Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat ga ik missen en vooral ook wat niet als mijn volgende auto een ICE wordt?

This site may earn commission on affiliate links.
Wa’s dat nu voor zever? Ge moet gewoon altijd goeie service bieden, punt.
Service kost geld, het is een OPEX. Net zoals zoveel bedrijven wil je uitgaven besparen en inkomsten maximaliseren. Daarom ook dat pakweg een Bookings.com kostenefficiënter kan draaien dan een keten van reisbureau's.

Tesla zit in een situatie waar ze tot voor kort erg op de uitgaven moesten letten, want ze werden elk kwartaal afgerekend op hun resultaat. In die situatie begrijp ik dan ook hun pogingen om de service te stroomlijnen via de app, om het aantal fysieke callcenter-operators zo efficient mogelijk in te zetten. En in Nederland lijkt het dat daar de globale service onder te lijden heeft.

Ik zeg niet dat Tesla gelijk heeft om de service te verslechteren. Ik zeg enkel dat ik er een zakelijk beargumenteerbare beslissing kan achter zien. Dat je sinds enkele maanden terug rechtstreeks kan bellen naar het SeC als je lang genoeg wacht door het keuzemenu, lijkt me een indicatie dat de maatregelen versoepeld worden.
 
Terug on topic dan maar:
Momenteel rij ik een Opel Astra Sports tourer K (station) met 150 Pk
En in de bestelling staat een M3 Performance, Blue on Black interieur met FSD :D
Wat ik ga missen:
- Verward stuurwiel in de winter
- Ruimte van de station
- Trekhaak
- Het "gemak" van overal kunnen tanken

Wat ik niet ga missen
- Ruimte van de station (inmiddels gescheiden en zit ik voornamelijk alleen in de auto, ruimte heb ik niet nodig)
- De vraag of ik dingen voor mensen wil verhuizen door de ruimte station/trekhaak :p
- Traag optrekken :p
- Vervuilend bezig zijn bij elke rit
- De lak aan innovatie en vooruitstrevendheid
 
Nou zullen we hier met een bingo beginnen? Voorzetje van plugsurfing
Screenshot_20201201-141101_Outlook.jpg
 
Wat ik niet ga missen
- ...
- Vervuilend bezig zijn bij elke rit
- ...

En de afgelopen zeg 20 jaar was dat geen probleem? Doet me denken aan een interview met Peter Terium toen die overstapte van RWE naar Innogy. Opeens groen tot in alle haarvaten (RWE=bruinkool), voor zijn kleinkinderen etc. etc. Toen de verslaggever erop wees dat hij wel een dikke diesel Jaguar reed zei Terium dat hij eerst het leasecontract moest uitdienen. Tsja. Dan houdt het op. Tegenwoordig zit hij bij NEOM. Saoudische oliedollars graaien. Daar kan ik hem dan geen ongelijk in geven.
 
En de afgelopen zeg 20 jaar was dat geen probleem? Doet me denken aan een interview met Peter Terium toen die overstapte van RWE naar Innogy. Opeens groen tot in alle haarvaten (RWE=bruinkool), voor zijn kleinkinderen etc. etc. Toen de verslaggever erop wees dat hij wel een dikke diesel Jaguar reed zei Terium dat hij eerst het leasecontract moest uitdienen. Tsja. Dan houdt het op. Tegenwoordig zit hij bij NEOM. Saoudische oliedollars graaien. Daar kan ik hem dan geen ongelijk in geven.
Het ene sluit het andere niet uit.
Bij mijn vorige werkgever was het niet toegestaan om EV's te leasen, dus ja, dat was wel een "probleem". Zelf geen vermogen om een auto aan te schaffen toen, laat staan een EV. De focus is de laatste jaren steeds meer richting Groener leven gegaan en nu heb ik de kans om dat ook te verlengen naar mijn vervoersmiddel. Daarnaast komen er ooit ook zonnepanelen, zodra ik die investering kan maken en probeer ik mijn plastic consumptie zo laag mogelijk te houden, zo weinig mogelijk papier te gebruiken, en zijn 90% van alle apparaten in mijn huis A++++ om de energie en water consumptie zo laag mogelijk te houden en zal ik dit met de jaren steeds verder proberen uit te breiden indien mogelijk. Dus ja. dat
 
  • Like
Reactions: Steven and Exiteer
En de afgelopen zeg 20 jaar was dat geen probleem?
Wat is dat nu voor een argument?

Omdat je vroeger diesel reed, moet je maar diesel blijven rijden?

Omdat je nu EV rijdt, ben je hypocriet omdat je vroeger diesel reed?

Ik lag nooit actief wakker van klimaat en uitstoot. Maar nadat ik uit mijn Model X stapte en vanuit de HEPA gefilterde lucht in de dieselwalmen liep, werd ik me plots wel bewust van het probleem.
 
Wat is dat nu voor een argument?

Omdat je vroeger diesel reed, moet je maar diesel blijven rijden?

Omdat je nu EV rijdt, ben je hypocriet omdat je vroeger diesel reed?

Ik lag nooit actief wakker van klimaat en uitstoot. Maar nadat ik uit mijn Model X stapte en vanuit de HEPA gefilterde lucht in de dieselwalmen liep, werd ik me plots wel bewust van het probleem.
Je snapt me niet of je wilt me niet snappen. Never mind.
 
  • Funny
Reactions: Fredblack
Wie het weet mag het zeggen Böbke. Volgende week proefrit. Alles staat open. Maar eerlijk gezegd gaat dit topic daar niet over. Het gaat om voor- en nadelen van EV en dan met name Tesla. En al zou ik een Lada nemen, wat dan nog. Stel je eens voor dat op de snelweg alleen M3s rondreizen. En dan ook nog van die grijze. Moet je niet aan denken toch?

Indeedie. Ik reed, voor deze auto, met een Renault Espace. En hey, er zijn dingen die ik super vind aan mijn Tesla, maar er waren er ook die ik super vond aan mijn Espace. Het "grote" scherm van de Espace is echt wel triest in vergelijking met dat van de Tesla, om dan nog maar over de "snelheid" te zwijgen waarmee het reageert (of net niet).

Langs de andere kant: zou ik verplicht zijn om opnieuw met een Espace te moeten rijden, so be it. Trage auto, traag scherm, lekker veel plaats, ietsje hoger. Maar uiteindelijk best wel ok auto en ik geraak waar ik wil geraken; net zoals met mijn Tesla, alleen iets sneller :)

Dus ik snap perfect dat je eens rondneust om te zien wat de markt te bieden heeft.

En, uiteindelijk, het blijft maar een auto hé gasten.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
En, uiteindelijk, het blijft maar een auto hé gasten.

Als jij je er zo over voelt, prima, maar voor mij is een auto toch iets meer dan alleen een vervoersmiddel, al is het alleen al omdat ik soort van mijn leven en de leven van mijn kinderen toevertrouw aan dit stukje techniek.
Jouw uitspraak zou je ook toekunnen passen bij een huis dat afbrandt "joh het blijft maar een huis hé" eh nee man, niet zomaar een huis en niet zomaar een auto voor sommigen.
 
Als jij je er zo over voelt, prima, maar voor mij is een auto toch iets meer dan alleen een vervoersmiddel, al is het alleen al omdat ik soort van mijn leven en de leven van mijn kinderen toevertrouw aan dit stukje techniek.
Jouw uitspraak zou je ook toekunnen passen bij een huis dat afbrandt "joh het blijft maar een huis hé" eh nee man, niet zomaar een huis en niet zomaar een auto voor sommigen.

Da's waar. Elk zijn eigen mening daarover, en ik ga nu ook niet mijn gezin in een Amerikaanse slee uit de jaren '60 proppen en hopen op het beste.

Maar voor mij is de bottom line nog altijd: het blijft maar een auto, het blijft maar een huis. Volop andere auto's, volop andere huizen. Zou het leuk zijn mocht het mijne afbranden? Neen. Maar het blijven nog altijd maar een boel stenen op elkaar. Je kinderen, je gezin, je familie, vrienden: da's toch iets anders.

My two cents.
 
Da's waar. Elk zijn eigen mening daarover, en ik ga nu ook niet mijn gezin in een Amerikaanse slee uit de jaren '60 proppen en hopen op het beste.

Maar voor mij is de bottom line nog altijd: het blijft maar een auto, het blijft maar een huis. Volop andere auto's, volop andere huizen. Zou het leuk zijn mocht het mijne afbranden? Neen. Maar het blijven nog altijd maar een boel stenen op elkaar. Je kinderen, je gezin, je familie, vrienden: da's toch iets anders.

My two cents.
Ik deel u mening dat het maar een auto is en een verliespost ook. Soms denk ik wel eens of het die hap uit mijn spaarcenten wel waard is en ik die niet beter geïnvesteerd had in nog wat vastgoed die tenminste geld oplevert. Afgelopen week nog eens in de bmw van mijn wederhelft gereden en het kon mij nog altijd bekoren. Lekker diepe sportstoelen, strak sturen en geen gedoe met al die tech. Met de Tesla komen die meldingen en ploepjes soms wel eens mijn strot uit. Regeneratie tijdelijk beperkt, camera's verblind door de zon, neem u stuur vast, verkeerde snelheden in de GPS, ..... Ice lekker simpel, starten en rijden. Maar toch zou ik niet meer terug willen en vind ik elektrisch rijden zalig. Nog een Tesla ... dat is een ander verhaal.
 
  • Like
Reactions: OttoR and Shadowfly