


Ik zie het overigens somber in voor Nio. Het enige wat nog harder stijgt dan de omzet zijn de verliezen, niet een situatie waar je in wil zitten.


3DA629BF-06CE-44C7-A6B3-190912A398F3.jpeg



Met enkel een leasemogelijkheid van de ET7 vanaf €1200 denk ik ook niet dat we ze heel veel gaan zien op de weg eerlijk gezegd.
 
Op zich wel een fraaie auto vind ik. Maar ruim 2,8 ton zwaar en minder ruim dan de X.
Eigenlijk een Polestar 3 basis.

Maar wel laadpoort op de goede plek voor de SuperCharger.

Wel van plan om een proefrit te maken. In het verleden meerdere Volvo's gereden en vond het altijd een fijne en ruime auto. Met kleine 1,5 jaar levertijd een mogelijke kandidaat om de S te vervangen.
 
Wij hebben gisteren onze MG5 in ontvangst mogen nemen. Tot nu toe ben ik erg tevreden met de rijeigenschappen en het verbruik. Wat betreft connectiviteit en integratie is het wel een stap terug. Wel opvallend is dat de auto beduidend stiller is dan mijn S85 dat merkte ik direct. Je vraagt je af hoe MG in deze prijsklasse dit pakket kan aanbieden. Wij zijn er erg tevreden mee, en Tesla sluit ik nooit uit maar in onze huidige situatie past dit beter.

View attachment 874405

De eerste ervaring van de MG pilot zijn ook positief. Wel is het systeem minder verfijnd dan de autopilot van Tesla maar het is in staat de bochten op B-wegen te nemen en op de snelweg niet af te remmen voor elke bocht. De TACC werkt ook goed maar natuurlijk wel een heel stuk minder stel mogelijkheden dan bij Tesla.
Heb op de EV experience in de MG4 gereden (toen alle berijders op zondag bij onze Tesla stand weg waren) en ik moet zeggen dat die me ook erg meeviel, los van de onnodige startknop en heel veel andere knopjes waar ik niet naar terug zou willen. Moest ik een "voordelige keuze" moeten maken dan kwam ie zeker in aanmerking. Redelijk vlot en stil (met een duidelijker hoorbare motor!!!!) , maar de range... zelfs (of juist vooral) als je veel vrije tijd hebt ... Luchtweerstand plus techniek is van beide modellen toch te negatief doorslaggevend voor range.
 
Weer een briljant stukje proza van Bas:


Ik zie het overigens somber in voor Nio. Het enige wat nog harder stijgt dan de omzet zijn de verliezen, niet een situatie waar je in wil zitten.


View attachment 874786


Met enkel een leasemogelijkheid van de ET7 vanaf €1200 denk ik ook niet dat we ze heel veel gaan zien op de weg eerlijk gezegd.
Nog geen fatsoenlijke omzet gedraaid en inmiddels 11 nieuwe modellen aangekondigd voor 2024. Ze geven ook nog eens veel uit aan show als Nio Houses. Ik heb er al eerder op gereageerd: kansloos evenals battery-swap.* Helaas is het voor mij niet interessant genoeg om te shorten.
* Als je een auto met een fatsoenlijke daily range hebt zou je alleen op vakantie hoeven swappen. Dan heb je ook geen pauze, kun nog niet eens een broodje halen want je moet in de auto blijven zitten tijdens de swap (Bron Teslabjörn)..
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Nog geen fatsoenlijke omzet gedraaid en inmiddels 11 nieuwe modellen aangekondigd voor 2024. Ze geven ook nog eens veel uit aan show als Nio Houses. Ik heb er al eerder op gereageerd: kansloos evenals battery-swap.* Helaas is het voor mij niet interessant genoeg om te shorten.
* Als je een auto met een fatsoenlijke daily range hebt zou je alleen op vakantie hoeven swappen. Dan heb je ook geen pauze, kun nog niet eens een broodje halen want je moet in de auto blijven zitten tijdens de swap (Bron Teslabjörn)..


Precies. Dit interview in de Autoweek met de CEO van Nio is ronduit treurig, desinformatie over accu-levensduur en vervangkosten in een poging om het swappen aan de man te brengen.

Reacties zijn overwegend negatief en goed geïnformeerd over de werkelijke levensduur en verwachte degradatie.