Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat had je achteraf liever NIET gekocht voor je model S?

This site may earn commission on affiliate links.
IK zou mijn Keba-laadstation niet meer opnieuw kopen, een gewone blauwe stekker (enkelfasig 32A) volstaat.

+1. Blauwe stekker (heeft me zo'n 50 EUR gekost aan installatiekosten) laadt op aan 30-35 km/u 's nachts. Ik mis misschien iets, maar heb geen idee waarom een laadstation @1200 EUR (of meer) thuis nuttig zou zijn, voor wie thuis opladen aan 30 km/u voldoende is.
 
Last edited:
Volgens SeC Zaventem: ja, duoladers zijn doorgaans overplaatsbaar (al kan het afhangen van ouderdom), maar sowieso veel minder nuttig bij een nieuw S'je dan eertijds bij een Classic, omdat de nieuwe (enkel)lader zelf al veel meer laadkracht heeft (als ik de verkoper mag geloven - sorry ik heb geen cijfers meegekregen). Dus globaal gezien nuttiger de duolader in een 'oud' S'je te laten zitten dan die in een nieuwe over te plaatsen. Geen idee hoeveel waarheid hierin zit, maar dit ik alvast wat ik hoorde bij de bestelling van mijn nieuw S'je en de vraag of mijn duolader kon worden overgeplaatst.
Mijn ervaring is dat mijn nieuwe S 10% sneller laad met een enkele lader dan m'n classic met duolader op 16A aan hetzelfde laadstation. 55km/u tov 50 km/u
 
Dat had vooral te maken met de veiligheid (Widoh-blog), ik heb twee kleine bengels van 3 en 5 rondlopen die graag op avontuur gaan en ik zou niet willen dat zij er op een of andere manier met de laadkabel of stekker zouden spelen. Achteraf gezien en tot nu toe halen ze wel kattenkwaad uit, maar heb ik ze nog nooit betrapt aan de kabels of het laadstation...



+1. Blauwe stekker (heeft me zo'n 50 EUR gekost aan installatiekosten) laadt op aan 30-35 km/u 's nachts. Ik mis misschien iets, maar heb geen idee waarom een laadstation @1200 EUR (of meer) thuis nuttig zou zijn, voor wie thuis opladen aan 30 km/u voldoende is.
 
Mijn ervaring is dat mijn nieuwe S 10% sneller laad met een enkele lader dan m'n classic met duolader op 16A aan hetzelfde laadstation. 55km/u tov 50 km/u

Da's merkwaardig. 11 kW is 11 kW...

11kw is 11kw, of het nu een classic, een AP, een X of een 3 is.

Maar : het verbruik van de recente D's is lager.
En daarom 'meldt' de D- S tot 55kw , en de classic-S 50.
Met een duolader, 22kw, wordt dat dan 110 VS 100.

- - - Updated - - -

Volgens SeC Zaventem: ja, duoladers zijn doorgaans overplaatsbaar (al kan het afhangen van ouderdom), maar sowieso veel minder nuttig bij een nieuw S'je dan eertijds bij een Classic, omdat de nieuwe (enkel)lader zelf al veel meer laadkracht heeft (als ik de verkoper mag geloven - sorry ik heb geen cijfers meegekregen). Dus globaal gezien nuttiger de duolader in een 'oud' S'je te laten zitten dan die in een nieuwe over te plaatsen. Geen idee hoeveel waarheid hierin zit, maar dit ik alvast wat ik hoorde bij de bestelling van mijn nieuw S'je en de vraag of mijn duolader kon worden overgeplaatst.

En dat wil dus zeggen dat de duolader in de nieuwe net meer zin heeft, je hebt dan 55km/u extra, tov 50km/u in een classic. :) :)


Maar als je echt mijn mening wil : die verkoper in Zaventem heeft stierenstront verkocht.
 
En dat wil dus zeggen dat de duolader in de nieuwe net meer zin heeft, je hebt dan 55km/u extra, tov 50km/u in een classic. :) :)
Maar als je echt mijn mening wil : die verkoper in Zaventem heeft stierenstront verkocht.

Dank ik heb weer iets bijgeleerd; duolader overplaatsen dan maar. NB: heb inderdaad de indruk dat ze nu ook bij Tesla een aantal "echte autoverkopers" in dienst hebben genomen :)
 
Ik zou geen laadpaal meer kopen. Rode stekker had prima volstaan, behalve als deze voor "iedereen" toegankelijk zou zijn.
Pano dak heeft sla voordeel dat je iets meet hoofdruimte hebt

Rode stekker is voor een paar € te voorzien van een schakelaar die dan bijvoorbeeld binnen zit waardoor er geen stroom op staat als je niet wilt laden Zo is het bij mij ook, al hangt ook de stekker binnen, maar om de UMC niet continu onder stroom te laten.

Een laadpaal voor een Tesla is wat zonde van het geld tenzij je een duolader hebt en een beroep waarbij je continu voorbereid moet zijn om uit te rukken. Dan is 22 Kw handig.

Wel zal ik, zodra hij er is, de originele Tesla HPWC laten installeren, niet omdat het nodig is, maar gewoon omdat hij mooi is en "omdat het kan". Kan gewoon in plaats van de rode stekker (of daarnaast).