Bij ons wordt er nogal eens gezegd dat als je een MS inruilt voor een M3 je vast seniel aan het worden bent.
Ja. Ook een flutopmerking.
Ach, het kan verkeren. Zeker als je de auto(s) niet zelf hoeft aan te schaffen.
Ik had een RR sport en BMW M140i waar ik erg tevreden over was. Ik ben echt wel een auto liefhebber. Een model S heeft mij nooit kunnen bekoren. Tè zompig, te oud(als een mercedes, maar dan electrisch en snel) Maar het rijden in een M3P bracht mij van mijn stuk. Compact, snel en erg leuk sturend. Inmiddels rij ik, by far, het liefst in deze auto. De RR en BMW zijn verkocht.
De auto belichaamt voor mij het nieuwe rijden. Snel, compact, agile, spannend, opgeruimd clean en electrisch. Ik ben hem zelfs mooi gaan vinden, ondanks het frequente voorkomen van de M3 in het straatbeeld. Niet de M3P uitvoering overigens.
Een M3P getuigt in mijn ogen niet van seniliteit. Daarvoor is deze te controversieel. Een BEV met een circuitmodus en idiote instelmogelijkheden wat dwarsrijden mogelijk maakt. Gewoon omdat het kan. Als een middelvinger naar de gevestigde orde. Seniliteit gaat niet gepaard met circuitmodi.
Bizarre rijders auto ‘new-skool’, dat is ie voor mij. Een Giulia QV vind ik zeker vele malen mooier en geniet stiekem van het geluid. Het mag echt niet meer, maar het is zooo lekker. Ik ben er niet zeker van dat ik deze kan weerstaan.
Maar toch maakt de M3P mij blij. Ook wanneer ik rustig rijd. De wetenschap dat ie echt verschroeiend hard kan toeslaan is heerlijk.
Een megane kan natuurlijk ook. Het brengt je waar je wil zijn en als station zelfs met veel bagage. En naar Italie meerdere malen per jaar een perfect automobiel! Ik snap jouw overwegingen. Eigenlijk zou je auto’s voor verschillende doeleinden moeten delen. Neem mijn XC90 mee naar Italië en dan neem ik jouw MS gedurende die periode( allebei zompig)
Je kunt alleen echt niet meer de kaart trekken dat je een Megane neemt ómdat je een M3 lelijk vind. Het kan en het mag, laat dat duidelijk zijn. Maar er moet dan wel iets komen(kwa terminologie dan)boven cognitief dissoneren...
Is er trouwens al een megane break, initiale forum?
PS vergeef mij mijn enthousiasme over mijn M3P.
Ik heb nergens anders te gaan dan op dit Tesla forum..
Ook schrijf ik veel te lange epistels over niets.