Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Artikel over de Shanghai auto show




The Shanghai show offered proof that Chinese brands “can compete with all of the legacy automakers in every way — performance, quality, comfort, there’s nothing they can’t do”, said EV specialist Elliot, joking that he had seen “a lot of worried-looking German men wandering around”. “I think this show marks the end of the internal combustion engine”
 
  • Like
  • Informative
Reactions: job-lek and jr_gn
Mijn buurman heeft een nieuwe elektrische Audi Q8 (het type is mij ontgaan).
De software hapert. Audi heeft toegegeven dat er problemen zijn en dat er een update komt. Ook hier wordt Tesla gekopiëerd.
Verder vertrekt hij binnenkort naar Spanje. 1300 km.
Audi heeft hem gevraagd om verslag uit te brengen!!!
Lijkt of hij naar de noordpool of naar Mars vertrekt. Ook in zijn hoofd. Ik heb hem naar ABRP doorverwezen.
 
...Audi heeft hem gevraagd om verslag uit te brengen!!!...
Ik neem aan de lokale Audi dealer hier en niet de Audi importeur voor Belgie :)

Dat is een ander nadeel van old auto. De dealers zijn volgens mij nog niet echt overtuigd dat EV kan :). Nou moet ik eerlijk zijn en is mijn mening over autoverkopers 'niet heel positief' (understatement of the year), en heb ik meteen beeld hoe dat je van een best goede auto met een oke-e range een gevaar voor je leven kan maken waarna je je een ontdekkingsreiziger voelt. Maar die tijd is echt wel voorbij.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Mijn buurman heeft een nieuwe elektrische Audi Q8 (het type is mij ontgaan).
De software hapert. Audi heeft toegegeven dat er problemen zijn en dat er een update komt. Ook hier wordt Tesla gekopiëerd.
Verder vertrekt hij binnenkort naar Spanje. 1300 km.
Audi heeft hem gevraagd om verslag uit te brengen!!!
Lijkt of hij naar de noordpool of naar Mars vertrekt. Ook in zijn hoofd. Ik heb hem naar ABRP doorverwezen.
Het is inderdaad soms grappig te zien hoe beangstigend het is voor wie nieuw is in het EV-rijden. Hoeveel mensen me al hebben willen overtuigen dat iets met een EV niet lukt, terwijl zij nog nooit een EV gereden hebben en ik al sinds eind 2013.
Twee medewerkers zijn nu ook om en kozen voor BEV als volgende leasingwagen. Een van hen hoopt dat de wagen pas geleverd wordt na zijn vakantie.

Ik maak voor hen nu een korte handleiding met nuttige tips, links en apps. En bewijs met nog meer overtuiging dat het allemaal perfect lukt door met de auto op zomervakantie te gaan naar Sicilië. ;-)
 
Dat hoeft geen grote handleiding te zijn. Een korte uitleg over de 2 soorten stekkers, laadsnelheid per stekker, een overzicht van een paar apps (ABRP, ChargeMap, ChargeFinder) en laadpastop10.nl.

Heb zo eens iets gepoogd in mekaar te steken:

 
Als iemand nog een Lightyear 0 wil kan je binnenkort op de veiling je slag slaan


Dik 70-100K excl 18% kosten en excl. btw voor een prototype/demo wat niet de weg op mag.

De geproduceerde Lightyears uit Finland moeten nog in de veiling (maar een paar stuks).
Benieuwd wat die gaan opbrengen.
 
Nog meer mensen die zich storen aan de reclame van de NIssan e-power? Die slogan is toch op zijn minst misleidend, in de reclame zeggen ze ook 'elektrisch rijden zonder stekker', zucht. In de basis klopt het, maar dit is natuurlijk niet de weg die we in moeten slaan.

1682406947946.png
 
Nog meer mensen die zich storen aan de reclame van de NIssan e-power? Die slogan is toch op zijn minst misleidend, in de reclame zeggen ze ook 'elektrisch rijden zonder stekker', zucht. In de basis klopt het, maar dit is natuurlijk niet de weg die we in moeten slaan.

View attachment 931630
Ja! Belachelijk misleidende reclame. Zou eens bij de reclame code commissie onder de aandacht moeten worden gebracht...
 
Ford heeft de cijfers van Q1 gepresenteerd, eerste Legacy OEM die de EV afdeling afgesplitst heeft en derhalve het echte plaatje laat zien van de transitie.

Ford verwacht dit jaar een verlies van 3 miljard op de EV activiteiten. Dit komt neer op een verlies van 60K per verkochte Mach-E.

4951658C-9E45-4DBA-AA94-1E417E284AF6.jpeg




Q1 ‘23 liet verder een krimp zien van 27%.


Desondanks dicht ik Ford nog wel overlevingskansen toe, voornamelijk omdat ze vrij snel innoveren. De switch naar LFP voor de SR Mach-E duid daar imo op.
 
Pijnlijk


En wij maar klagen als er eens een bugje in een update zit, dat dan meestal nog binnen de maand in een volgende upgrade verholpen is.
Uitzonderingen bevestigen de regel (park assist zonder USS-> maar dat ligt mss aan de aankoopplanning en niet aan de softwareafdeling )