Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Electrek komt ook met de situatie in China voor Old Auto, de ‘Valley of Death’ voor ICE



Meer over het begrip ‘Valley of Death’


View attachment 924080

Over de stervenden niets dan goed.
100 jaar heeft hij de mobiliteit beheerst.
Meer dan 100 jaar is hij voorwerp van ingenieuze verbeteringen geweest.
Zijn techniek was een pareltje van vernuft geworden.
Onze generatie heeft er de wereld mee verkend.
Lang leve de gesneuvelde.
 
Als iemand nog een Lightyear 0 wil kan je binnenkort op de veiling je slag slaan


 
Garantieregeling is voor elk type auto van belang. Waar Tesla welliswaar strikts is met garantie, hanteren ze wel conform afspraak. Daar waar een automerk het probleem eerst bij de consument wil leggen.

komt tesla tussen als de main battery overlijdt omdat er water van de airco in terecht komt? (designfout)
komt tesla tussen als de MCU overlijdt omdat het flash geheugen te vaak is overschreven? (designfout)
komt tesla als je beschermkap onderaan loskomt als je door een plas water rijdt? (designfout)
 
  • Like
Reactions: horta
komt tesla tussen als de main battery overlijdt omdat er water van de airco in terecht komt? (designfout)
komt tesla tussen als de MCU overlijdt omdat het flash geheugen te vaak is overschreven? (designfout)
komt tesla als je beschermkap onderaan loskomt als je door een plas water rijdt? (designfout)
Ik had ooit een probleem met doorgebrande laagspanningskabels die de hoogspanningskabels mee verbrandden omdat die er naast liggen. Die schade liep tot aan de achterste motor. Die werkte nog want ik zag een proefrit via de app (was toen nog niet gelockt bij onderhoud). Echter, omdat ze niet konden uitsluiten dat er schade was in de motor is die na overleg met het moederhuis ook vervangen.
Ze noemden dit ‘onder’ goodwill. Toen ik zei dat het toch garantie was, zeiden ze dat er enkel garantie was als de motor het uit zichzelf begaf, niet als die beschadigd werd door een oorzaak buiten de motor.
Het was trouwens ook nadat ik een dag door hevige plassen gereden had.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: RoaldH and job-lek
Als iemand nog een Lightyear 0 wil kan je binnenkort op de veiling je slag slaan


Lijkt er op dat de doorstart gelukt is We continue to build a solar electric future
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Tja, daar sta je dan als GM, de meeste EV's van het type waarop je verlies lijdt en maar een schamele 2 Hummers in een heel kwartaal.
1680596844583.png
 
Mjah. Er is 1 miljard nodig om de budget Lightyear tot produktie te brengen.

Dat was vijf jaar geleden misschien nog gelukt, maar nu? In dit economisch klimaat met de ene na de andere EV start up in de problemen?
Stel dat dat lukt (zou knap zijn), dan moet je ze nog met winst zien te verkopen........en dat is een hele uitdaging (lukt zowat niemand).
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Stel dat dat lukt (zou knap zijn), dan moet je ze nog met winst zien te verkopen........en dat is een hele uitdaging (lukt zowat niemand).
Toch wel onbegrijpelijk.
Als je rekent wat er allemaal minder nodig is aan onderdelen in een EV in vergelijking met een ICE.
Als je dan ziet wat er extra nodig is, electromotor, batterij, batterijmanagement en lader vooral.
Dan weegt dat laatste toch niet op tegen het eerste? Zeker niet als je ziet hoeveel duurder een EV nog steeds is. Dat moet die kosten toch kunnen dragen?
 
Toch wel onbegrijpelijk.
Als je rekent wat er allemaal minder nodig is aan onderdelen in een EV in vergelijking met een ICE.
Als je dan ziet wat er extra nodig is, electromotor, batterij, batterijmanagement en lader vooral.
Dan weegt dat laatste toch niet op tegen het eerste? Zeker niet als je ziet hoeveel duurder een EV nog steeds is. Dat moet die kosten toch kunnen dragen?

zo groot is het prijsverschil toch niet meer?
Enfin ik ga er vanuit dat een batterij van 60-80kwh iets van een 8000-10000 euro kost.
Dat is ook zowat de meerprijs tov een benzinewagen (zeker als je de BPM buiten beschouwing laat), die je al terugverdient met de brandstofkosten.
Dan zijn er natuurlijk nog de ontwikkelkosten die zich moeten terugverdienen, en het feit dat een EV vaak al veel standaard uitrusting heeft. (enfin toch zeker een tesla)

Een elektrische stadswagen met +/- 40kwh batterij moet kunnen voor pakweg 22.000 euro denk ik (wat de dacia spring nu kost).
 
Prijsverlaging Ford Mustang Mach E

Voor zover ik het kan zien is hier nog niet gemeld dat Ford Nederland m.i.v. vandaag de prijzen verlaagd heeft.

Zie het artikel in Autoweek


Ze doen het ook erg slecht. Dik 30% in de min voor YoY Q1 in Europa, voor de daily updated landen dan. De rest moet nog rapporteren maar met maar 10K produktie in Q1 wereldwijd verwacht ik niet een ander beeld.



3D7F58E7-7885-4DDC-A972-4E65957C449A.jpeg


Polestar is trouwens helemaal drama, -60% YoY.

Slechtste kwartaal ooit.
 
Last edited: