Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat ga ik missen en vooral ook wat niet als mijn volgende auto een ICE wordt?

This site may earn commission on affiliate links.
@DamascuS75D wanneer mag jij een nieuwe uitzoeken en weet je al wat?
Eind 2023.. dus heb nog even :D

Ik zit nu op een bescheiden 58k km in ruim 2 jaar, geholpen door Corona. leasecontract bij mrgreen voor 35k km/jaar.

een voordeel van MrGreen is dat je in principe onbeperkt kilometers mag maken (kan wel je leasebedrag omhoog gaan natuurlijk) - er zit geen max aan je km in een contract.
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Zo, ik mag kiezen. Het wordt een Tesla. Er zijn wel plug-in hybrides maar een IONIQ of een Prius gaat hem niet worden en een Volvo is mooi maar 500 euro per maand met daarop nog de buitenlandse tankkosten is geld verbranden.

We dachten in eerste instantie aan een M3 LR rood maar ik ben toch aan het twijfelen.

De M3 SR+ wit kost me slechts 157 per maand netto en met EAP 231 euro per maand
De M3 LR wit kaal 309
De M3 LR blauw kaal 331
De M3 LR rood kaal 352

De SR+ lacht me aan maar het bereik is gewoon te mager, vooral bij road trips. Ik las dat 291 kilometer het maximale is. Kan ik net zo goed mijn MS nog een jaar doorrijden.

Dus waarschijnlijk dan de witte LR. Hoewel de kleur rood me toe lacht vind ik het te duur: 48 maanden keer 43 euro is 2.064 euro lifetime. Besteed ik liever aan iets anders.

Iemand nog tips?

kun je EAP niet achteraf laten toevoegen? dat bespaart je 70e bijtelling per maand

Overigens, ik dacht dat als je een eigen bijdrage aan je werkgever moet betalen voor de leaseauto, dat je dit van de bijtelling af mag halen.. ik weet niet in hoeverre je zo'n truckje bij je werkgever kunt uithalen?
 
kun je EAP niet achteraf laten toevoegen? dat bespaart je 70e bijtelling per maand

Overigens, ik dacht dat als je een eigen bijdrage aan je werkgever moet betalen voor de leaseauto, dat je dit van de bijtelling af mag halen.. ik weet niet in hoeverre je zo'n truckje bij je werkgever kunt uithalen?
Ja. Maar daar doen ze bij ons niet aan. Teveel werk.

Inmiddels besteld. Een witte M3 LR zonder iets extra's, rood is mooi maar wordt me te kostbaar in die zin dat ik het liever aan iets anders uitgeef. Levering tweede helft augustus. Ben heel benieuwd naar de eerste rit naar Italië!
 
Eigenlijk moet topic naam aangepast worden: Na veel wikken wegen toch weer een BEV en geen ICE.

En als we dan toch bezig zijn, binnenkort komt de nu Marai (toekomst). Ze kunnen de auto beter omdopen naar "Kuro no marai".
Investeren in een auto met meer onderhoud en brandstofkosten dan een BEV. Dan liever nog een ICE ;)
 
  • Like
Reactions: Bas.
Eigenlijk moet topic naam aangepast worden: Na veel wikken wegen toch weer een BEV en geen ICE.

En als we dan toch bezig zijn, binnenkort komt de nu Marai (toekomst). Ze kunnen de auto beter omdopen naar "Kuro no marai".
Investeren in een auto met meer onderhoud en brandstofkosten dan een BEV. Dan liever nog een ICE ;)
Die auto moet ik googlen.

Edit: ah, Toyota en H2
 
Ja. Maar daar doen ze bij ons niet aan. Teveel werk.

Inmiddels besteld. Een witte M3 LR zonder iets extra's, rood is mooi maar wordt me te kostbaar in die zin dat ik het liever aan iets anders uitgeef. Levering tweede helft augustus. Ben heel benieuwd naar de eerste rit naar Italië!
Mooi!
Optimaal denk ik; qua kosten en qua range(laadsnelheid) Ben benieuwd wat dat op jouw italie reizen gaat doen. Een wat minder warmte absorberende lakkleur is daar ook welkom.
Verder vind ik de witte kleur niet echt storend op een M3, al zie je ze veel. Boeien toch, al dat gezoek in de marge naar uniciteit..
 
  • Like
Reactions: job-lek and Exiteer
Dit was het dan. Vrijdag m’n M3 moeten inleveren bij men vorige werkgever en voorlopig een ICE in de plaats.
Hopelijk kan ik er terug eentje bestellen binnenkort want het doet toch wel pijn. De volgende moet verplicht hybride of elektrisch zijn maar het budget moet het nog toelaten uiteraard.

Wat mis ik? : ALLES

zo merk je pas maar weer hoe de grote OEMs het toch nog altijd moeilijk hebben om van dat traditioneel, ouderwets sausje af te geraken. (Mijn mening)

Voor mij gaf Tesla de perfecte mix van innovatie, power en plezier. Ik vrees dat elk ander merk voor mij een stap terug zal zijn. Ik ben niet snel iemand die naar een id4/3, Kona of zelfs Polestar zal uitkijken. Waarschijnlijk is een SR+ ook niet echt een optie wegens de, voor mij, beperkte range (de LR was voor mij echt wel het minimum)

Het wordt dus nog erg spannend. Kan natuurlijk altijd zelf eentje kopen (sowieso een P dan 😬) maar dat is natuurlijk een beetje gek als je een auto krijgt.
 
Dit was het dan. Vrijdag m’n M3 moeten inleveren bij men vorige werkgever en voorlopig een ICE in de plaats.
Hopelijk kan ik er terug eentje bestellen binnenkort want het doet toch wel pijn. De volgende moet verplicht hybride of elektrisch zijn maar het budget moet het nog toelaten uiteraard.

Wat mis ik? : ALLES

zo merk je pas maar weer hoe de grote OEMs het toch nog altijd moeilijk hebben om van dat traditioneel, ouderwets sausje af te geraken. (Mijn mening)

Voor mij gaf Tesla de perfecte mix van innovatie, power en plezier. Ik vrees dat elk ander merk voor mij een stap terug zal zijn. Ik ben niet snel iemand die naar een id4/3, Kona of zelfs Polestar zal uitkijken. Waarschijnlijk is een SR+ ook niet echt een optie wegens de, voor mij, beperkte range (de LR was voor mij echt wel het minimum)

Het wordt dus nog erg spannend. Kan natuurlijk altijd zelf eentje kopen (sowieso een P dan 😬) maar dat is natuurlijk een beetje gek als je een auto krijgt.
Ik zou het toch eens proberen met een SR+. Naar Italie met hetzelfde aantal laadstops als een M3P!
 
  • Like
Reactions: job-lek
Zou dat ook in de winter zo zijn? Dan kakt het bereik toch wel echt in.
Ik denk dat met korte ritten zeker het geval is maar dat het met lange wel meevalt. Ik merk met mijn geringe ervaring met mijn X dat de eerste kilometers een slecht verbruik geven maar dat het verbruik daarna wel meevalt. Misschien 10% hoger maar de eerste 10 kilometers zijn echt hoog.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Ik denk dat met korte ritten zeker het geval is maar dat het met lange wel meevalt. Ik merk met mijn geringe ervaring met mijn X dat de eerste kilometers een slecht verbruik geven maar dat het verbruik daarna wel meevalt. Misschien 10% hoger maar de eerste 10 kilometers zijn echt hoog.
Eens, ook met de Model S is bij koud weer de eerste circa 50 km snelweg de consumptie hoog. Daarna zakt het naar meer normale waarden.
Had ook gelezen dat mensen met 3 fase aansluiting de batterij opwarmen om daarvoor te gaan laden. Dat lukt niet met de 1 fase die ik heb.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63