Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe minder EV's Ford verkoopt, hoe beter. De verliezen mogen niet te groot oplopen.
Gem. CO2 eisen worden stuk strenger (nog "proposal"), dan zullen ze toch echt wel wat moeten gaan doen qua aantallen.


The new proposed standards would require just 82 grams/mile, on average across a company's production, by model year 2032. That's a 56% reduction from the 2026 target.

Exactly one automaker could meet that standard today: Tesla.

 
Lekker op tijd nu cross-overs, lees de ruime en niet te dure Model Y, een grote hit blijken te zijn en sedans nog meer uit de markt drukken:


De Model 3 had als sedan vooral succes omdat het de eerste betaalbare en bruikbare (range) EV was. Overigens redeneer ik vooral vanuit perspectief Europese markt. In de VS en Azië is de markt voor sedans volgens mij (nog steeds) groter.
 
Tot nu niemand gelukt, gaat nu ook niet lukken. Te duur, geen aantallen.
Dit wordt zo goed als zeker mijn volgende wagen als vervanger van mijn model 3. Ik vind hem wel iets te groot (5 m), 4.75 m had beter geweest voor me.
3 m wielbasis, één van de eerste EV 'sedan' met een normale achterbank (zit niet te laag, voldoende beenruimte, goede hoofdruimte, handige koffer (5-deurs of break),

 

😆 jaja echt een concurrent!
Einde dit jaar / begin volgend jaar komt de "Instapper" als het goed is op de markt, alsnog zal die een een dikke ton kosten maar dan kan het nog wel eens wat worden voor de mensen die wat anders willen als de bestaande merken en toch "luxe" willen rijden. Ik heb afgelopen week er een ritje in gemaakt maar de auto valt toch in een behoorlijk hoge klasse qua interieur vind ik zelf. Hele mooie afwerking en echt een heel erg grote auto. Tuurlijk hadden ze enkel de dikste versie staan om de potentiele klanten over de streep te trekken maar ik was er best wel van onder de indruk.
 
Einde dit jaar / begin volgend jaar komt de "Instapper" als het goed is op de markt


Zolang de Saudi’s de tekorten aan blijven vullen wie weet.

Het gaat bar slecht met de productie en met name de verkopen bij Lucid.

 
Zolang de Saudi’s de tekorten aan blijven vullen wie weet.

Het gaat bar slecht met de productie en met name de verkopen bij Lucid.


Is wel jammer, vind het een mooie auto en zou de Tesla er best op inruilen – alleen niet met die absurde prijzen.
 
Vandaag een Kia eV6 op bezoek gehad.
Zeer mooie wagen.
20230418_172727.jpg
20230418_172717.jpg

Dit was wel interessant.
Een stekker waarmee je tot 2500w kan aftappen.
20230418_173255.jpg
20230418_173223.jpg