Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat ga ik missen en vooral ook wat niet als mijn volgende auto een ICE wordt?

This site may earn commission on affiliate links.
Haha. Een M3 is beter dan een MS maar:
  • Ik vind het geen mooie auto en ook te klein
  • Blijf gedonder houden met
    • Service
    • Degeneratie
    • Wel of niet beperken laadsnelheid op termijn
    • Is er voldoende ruimte om te laden tijdens hoogseizoen
    • Fors minder bereik in de winter
    • ...
De M3 of MY is nog niet uit mijn dikke hoofd maar ik ben eigenlijk gewoon toe aan rust voor en tijdens een roadtrip. Denk er ook aan, wat voor mij een nadeel is hoeft dat niet voor een ander te zijn

Een deel van jouw opmerkingen kan ik begrijpen en vooral het beperken van de laadsnelheid vind ik echt “not done”. Voor eigenaars die bijna uitsluitend bij SUC’s laden, is het excuus voor het sparen van de batterij nog enigszins te begrijpen, maar zeker niet bij de overige eigenaars. Indien dit bij mijn M3 zou gebeuren, dan zal dit een reden kunnen zijn om niet opnieuw een Tesla te kopen.

Maar jouw reden dat “het geen mooie auto” is ? Over smaak kan je weinig discussiëren, maar dit argument gaat echt niet op indien je naar een Renault Megane overstapt. Bij ons wordt er nogal eens gezegd dat de aankoop van wagens zoals een Renault Megane, Citroen Berlingo,... gelijk staat aan publiekelijk toegeven dat jouw sexleven voorbij is. ;)
 
Een deel van jouw opmerkingen kan ik begrijpen en vooral het beperken van de laadsnelheid vind ik echt “not done”. Voor eigenaars die bijna uitsluitend bij SUC’s laden, is het excuus voor het sparen van de batterij nog enigszins te begrijpen, maar zeker niet bij de overige eigenaars. Indien dit bij mijn M3 zou gebeuren, dan zal dit een reden kunnen zijn om niet opnieuw een Tesla te kopen.

Maar jouw reden dat “het geen mooie auto” is ? Over smaak kan je weinig discussiëren, maar dit argument gaat echt niet op indien je naar een Renault Megane overstapt. Bij ons wordt er nogal eens gezegd dat de aankoop van wagens zoals een Renault Megane, Citroen Berlingo,... gelijk staat aan publiekelijk toegeven dat jouw sexleven voorbij is. ;)
Bij ons wordt er nogal eens gezegd dat als je een MS inruilt voor een M3 je vast seniel aan het worden bent.
Ja. Ook een flutopmerking.;)
 
  • Funny
Reactions: Paco and Tuhhje
Bij ons wordt er nogal eens gezegd dat als je een MS inruilt voor een M3 je vast seniel aan het worden bent.
Ja. Ook een flutopmerking.;)
Ach, het kan verkeren. Zeker als je de auto(s) niet zelf hoeft aan te schaffen.
Ik had een RR sport en BMW M140i waar ik erg tevreden over was. Ik ben echt wel een auto liefhebber. Een model S heeft mij nooit kunnen bekoren. Tè zompig, te oud(als een mercedes, maar dan electrisch en snel) Maar het rijden in een M3P bracht mij van mijn stuk. Compact, snel en erg leuk sturend. Inmiddels rij ik, by far, het liefst in deze auto. De RR en BMW zijn verkocht.
De auto belichaamt voor mij het nieuwe rijden. Snel, compact, agile, spannend, opgeruimd clean en electrisch. Ik ben hem zelfs mooi gaan vinden, ondanks het frequente voorkomen van de M3 in het straatbeeld. Niet de M3P uitvoering overigens.
Een M3P getuigt in mijn ogen niet van seniliteit. Daarvoor is deze te controversieel. Een BEV met een circuitmodus en idiote instelmogelijkheden wat dwarsrijden mogelijk maakt. Gewoon omdat het kan. Als een middelvinger naar de gevestigde orde. Seniliteit gaat niet gepaard met circuitmodi.
Bizarre rijders auto ‘new-skool’, dat is ie voor mij. Een Giulia QV vind ik zeker vele malen mooier en geniet stiekem van het geluid. Het mag echt niet meer, maar het is zooo lekker. Ik ben er niet zeker van dat ik deze kan weerstaan.
Maar toch maakt de M3P mij blij. Ook wanneer ik rustig rijd. De wetenschap dat ie echt verschroeiend hard kan toeslaan is heerlijk.
Een megane kan natuurlijk ook. Het brengt je waar je wil zijn en als station zelfs met veel bagage. En naar Italie meerdere malen per jaar een perfect automobiel! Ik snap jouw overwegingen. Eigenlijk zou je auto’s voor verschillende doeleinden moeten delen. Neem mijn XC90 mee naar Italië en dan neem ik jouw MS gedurende die periode( allebei zompig)
Je kunt alleen echt niet meer de kaart trekken dat je een Megane neemt ómdat je een M3 lelijk vind. Het kan en het mag, laat dat duidelijk zijn. Maar er moet dan wel iets komen(kwa terminologie dan)boven cognitief dissoneren...
Is er trouwens al een megane break, initiale forum?

PS vergeef mij mijn enthousiasme over mijn M3P.
Ik heb nergens anders te gaan dan op dit Tesla forum..
Ook schrijf ik veel te lange epistels over niets.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: JanG007
Ach, het kan verkeren. Zeker als je de auto(s) niet zelf hoeft aan te schaffen.
Ik had een RR sport en BMW M140i waar ik erg tevreden over was. Ik ben echt wel een auto liefhebber. Een model S heeft mij nooit kunnen bekoren. Tè zompig, te oud(als een mercedes, maar dan electrisch en snel) Maar het rijden in een M3P bracht mij van mijn stuk. Compact, snel en erg leuk sturend. Inmiddels rij ik, by far, het liefst in deze auto. De RR en BMW zijn verkocht.
De auto belichaamt voor mij het nieuwe rijden. Snel, compact, agile, spannend, opgeruimd clean en electrisch. Ik ben hem zelfs mooi gaan vinden, ondanks het frequente voorkomen van de M3 in het straatbeeld. Niet de M3P uitvoering overigens.
Een M3P getuigt in mijn ogen niet van seniliteit. Daarvoor is deze te controversieel. Een BEV met een circuitmodus en idiote instelmogelijkheden wat dwarsrijden mogelijk maakt. Gewoon omdat het kan. Als een middelvinger naar de gevestigde orde. Seniliteit gaat niet gepaard met circuitmodi.
Bizarre rijders auto ‘new-skool’, dat is ie voor mij. Een Giulia QV vind ik zeker vele malen mooier en geniet stiekem van het geluid. Het mag echt niet meer, maar het is zooo lekker. Ik ben er niet zeker van dat ik deze kan weerstaan.
Maar toch maakt de M3P mij blij. Ook wanneer ik rustig rijd. De wetenschap dat ie echt verschroeiend hard kan toeslaan is heerlijk.
Een megane kan natuurlijk ook. Het brengt je waar je wil zijn en als station zelfs met veel bagage. En naar Italie meerdere malen per jaar een perfect automobiel! Ik snap jouw overwegingen. Eigenlijk zou je auto’s voor verschillende doeleinden moeten delen. Neem mijn XC90 mee naar Italië en dan neem ik jouw MS gedurende die periode( allebei zompig)
Je kunt alleen echt niet meer de kaart trekken dat je een Megane neemt ómdat je een M3 lelijk vind. Het kan en het mag, laat dat duidelijk zijn. Maar er moet dan wel iets komen(kwa terminologie dan)boven cognitief dissoneren...
Is er trouwens al een megane break, initiale forum?

PS vergeef mij mijn enthousiasme over mijn M3P.
Ik heb nergens anders te gaan dan op dit Tesla forum..
Ook schrijf ik veel te lange epistels over niets.
Ik weet helemaal niks over de Megane. Alleen de cataloguswaarde. Geniet jij gewoon van je M3. Ik kijk wel wat ik doe.

Het ging onverwacht lang goed in dit draadje maar zodra ik zei dat ik de 3 gewoon niet mooi vind, wat voor dit draadje verder irrelevant is, ging het weer danig mis. Jammer dat je op smaak afgerekend moet worden.
 
  • Like
Reactions: Tuhhje
Het ging onverwacht lang goed in dit draadje maar zodra ik zei dat ik de 3 gewoon niet mooi vind, wat voor dit draadje verder irrelevant is, ging het weer danig mis.
99% van de mensen zal vinden dat het logisch is dat als je pro megane bent, dat je contra M3 bent.
Dan mag dat hier ook gezegd worden.
Ik vind niet dat het mis ging. Als jij mag zeggen wat je voorkeur is, mogen anderen zeggen dat dat niet hun voorkeur is.
 
  • Like
Reactions: Tuhhje
Ik weet helemaal niks over de Megane. Alleen de cataloguswaarde. Geniet jij gewoon van je M3. Ik kijk wel wat ik doe.

Het ging onverwacht lang goed in dit draadje maar zodra ik zei dat ik de 3 gewoon niet mooi vind, wat voor dit draadje verder irrelevant is, ging het weer danig mis. Jammer dat je op smaak afgerekend moet worden.
Ik vind juist dat het wel goed gaat en vind de discussie ook wel inhoudelijk. Ben oprecht benieuwd naar de argumenten van iemand die al langer rijdt met een Tesla en dan ook nog vele lange ritten naar het zuiden. Zoals ik eerder aangaf was ik daar juist te laf voor.
Zoals altijd is het geschreven woord lastiger te interpreteren als je er kwinkslagen in verwerkt. Het waren kwinkslagen van mijn kant. Geenszins afrekenen op smaak.
Ik waardeer juist jouw bijdragen, vooral ook omdat deze inzicht geven in lange trips!
 
Ik vind juist dat het wel goed gaat en vind de discussie ook wel inhoudelijk. Ben oprecht benieuwd naar de argumenten van iemand die al langer rijdt met een Tesla en dan ook nog vele lange ritten naar het zuiden. Zoals ik eerder aangaf was ik daar juist te laf voor.
Zoals altijd is het geschreven woord lastiger te interpreteren als je er kwinkslagen in verwerkt. Het waren kwinkslagen van mijn kant. Geenszins afrekenen op smaak.
Ik waardeer juist jouw bijdragen, vooral ook omdat deze inzicht geven in lange trips!
Nee, was niet persoonlijk bedoeld. Mijn vorige was een Toyota Auris TS. Met veel plezier in gereden maar ook buitengewoon lelijk. Staat hierboven ook. Dus... Maar back on topic. De pro's and cons.
 
Ik waardeer juist jouw bijdragen, vooral ook omdat deze inzicht geven in lange trips!
Mijn bijdrage voor lange trips:
  • Ga minstens voor een M90
  • Zorg dat je voor de laadstops een aangename bezigheid hebt (niets doen kan ook wel eens als aangenaam ervaren worden, is persoonlijk)
Soms vind ik de laadstops zelfs wel eens te kort. Een normale maaltijd (buiten fastfood), wandeling, stadsbezoek, lukt net niet. Ik vind dat er bij de SuCs ook DeCs zouden moeten staan op plaatsen die interessant zijn om meer tijd door te brengen. Vb Baune, Aalst, veel plaatsen in Zwitserland...
 
Ach, het kan verkeren. Zeker als je de auto(s) niet zelf hoeft aan te schaffen.
Ik had een RR sport en BMW M140i waar ik erg tevreden over was. Ik ben echt wel een auto liefhebber. Een model S heeft mij nooit kunnen bekoren. Tè zompig, te oud(als een mercedes, maar dan electrisch en snel) Maar het rijden in een M3P bracht mij van mijn stuk. Compact, snel en erg leuk sturend. Inmiddels rij ik, by far, het liefst in deze auto. De RR en BMW zijn verkocht.
De auto belichaamt voor mij het nieuwe rijden. Snel, compact, agile, spannend, opgeruimd clean en electrisch. Ik ben hem zelfs mooi gaan vinden, ondanks het frequente voorkomen van de M3 in het straatbeeld. Niet de M3P uitvoering overigens.
Een M3P getuigt in mijn ogen niet van seniliteit. Daarvoor is deze te controversieel. Een BEV met een circuitmodus en idiote instelmogelijkheden wat dwarsrijden mogelijk maakt. Gewoon omdat het kan. Als een middelvinger naar de gevestigde orde. Seniliteit gaat niet gepaard met circuitmodi.
Bizarre rijders auto ‘new-skool’, dat is ie voor mij. Een Giulia QV vind ik zeker vele malen mooier en geniet stiekem van het geluid. Het mag echt niet meer, maar het is zooo lekker. Ik ben er niet zeker van dat ik deze kan weerstaan.
Maar toch maakt de M3P mij blij. Ook wanneer ik rustig rijd. De wetenschap dat ie echt verschroeiend hard kan toeslaan is heerlijk.
Een megane kan natuurlijk ook. Het brengt je waar je wil zijn en als station zelfs met veel bagage. En naar Italie meerdere malen per jaar een perfect automobiel! Ik snap jouw overwegingen. Eigenlijk zou je auto’s voor verschillende doeleinden moeten delen. Neem mijn XC90 mee naar Italië en dan neem ik jouw MS gedurende die periode( allebei zompig)
Je kunt alleen echt niet meer de kaart trekken dat je een Megane neemt ómdat je een M3 lelijk vind. Het kan en het mag, laat dat duidelijk zijn. Maar er moet dan wel iets komen(kwa terminologie dan)boven cognitief dissoneren...
Is er trouwens al een megane break, initiale forum?

PS vergeef mij mijn enthousiasme over mijn M3P.
Ik heb nergens anders te gaan dan op dit Tesla forum..
Ook schrijf ik veel te lange epistels over niets.
Ik heb ook een Model 3 Performance. Nee, correctie, mijn vrouw rijdt de Model 3 Performance en ik een Model X.

Ik begrijp je.

Ik rij 99% van de tijd rustig met het verkeer mee, maar soms, soms rij ik ff terug als een hooligan en verdorie wat zijn die dingen vinnig. De X omdat ie alsof ie met een grote rekker gelanceerd wordt, en de M3P gaat daar nog eens boven.

Oh, ik begrijp ook de mensen die de Model 3 lelijk vinden; vooraan is de neus plat, achteraan de kont nogal bol, en over het gehele koetswerk ziet ie er nogal glad uit. Maar vanop afstand moet ik soms twijfelen of er een Model 3 nadert of een Panamera, en dan kan je een Panamera misschien ook wel een lelijk ding vinden maar dat is een opgezwollen 911 en dat zijn geen slechte genen.

De catalogusprijs van de Megane is natuurlijk lager. Maar draai het eens door een Excel werkblad wat het leasen van zo een Renault echt kost...
 
  • Like
Reactions: Tuhhje
De Megane estate is te koop vanaf 25.000,- euro *22% bijtelling is 5.500,- euro bijtelling per jaar maar wil je de aller goedkoopste?
Liever een plug-in Megane estate? vanaf 33.090,- euro *22% bijtelling is 7.279,90 euro bijtelling per jaar.
De model 3 LR AWD kost 60.000,- euro *8% bijtelling over 45.000,- (=3600,-) plus *22% bijtelling over 15.000,- (=3.300,-) totaal 6.900,- bijtelling per jaar.
Bijtelling Megane ongeveer 7.000 euro en de model 3 LR AWD 6.900 euro, ongeveer gelijk.

Ons verbruik over 50.000km is gemiddeld 169wH/km met een model 3 LR AWD, wij rijden zeker niet zuinig eerder sportief, met een accupakket van 76kWh kun je dus maximaal 449km rijden (van 100% tot 0%) en laden heb ik bij onze model 3 nog nier sneller gezien dan 219kW maar ik heb pas 2 keer aan een V3 lader gestaan. :)
Gewoon wat cijfers.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
De Megane estate is te koop vanaf 25.000,- euro *22% bijtelling is 5.500,- euro bijtelling per jaar maar wil je de aller goedkoopste?
Liever een plug-in Megane estate? vanaf 33.090,- euro *22% bijtelling is 7.279,90 euro bijtelling per jaar.
De model 3 LR AWD kost 60.000,- euro *8% bijtelling over 45.000,- (=3600,-) plus *22% bijtelling over 15.000,- (=3.300,-) totaal 6.900,- bijtelling per jaar.
Bijtelling Megane ongeveer 7.000 euro en de model 3 LR AWD 6.900 euro, ongeveer gelijk.

Ons verbruik over 50.000km is gemiddeld 169wH/km met een model 3 LR AWD, wij rijden zeker niet zuinig eerder sportief, met een accupakket van 76kWh kun je dus maximaal 449km rijden (van 100% tot 0%) en laden heb ik bij onze model 3 nog nier sneller gezien dan 219kW maar ik heb pas 2 keer aan een V3 lader gestaan. :)
Gewoon wat cijfers.
Dan is zo’n Megane Plug-in niet zo verkeerd.
 
  • Like
Reactions: Tuhhje
De Megane estate is te koop vanaf 25.000,- euro *22% bijtelling is 5.500,- euro bijtelling per jaar maar wil je de aller goedkoopste?
Liever een plug-in Megane estate? vanaf 33.090,- euro *22% bijtelling is 7.279,90 euro bijtelling per jaar.
De model 3 LR AWD kost 60.000,- euro *8% bijtelling over 45.000,- (=3600,-) plus *22% bijtelling over 15.000,- (=3.300,-) totaal 6.900,- bijtelling per jaar.
Bijtelling Megane ongeveer 7.000 euro en de model 3 LR AWD 6.900 euro, ongeveer gelijk.

Ons verbruik over 50.000km is gemiddeld 169wH/km met een model 3 LR AWD, wij rijden zeker niet zuinig eerder sportief, met een accupakket van 76kWh kun je dus maximaal 449km rijden (van 100% tot 0%) en laden heb ik bij onze model 3 nog nier sneller gezien dan 219kW maar ik heb pas 2 keer aan een V3 lader gestaan. :)
Gewoon wat cijfers.
Foutje. Ik ga proefrijden in de Megane Estate PIH Business. Iets in de 30k. Een M3 kost me in de lease netto per maand 1 euro meer dan deze Fransoos. Ik heb nog nooit in een Renault gereden. Moeilijk allemaal maar gelukkig een luxeprobleem.
 
ik snap je heel goed Limbo.
Lange reizen doen wij ook met de peugeot 308 diesel, en dan laten we de model S75D lekker thuis.
Het grote voordeel van die diesel, in mijn geval, is het vroeg vertrekken en eerste 5/6 uur doorjakkeren terwijl de kids nog slapen op de achterbank. tegen de tijd dat het een uurtje of 10 sochtends is zit je al op de helft van je reis en heb je nog de hele dag om het rustig, wanneer JIJ wilt, aan te doen. Met de Tesla zou ik al na 2uur aan een lader moeten hangen (als ik hetzelfde tempo zou aanhouden), worden de kids al wakker want we staan stil, extra pauze etc..

en dit is voor mij hooguit 2x per jaar, laat staan als je in jouw geval toch zon 7 x op en neer rijdt naar zuid-Italie.

Anderzijds, voor mij voelt die peugeot wel ' ouderwets', met al de draaiende onderdelen, remmen wat niet wordt omgezet in energie, het nagelende geluid.. anderzijds kan ik lekker hard doorrijden zonder meteen de range achteruit te zien hollen..

Dus ja, binnen NL EV all the time, door Europa echter de fossiele kar.

In jouw geval zou ik persoonlijk de M3LR wel overwegen --> je gaat er sowieso op vooruit qua reistijd tov de S75
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Foutje. Ik ga proefrijden in de Megane Estate PIH Business. Iets in de 30k. Een M3 kost me in de lease netto per maand 1 euro meer dan deze Fransoos. Ik heb nog nooit in een Renault gereden. Moeilijk allemaal maar gelukkig een luxeprobleem.

Als ik het goed begreep moet je benzine in buitenland zelf betalen en elektra niet.
Dan wordt het verschil bij 7x Italie per jaar toch wel significant :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: Bas.
ik snap je heel goed Limbo.
Lange reizen doen wij ook met de peugeot 308 diesel, en dan laten we de model S75D lekker thuis.
Het grote voordeel van die diesel, in mijn geval, is het vroeg vertrekken en eerste 5/6 uur doorjakkeren terwijl de kids nog slapen op de achterbank. tegen de tijd dat het een uurtje of 10 sochtends is zit je al op de helft van je reis en heb je nog de hele dag om het rustig, wanneer JIJ wilt, aan te doen. Met de Tesla zou ik al na 2uur aan een lader moeten hangen (als ik hetzelfde tempo zou aanhouden), worden de kids al wakker want we staan stil, extra pauze etc..

en dit is voor mij hooguit 2x per jaar, laat staan als je in jouw geval toch zon 7 x op en neer rijdt naar zuid-Italie.

Anderzijds, voor mij voelt die peugeot wel ' ouderwets', met al de draaiende onderdelen, remmen wat niet wordt omgezet in energie, het nagelende geluid.. anderzijds kan ik lekker hard doorrijden zonder meteen de range achteruit te zien hollen..

Dus ja, binnen NL EV all the time, door Europa echter de fossiele kar.

In jouw geval zou ik persoonlijk de M3LR wel overwegen --> je gaat er sowieso op vooruit qua reistijd tov de S75

Ik laat de MS 75D ook thuis op vakantie. Soms probeer ik het weer, en dan weet ik gelijk weer waarom ik hem thuisliet.

mijn vriendin pakt overigens sowieso het vliegtuig als ik met de S wil (en mijn vrienden ook als ik daarmee een lang weekend ga skiën)
 
Ach, het kan verkeren. Zeker als je de auto(s) niet zelf hoeft aan te schaffen.
Ik had een RR sport en BMW M140i waar ik erg tevreden over was. Ik ben echt wel een auto liefhebber. Een model S heeft mij nooit kunnen bekoren. Tè zompig, te oud(als een mercedes, maar dan electrisch en snel) Maar het rijden in een M3P bracht mij van mijn stuk. Compact, snel en erg leuk sturend. Inmiddels rij ik, by far, het liefst in deze auto. De RR en BMW zijn verkocht.
De auto belichaamt voor mij het nieuwe rijden. Snel, compact, agile, spannend, opgeruimd clean en electrisch. Ik ben hem zelfs mooi gaan vinden, ondanks het frequente voorkomen van de M3 in het straatbeeld. Niet de M3P uitvoering overigens.
Een M3P getuigt in mijn ogen niet van seniliteit. Daarvoor is deze te controversieel. Een BEV met een circuitmodus en idiote instelmogelijkheden wat dwarsrijden mogelijk maakt. Gewoon omdat het kan. Als een middelvinger naar de gevestigde orde. Seniliteit gaat niet gepaard met circuitmodi.
Bizarre rijders auto ‘new-skool’, dat is ie voor mij. Een Giulia QV vind ik zeker vele malen mooier en geniet stiekem van het geluid. Het mag echt niet meer, maar het is zooo lekker. Ik ben er niet zeker van dat ik deze kan weerstaan.
Maar toch maakt de M3P mij blij. Ook wanneer ik rustig rijd. De wetenschap dat ie echt verschroeiend hard kan toeslaan is heerlijk.
Een megane kan natuurlijk ook. Het brengt je waar je wil zijn en als station zelfs met veel bagage. En naar Italie meerdere malen per jaar een perfect automobiel! Ik snap jouw overwegingen. Eigenlijk zou je auto’s voor verschillende doeleinden moeten delen. Neem mijn XC90 mee naar Italië en dan neem ik jouw MS gedurende die periode( allebei zompig)
Je kunt alleen echt niet meer de kaart trekken dat je een Megane neemt ómdat je een M3 lelijk vind. Het kan en het mag, laat dat duidelijk zijn. Maar er moet dan wel iets komen(kwa terminologie dan)boven cognitief dissoneren...
Is er trouwens al een megane break, initiale forum?

PS vergeef mij mijn enthousiasme over mijn M3P.
Ik heb nergens anders te gaan dan op dit Tesla forum..
Ook schrijf ik veel te lange epistels over niets.

Ha, eindelijk nog iemand die hem niet enkel uit klimaat overwegingen heeft genomen.
 
Wat ik ga missen ?
Heel die auto denk ik. Het ding rijdt veel beter dan de auto's die ik tot nu gehad heb. Ik ben een pensionado dus je kunt wel nagaan dat ik er heel wat gehad heb. Hij rijdt bijvoorbeeld veel goedkoper want ik laad meestal thuis op met zonnepanelen. Hij hoeft geen service beurten te hebben, althans veel minder dan een ICE. Etc... we weten het hier wel.

De grappen en grollen van Elon neem ik op de koop toe. Het blijft een verassende auto zal ik maar zeggen :)
 
  • Like
Reactions: Hans_TM3