Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat deed je EXTRA voor de verjaardag van uw tesla?

This site may earn commission on affiliate links.
De mijne kreeg een blogpost voor zijn verjaardag

Jeroen, hoe kom je aan het verbruik in de auto als je niet één van de tellers van het begin af hebt laten staan?
als je de laatste 21000 km omgerekend hebt, heb je 2 keer een zomer gerekend en geen winter hé. maakt wel degelijk een groot verschil.
vorige winter reed ik 16km per dag en verloor er 14 tot 18 door stil te staan op de parking!
Dit maakt dan wel een verschil in het eindresultaat.
 
Jeroen, hoe kom je aan het verbruik in de auto als je niet één van de tellers van het begin af hebt laten staan?
als je de laatste 21000 km omgerekend hebt, heb je 2 keer een zomer gerekend en geen winter hé. maakt wel degelijk een groot verschil.
vorige winter reed ik 16km per dag en verloor er 14 tot 18 door stil te staan op de parking!
Dit maakt dan wel een verschil in het eindresultaat.

Ik track mijn verbruik op regelmatige basis via spritmonitor. Ik heb bijna alle kilometers gelogd, buiten toen ze 1 keer mijn tellers moesten resetten voor de vervanging van mijn drivetrain.
Er staat zelfs een grafiek op de site, zo kan je zien dat ik in de zomer meer dan 250 Wh/km verbruik tegenover 213 Wh/km in de zomer.
 
Proficiat aan S-19910 en JoeNe voor de verjaardag van hun model S!
View attachment 64539


Thanks Frank !

Op haar verjaardag (na 58.604,6 km trouwe dienst) heeft mijn Model zich nog eens helemaal laten gaan op de Autobahn.
Uitgedroogd kwam ze aan in Kamen, waar ze vervolgens aan de SuC heeft mogen lurken.
Dat deed duidelijk deugd, het ging aan 120kW.

Volledig voldaan kende ze ook op de terugweg geen genade met de Duitsers.

IMAG0275.jpg
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Die van ons is vandaag 14 december jarig :biggrin:
Gisteren de Opticoat jaarinspectie laten uitvoeren bij Detail Today
(dank je Roel, hij ziet er weer schitterend uit! Ik beloof dat hem vaker zal wassen...)

Die taart voor Tesla Tilburg doe ik volgend jaar maar eens, dan valt 14-12 op een maandag.

Afgelopen jaar was heerlijk: het is de fijnste auto die ik ooit heb gereden.

Was het probleemloos?
Nee: 2x brom, slechte DAB, kleine dingetjes die binnen garantie vielen.
Maar... wat een ongelooflijke service van Tesla!!!
Na mijn laatste bezoek is de brom volledig verdwenen en de DAB ontvangst is goed!

Had ik de perfecte configuratie?
Nee: ik had de duolader en het winterpakket erbij moeten nemen.
Duolader heb ik inmiddels erbij laten zetten (heerlijk gevoel van vrijheid)
En ik heb ook de inklapbare spiegels erbij genomen (gewoon leuk, niet echt nuttig)

Ook twee schades gehad (voor het eerst in 26 jaar...), waarvan één mijn eigen schuld (schaven langs mijn eigen huis...)
Groeneveld in Eindhoven wil ik hier toch ook zeker noemen: super service!!!

eRally was fantastisch, dank jullie!

Gesprekken bij de Superchargers: Super!

Tenslotte: iedereen op het forum heeft er voor gezorgd dat het een superleuk jaar is geworden.
Ik post niet zoveel, maar lees bijna alles.
Xfrank's kunstwerken (photoshops en dochter) maken de wereld tot een mooiere plek ;-)
De recente thread over opladen op Düsseldorf is ook geweldig (ik ga zelf tegenwoordig langs Urmond als oplossing)

Dus... thanks Tesla, Tesla Tilburg, Detail Today, CBDS, Groeneveld, Athlon, mede-forumgenoten voor een superjaar!

Raymond
 
omdat de eerste lichting model S weer jarig zijn. even dit draadje opkrikken.

ter gelegenheid van deze gebeurtenis gaan we alvast een tipje maken met een aantal model Sen

11 november valt midden in de week en lijkt me een beetje een verloren dag. (feestdag voor de Belgen)

Daarom het idee om een mini SuC tourtje te maken (om en bij de 500km) met een aantal andere model S-en
iedereen pik aan en haakt af waar hij/zij zin hebben.
bedoeling is dat de trajecten zoveel mogelijk in groep worden afgelegd
verder niets op voorhand geregeld of vastgelegd
als enige vereiste is een beetje deftig weer.

plan is:

Vertrek Gent om 9 uur - aankomst Antwerpen 9.40 uur
Vertrek Antwerpen 10 uur - Aankomst Oosterhout 10.50 uur (koffiepauze)
Vertrek Oosterhout 11.30 uur - Aankomst Urmond 12.45 uur (Lunch)
Vertrek Urmond 14.30 uur - Aankomst Nivelle 16.00 uur (koffiepauze)
vertrek Nivelle 17.30 uur - aankomst Gent 18.19 uur (diner, indien open bij D-Lys) (heb even gebeld, en de brasserie is open die dag van 18.30 tot 21.45uur)

iedereen Welkom!
 
Last edited: