Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat ga ik missen en vooral ook wat niet als mijn volgende auto een ICE wordt?

This site may earn commission on affiliate links.
Wat zal ik zeker missen na dat deze lease contract afloopt? (niet veel)
  • de mogelijkheid om mijn auto in de winter op afstand heerlijk voor op te warmen
  • Dat ik mijn auto voor de deur vol kan tanken (niet altijd op erste poging helaas)
  • meer dan dat niet.
Wat zal ik niet missen (lijst is veel langer dan dit)
  • Zonder knoppen is zo een scherm moeilijk rijdend te bedienen.
  • Sprak herkenning (Engels) is totaal hopeloos en een bron van irritaties
  • autopilot onbetrouwbaar en soms gevaarlijk (na 6 maanden niet meer gebruikt)
  • Irritante parkeer waarschuwingen
  • Heel veel software glitches / Windows XP kwaliteit bestuur systeem
  • Fantasie actie radius
  • Auto zonder emotie
Mijn mening: Dit is niet voor mij. Volgende auto wordt weer een BMW : 240i/250i, als die nog bestaat.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ramonneke
Wat zal ik zeker missen na dat deze lease contract afloopt? (niet veel)
  • de mogelijkheid om mijn auto in de winter op afstand heerlijk voor op te warmen
  • Dat ik mijn auto voor de deur vol kan tanken (niet altijd op erste poging helaas)
  • meer dan dat niet.
Wat zal ik niet missen (lijst is veel langer dan dit)
  • Zonder knoppen is zo een scherm moeilijk rijdend te bedienen.
  • Sprak herkenning (Engels) is totaal hopeloos en een bron van irritaties
  • autopilot onbetrouwbaar en soms gevaarlijk (na 6 maanden niet meer gebruikt)
  • Irritante parkeer waarschuwingen
  • Heel veel software glitches / Windows XP kwaliteit bestuur systeem
  • Fantasie actie radius
  • Auto zonder emotie
Mijn mening: Dit is niet voor mij. Volgende auto wordt weer een BMW : 240i/250i, als die nog bestaat.
Dat is tenminste eerlijk.
 
  • Like
Reactions: Brexpat
Het zal vast al uitgelegd zijn in dit draadje met inmiddels 12 pagina's, maar ik kan met mijn volle verstand niet begrijpen waarom je een Megane wil en geen Model 3. Soms zijn de wegen van de mens ondoorgrondelijk.

Ik weet niet of ik een Megane zou willen maar een model 3 wil ik ook niet. Te onpraktisch met mijn zoon zijn rolstoel. Model Y, VW ID 4 of Volvo XC40 denk ik wel..
 
  • Like
Reactions: Tuhhje
M240i is veel meer een sportwagen dan een model 3 LR AWD natuurlijk. Met bijbehorend kostenplaatje. Waarom ga je niet voor een 911?

Leuk hoor maar een M235i is 77k (66k vanaf)heb je ook een leuke M3P met betere prestaties. Een 911 komt voor die prijs niet in de buurt 149k vanaf. Dus je koopt al snel 2x M235i of 2x M3P voor een basis model 911.
 
Ha, ik had een M140i. Geweldige auto en was al bezig voor een M2 totdat ik in een M3P reed en deze meteen kocht.
Heb mijn M140i verkocht na een half jaar omdat ik er simpelweg er niet meer in reed..

En dit is ook eerlijk

Maar een keuze voor een M240i is ook best te begrijpen;)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: JanG007
Maar evengoed, waar gebruik je de auto voor?
Ik het geval van limbo2121 zou ik zeker kiezen voor een ICE of hybride. De vele reizen naar Italië zouden mij veel te veel laadstress geven.

In een hoop andere gevallen zou ik ook goed een andere auto kunnen bedenken. Grootte(bv een compactere auto), ruimte, kosten en beleving. Moet wel zeggen dat elektrisch rijden mij wel goed bevalt. Niet in de laatste plaats omdat ik er overwegend rustiger en relaxter in rij. Ik zie dat als winst, kom veel meer ontspannen aan na een trip in de Tesla.
Het motorgeluid(van een ICE)wordt niet zelden terecht als opzwepend beschreven.
Die oldskool knopjes kunnen mij wel gestolen worden. Net als een auto-sleutel en contactslot. De bestuurders profielen zijn ook heerlijk in een tesla.
Een absolute voorwaarde is een eigen laadmogelijkheid: conditio sine qua non.
Ik heb recent een kleine elektrische auto erbij gekocht(Mii) Kan iedereen in mijn gezin in en om het dorp gebruiken. Ik wil weten hoe deze optimaal te laden. Ben al een week bezig om daar antwoord op te krijgen. Niemand weet hoe het goed in te stellen en wanneer de batterij het minst gestraft wordt. Opvallend is het dat wanneer de batterij 100% geladen is ik nog wel een zeer forse regeneratie heb. Dat maakt dat ik denk dat die batterij op 100% ingesteld, niet echt 100% is en ik derhalve gewoon tot 100% kan laden. Ik kan ze weliswaar heel snel bereiken en de mensen zijn heel vriendelijk, maar kom niet echt verder. Daar merk je dat er een enorme achterstand in kennis is tov Tesla.
 
Last edited:
Ik heb recent een kleine elektrische auto erbij gekocht(Mii) Kan iedereen in mijn gezin in en om het dorp gebruiken. Ik wil weten hoe deze optimaal te laden. Ben al een week bezig om daar antwoord op te krijgen. Niemand weet hoe het goed in te stellen en wanneer de batterij het minst gestraft wordt. Opvallend is het dat wanneer de batterij 100% geladen is ik nog wel een zeer forse regeneratie heb. Dat maakt dat ik denk dat die batterij op 100% ingesteld, niet echt 100% is en ik derhalve gewoon tot 100% kan laden. Ik kan ze weliswaar heel snel bereiken en de mensen zijn heel vriendelijk, maar kom niet echt verder. Daar merk je dat er een enorme achterstand in kennis is tov Tesla.

Ik bij een (ander merk) EV een OBD2 adapter aangesloten. Ik zag op deze wijze het werkelijke accu %.
Op scherm auto leeg -> werkelijk rond de 22%
Op scherm auto vol -> werkelijk rond de 92%
Wellicht dat je dit eens kunt proberen.

De gemiddelde EV verkoper (niet Tesla) zal het niet weten of denkt het te weten.
Zelfs in de gebruiksaanwijzing lees je er vaak weinig over terug.
 
Moet wel zeggen dat elektrisch rijden mij wel goed bevalt. Niet in de laatste plaats omdat ik er overwegend rustiger en relaxter in rij. Ik zie dat als winst, kom veel meer ontspannen aan na een trip in de Tesla.
Het motorgeluid(van een ICE)wordt niet zelden terecht als opzwepend beschreven.
Ik weet niet of het aan het motorgeluid ligt. Ik kom veel meer ontspannen uit mijn Land Rover dat uit de Volvo van mijn vrouw. Gister nog 450 km gereden in mijn Land Rover, van Lelystad naar Oost Groningen. Daar mijn moeder opgepikt bij het bejaardentehuis, een paar uurtjes getoerd in het voor haar bekend gebied en vervolgens weer terug, In totaal ruim 6 uur in mijn Laro gezeten en geen probleem. Als ik 2 uur in de Volvo zit ben ik het wel weer zat.
 
Ik weet niet of het aan het motorgeluid ligt. Ik kom veel meer ontspannen uit mijn Land Rover dat uit de Volvo van mijn vrouw. Gister nog 450 km gereden in mijn Land Rover, van Lelystad naar Oost Groningen. Daar mijn moeder opgepikt bij het bejaardentehuis, een paar uurtjes getoerd in het voor haar bekend gebied en vervolgens weer terug, In totaal ruim 6 uur in mijn Laro gezeten en geen probleem. Als ik 2 uur in de Volvo zit ben ik het wel weer zat.

Ik had tot voor anderhalf jaar geleden een RR sport waarin ik ook heel relaxt reed. Deze klonk ook echter als een tractor als ik veel gas gaf. Dat nodigde ook niet uit. Maar een M140i of een Mini GP deed dat wel.,
 
Ik bij een (ander merk) EV een OBD2 adapter aangesloten. Ik zag op deze wijze het werkelijke accu %.
Op scherm auto leeg -> werkelijk rond de 22%
Op scherm auto vol -> werkelijk rond de 92%
Wellicht dat je dit eens kunt proberen.

De gemiddelde EV verkoper (niet Tesla) zal het niet weten of denkt het te weten.
Zelfs in de gebruiksaanwijzing lees je er vaak weinig over terug.
Thnks, heb er gelijk 1 besteld van OBD eleven: ga eens kijken.