Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
De mg5 heeft nu een dikke drie weken in de garage gestaan zonder gebruikt te zijn gedurende onze vakantie. Ik kon de auto eerst niet benaderen met de app dus ben ik naar de garage gegaan. Onze model s verorberde in 4 weken 20kwh aan de lader. De MG5 weggezet met 61% lading en had nog steeds 61% lading bij thuiskomst zonder aan de lader te hangen 🙊
Was sentry ingeschakeld bij jouw S, of verbruikt deze zoveel meer dan een 3/Y in “slaapstand” ?

Mijn MYP staat nu een 8-tal weken stil in mijn garage en de SOC is met 15% gedaald, dus een 12 KWh. Sentry staat uit, maar ik open de app 1 à 2 keer per week (vooral voor mijn M3 die te koop staat) en er zijn inmiddels een 3-tal updates geïnstalleerd. Zonder het frequent openen zou dit nog lager geweest zijn. Met mijn M3 kwam ik op gemiddeld 1,5% per week.

Houdt de MG ook steeds contact met de WiFi en zoekt hij naar updates in de “slaapmodus” of worden (bijna) alle functies effectief uitgezet ? Dit is immers een optie die ik op de Tesla ook handig zou vinden. Enkel de SoC moet gecontroleerd worden zodat deze bijgeladen wordt indien nodig.
 
Was sentry ingeschakeld bij jouw S, of verbruikt deze zoveel meer dan een 3/Y in “slaapstand” ?

Mijn MYP staat nu een 8-tal weken stil in mijn garage en de SOC is met 15% gedaald, dus een 12 KWh. Sentry staat uit, maar ik open de app 1 à 2 keer per week (vooral voor mijn M3 die te koop staat) en er zijn inmiddels een 3-tal updates geïnstalleerd. Zonder het frequent openen zou dit nog lager geweest zijn. Met mijn M3 kwam ik op gemiddeld 1,5% per week.

Houdt de MG ook steeds contact met de WiFi en zoekt hij naar updates in de “slaapmodus” of worden (bijna) alle functies effectief uitgezet ? Dit is immers een optie die ik op de Tesla ook handig zou vinden. Enkel de SoC moet gecontroleerd worden zodat deze bijgeladen wordt indien nodig.
Onze model s had MCU 1 en zelfs in slaapstand werd deze wakker. De drain was meer dan bij een y of 3. De MG5 schakelt alle systemen uit en gaat in een soort van winterslaap, dit is wel pas na het not gebruiken voor lange tijd. Onze S was nog met AP1 dus geen centry mode.
 
  • Informative
Reactions: Paco
Registraties van EVs in NL.


Screenshot_20221227_092151.jpg


Bron: Lees gratis: Tesla raakt bij Nederlandse leaserijders steeds meer uit de gratie
 
Tja, in Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Spanje en Noorwegen strak op nummer een.

Dat de lease markt in Nederland drijft op kortingen die autofabrikanten geven aan de lease bedrijven wisten we al geloof ik, en dat Tesla geen korting geeft wisten we al 😁
Klopt de leaserijders zal het op de korte termijn niet boeien die kijken alleen of het in het leasebudget valt.
Legacy auto geeft mega kortingen op hun EV's die ze al met mega verliezen produceren en verkopen.

In een niet zo'n verre toekomst gaat dit uiteraard een keer stuiteren en moeten die prijzen ineens heel hard omhoog of ze gaan het lootje leggen.
Waarschijnlijk gebeurd beide. Eerst de prijzen omhoog, dan vallen de verkopen volledig stil en dan is het over.
 

Volkswagen als merk laat in 2022 een krimp zien in wereldwijde EV verkopen en de VAG groep als geheel laat de laatste drie jaar ook een kleine krimp zien qua marktaandeel in Europa.


Tesla laat de laatste drie jaar een kleine groei zien qua marktaandeel in Europa.
 
Last edited:

Volkswagen als merk laat in 2022 een krimp zien in wereldwijde EV verkopen en de VAG groep als geheel laat de laatste drie jaar ook een kleine krimp zien qua marktaandeel in Europa.


Tesla laat de laatste drie jaar een kleine groei zien qua marktaandeel in Europa.
74BDC3BB-96B1-4F3A-9B0A-6CB236B2B87C.png
 
  • Like
Reactions: Hippogrief