Mijn criterium is juist wie de eigenaar is, en waar de winst terecht komt.
Het opkopen van westerse bedrijven en merken en hun kennis assimileren is een onderdeel van de globale expansie van Chinese bedrijven en dat zie ik zeker niet als een positief.
en.wikipedia.org
Voor mij is ‘Chinees’ overigens geen negatieve classificatie qua kwaliteit of iets dergelijks, ik denk wel dat geo-politiek gezien ik mijn geld liever in Europa of de VS uitgeef.
De ontkoppeling van de westerse economieën en de Chinese is al in volle gang en de toekomst is in dit opzicht totaal onduidelijk.
Een punt wat ik nog wil maken is dat Volvo, Polestar en Geely nou niet bepaald bekend staan om hun software, integendeel. Een snelle chip of de wijze van updaten veranderd daar weinig aan.
Ook de efficiëntie van de Volvo/Polestar drivetrains is om te huilen. Blijft over ‘luxe’ en dat is volkomen persoonlijk. Ik haak onmiddellijk af bij leer maar ik weet dat sommigen dat nog een pré vinden.