Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat ga ik missen en vooral ook wat niet als mijn volgende auto een ICE wordt?

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren zo een Megane in het wild zie rijden.

Als je een Megane kiest omdat de Model 3 te klein is, moet je naar een opticien.

Autovergelijker - powered by CarBase. Bekijk en vergelijk nieuwe auto's of auto's van de afgelopen 40 jaar

Al bij al, als je een Model 3 kan leasen, moet je gek zijn een Megane te kiezen. Zeker als je beweert dat je iets ruimer wilt. De Model 3 heeft een geavanceerdere ophanging, meer veiligheidsvoorzieningen en meer comfortvoorzieningen. De Megane, ja die heeft een vermoeidheidssensor optioneel.
 
Gisteren zo een Megane in het wild zie rijden.

Als je een Megane kiest omdat de Model 3 te klein is, moet je naar een opticien.

Autovergelijker - powered by CarBase. Bekijk en vergelijk nieuwe auto's of auto's van de afgelopen 40 jaar

Al bij al, als je een Model 3 kan leasen, moet je gek zijn een Megane te kiezen. Zeker als je beweert dat je iets ruimer wilt. De Model 3 heeft een geavanceerdere ophanging, meer veiligheidsvoorzieningen en meer comfortvoorzieningen. De Megane, ja die heeft een vermoeidheidssensor optioneel.
Te klein bedoeld als te laag achterin voor meereizende derden. Verder @wooter, het zou je netjes staan anderen in hun waarde te laten, vooral omdat je ook moderator bent. Tot slot zal ik, als de Megane gekozen wordt, straks eindelijk ervaren dat de accu al vol is terwijl ik nog niet eens ben uitgestapt.
 
Te klein bedoeld als te laag achterin voor meereizende derden. Verder @wooter, het zou je netjes staan anderen in hun waarde te laten, vooral omdat je ook moderator bent. Tot slot zal ik, als de Megane gekozen wordt, straks eindelijk ervaren dat de accu al vol is terwijl ik nog niet eens ben uitgestapt.

@Limbo2121 ga jij écht een Megane rijden?
 
Te klein bedoeld als te laag achterin voor meereizende derden.
Model 3 bied achteraan 6cm meer hoofdruimte aan, 4cm meer lengte zitting en is 8cm breder.

upload_2020-11-28_12-25-5.png

upload_2020-11-28_12-25-24.png


Autovergelijker - powered by CarBase. Bekijk en vergelijk nieuwe auto's of auto's van de afgelopen 40 jaar
 
@Limbo2121 ga jij écht een Megane rijden?
Wie het weet mag het zeggen Böbke. Volgende week proefrit. Alles staat open. Maar eerlijk gezegd gaat dit topic daar niet over. Het gaat om voor- en nadelen van EV en dan met name Tesla. En al zou ik een Lada nemen, wat dan nog. Stel je eens voor dat op de snelweg alleen M3s rondreizen. En dan ook nog van die grijze. Moet je niet aan denken toch?
 
Stel je eens voor dat op de snelweg alleen M3s rondreizen. En dan ook nog van die grijze. Moet je niet aan denken toch?
Haha, jij verstaat de kunst om steeds weer iets nieuws in de strijd te gooien, waardoor weer stammen mensen gaan reageren.
Heel knap hoe je dit draadje aan de gang houdt, terwijl ik elke keer denk: nou zijn alle argumenten wel de revue gepasseerd...:D
 
Haha, jij verstaat de kunst om steeds weer iets nieuws in de strijd te gooien, waardoor weer stammen mensen gaan reageren.
Heel knap hoe je dit draadje aan de gang houdt, terwijl ik elke keer denk: nou zijn alle argumenten wel de revue gepasseerd...:D
Niet bewust @Maarten. Sinds gisteren reageer ik alleen nog maar. Ook al gaat men behoorlijk off topic. Aan de andere kant wel eens wat leven in de brouwerij, sinds het sluiten van het tweede coronadraadje is het wel erg ingekakt hier.
 
Foutje. Ik ga proefrijden in de Megane Estate PIH Business. Iets in de 30k. Een M3 kost me in de lease netto per maand 1 euro meer dan deze Fransoos. Ik heb nog nooit in een Renault gereden. Moeilijk allemaal maar gelukkig een luxeprobleem.
Voor die €1,- zou ik het wel weten. M3 is van een totaal andere, lees hogere, klasse dan de Megane. En de kwaliteit zal echt niet minder zijn.
 
Niet bewust @Maarten. Sinds gisteren reageer ik alleen nog maar. Ook al gaat men behoorlijk off topic. Aan de andere kant wel eens wat leven in de brouwerij, sinds het sluiten van het tweede coronadraadje is het wel erg ingekakt hier.

Ik was juist blij dat het begon in te kakken -> teken dat de leveringen op tijd zijn, de service naar een hoger niveau is getild, beloftes FSD langzaam uitkomen...ECHT WAAR!, er weinig kapot gaat, en er over BMW niets slechts meer te melden valt :p
 
  • Funny
Reactions: Exiteer
  • Like
Reactions: BobbyKings
Nieuwe modellen van BMW zijn zo lelijk!

als EVs te duur worden dan terug naar deze
≥ BMW 7-Serie 4.4 I 740 L AUT 1999 Blauw youngtimer - BMW - Marktplaats.nl
Neem in zo een gevallen ook altijd maar een rekenblad bij de hand, want de fiscaliteit van zo een oudere auto's verandert ook.

Deze 7-serie zou namelijk €6.750,00 kosten in aankoop, maar in Vlaanderen ook nog eens een Belasting op inverkeerstelling kosten van €3372,64, en jaarlijks ook een verkeersbelasting van €4411,81.

Je aankoop zou dus €14534,45 kosten.

Die aangepaste fiscaliteit is een groot probleem voor mensen met een beperkt budget die denken voor €1000 een auto te kunnen kopen. De BIV op een kleine diesel van 75pk uit 1999 kost alleen al €3232,40, en jaarlijks moeten ze er €894,07 aan verkeersbelasting op betalen.
 
Neem in zo een gevallen ook altijd maar een rekenblad bij de hand, want de fiscaliteit van zo een oudere auto's verandert ook.

Deze 7-serie zou namelijk €6.750,00 kosten in aankoop, maar in Vlaanderen ook nog eens een Belasting op inverkeerstelling kosten van €3372,64, en jaarlijks ook een verkeersbelasting van €4411,81.

Je aankoop zou dus €14534,45 kosten.

Die aangepaste fiscaliteit is een groot probleem voor mensen met een beperkt budget die denken voor €1000 een auto te kunnen kopen. De BIV op een kleine diesel van 75pk uit 1999 kost alleen al €3232,40, en jaarlijks moeten ze er €894,07 aan verkeersbelasting op betalen.
Heb getwijfeld over Belgie...

In Nederland is dat nog prima te doen. Leg er een gastank in en je rijdt goedkoeper dan in een Model 3 SR+ (weet ik inmiddels uit eigen ervaring)
 
  • Funny
Reactions: Exiteer
Ik heb eens gegoogled op het marktaandeel van Tesla in zowel Nederland als België en geen wonder dat de service in België zo goed is. Ten opzichte van Nederland rijdt daar nauwelijks een Tesla rond.
Niet vergeten dat er ook maar 4 SeCs zijn.

Daarom ook blijf ik verwachten dat het aandeel Tesla in Nederland af gaat nemen zodra er geen verschil in bijtelling meer is. Tenzij natuurlijk men ICE's zwaarder gaat belasten.
Met meer merken die meer EV's aanbieden is het logisch dat het marktaanbod van Tesla in z'n totaliteit gaat afnemen. En daar is niks mis mee, Tesla verkoopt nu al alle auto's die ze produceren, en als ze wel op een niveau komen dat ze meer kunnen produceren dan verkopen, zal er wel wat veranderen aan prijs, kwaliteit of service.
 
Niet vergeten dat er ook maar 4 SeCs zijn.


Met meer merken die meer EV's aanbieden is het logisch dat het marktaanbod van Tesla in z'n totaliteit gaat afnemen. En daar is niks mis mee, Tesla verkoopt nu al alle auto's die ze produceren, en als ze wel op een niveau komen dat ze meer kunnen produceren dan verkopen, zal er wel wat veranderen aan prijs, kwaliteit of service.

Goed verkopen lijkt me geen argument om een belabberde service aan te bieden. Want dan krijg je ontevreden eigenaren en wordt de volgende wagen geen tesla meer...
 
Goed verkopen lijkt me geen argument om een belabberde service aan te bieden. Want dan krijg je ontevreden eigenaren en wordt de volgende wagen geen tesla meer...
Neutraal gezien is dat toch geen probleem? Dan kom je toch in een scenario dat ze meer produceren dan dat ze verkopen, dus dat ze iets moeten doen aan prijs, kwaliteit of service.

Een slim bedrijf zorgt natuurlijk dat het niet zover komt.