Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
595 onsale op je website zie ik nu :)

Ja, we zijn nu in gesprek met de fabrikant om de prijs nog lager te maken dan bij Hansshow, en we zullen de installatie tegen een zeer betaalbare prijs aanbieden. Maar hiervoor zal een bestelling van minstens 100 stuks per keer nodig zijn, wat voor ons iets te veel is.
Misschien een leuke activiteit om te doen na de virus situatie, een groepsinstallatie met korting :)
Ik zal hier binnenkort een topic over beginnen, zodat ik kan zien hoeveel mensen geïnteresseerd zijn.
 
tesland_model3_frunkhooks-2.jpg tesland_model3_frunkhooks4-2.jpg
we verkopen ze nu eindelijk.
Tesla Model 3 Frunk boodschappen haakjes (set van 2)

Ook de powerliften voor de frunk en trunk zijn in prijs verlaagd
 
  • Like
Reactions: LaurensH
Na het verlagen viel het nog meer op dat de wielen ver naar binnen staan. Daarom set spoorverbreders gekocht. 15mm voor/20mm achter (per wiel).
View attachment 538738

Zal er mooi uit komen te zien. :) Hoop alleen voor je dat die 15mm geen problemen geven met de Tesla 19" sport velgen (neem tenminste aan dat je die nog gebruikt?). Met de 18" Aero velgen past 15mm namelijk niet goed op mijn Model 3. Te weinig ruimte aan de binnenkant van de velgen voor de originele draadeinden. De originele draadeinden van mijn Model 3 waren net iets langer dan de US Model 3's waar de 15mm wel perfect passen. Mogelijk dus op alle EU Model 3's de iets langere draadeinden. Maar weet niet hoe het zit met de 19" velgen, mogelijk hebben die wel meer ruimte aan de binnenkant.

Hoop morgen of woensdag ook eindelijk mijn spoorverbreders te krijgen (geen Bloxsport maar op maat gemaakte), al 7 weken op aan het wachten. Duurt toch altijd lang wachten op iets wat je graag wil hebben. :D
 
Deze vandaag ontvangen. :)

WmUt5Xd.jpg


Spoorverbreders om de wielen wat meer naar buiten te plaatsen. Best wel nodig als je Tesla verlaagd is en je velgen hebt die niet de juiste offset hebben, ziet er anders niet zo mooi uit. ;) Deze zijn 8mm (voor) en 15mm (achter) in combinatie met velgen die +35 offset hebben.

rJsmcFE.jpg


Hoe ze er gemonteerd uit zien op de Model 3 heb ik in het verlaging draadje gepost aangezien we het daar ook over verbreden hebben. :)
Model 3 verlagen - Ervaringen
 
Ik ben opzoek naar een nette zonwering voor de achterruiten (zijkanten). De stijlloze ramen maken het blijkbaar lastig. Tinten doe ik liever niet en liefst ook geen oversized schermpjes met dikke zuignappen. Hebben jullie dergelijke zonwering gespot / aangeschaft?
 
Zijn er mensen met ervaringen met het zelf uitvoeren van chrome delete? Er zijn diverse amerikaanse websites waar je voor 100-150 euro een kit kan bestellen die helemaal op maat is gemaakt voor alle onderdelen.
Het is mooi van ver. Ze maken dit ”hufterproof” door alles om te delen in kleine stukken zodat je het gemakkelijk en zonder kreuken kan aanbrengen. Maar daardoor heb je veel overlappingen en naden. Als je dat niet stoort dan is zo’n setje voor jou maar als je wat oog voor detail hebt zal je je er mateloos aan ergeren.
 
Het is mooi van ver. Ze maken dit ”hufterproof” door alles om te delen in kleine stukken zodat je het gemakkelijk en zonder kreuken kan aanbrengen. Maar daardoor heb je veel overlappingen en naden. Als je dat niet stoort dan is zo’n setje voor jou maar als je wat oog voor detail hebt zal je je er mateloos aan ergeren.

Zou het? Check www.nikolapro.com maar eens. Dat ziet er niet echt uit als rotzooi. Check vooral de installatie tutorials en de foto's. Maar volgens heeft niemand in NL hier ervaring mee, alleen op het forum in de US kan ik er wat over vinden.
 
  • Like
Reactions: Arnout 2904
Zou het? Check www.nikolapro.com maar eens. Dat ziet er niet echt uit als rotzooi. Check vooral de installatie tutorials en de foto's. Maar volgens heeft niemand in NL hier ervaring mee, alleen op het forum in de US kan ik er wat over vinden.

Het is geen rotzooi maar van dichtbij ziet het er ook niet geweldig uit zoals @Hayden al aangaf. Bij die Nikola Pro kit zijn heel veel verschillende gedeeltes die je over elkaar plakt, dus ook heel veel zichtbare naden. Het is lekker goedkoop, maar zo ziet het uiteindelijk dus ook uit. Persoonlijk laat ik het liever doen, is wat duurder maar ziet dan wel uit alsof het zo uit de fabriek is gekomen. Als je naar een goed bedrijf gaat tenminste. ;)
 
Het is geen rotzooi maar van dichtbij ziet het er ook niet geweldig uit zoals @Hayden al aangaf. Bij die Nikola Pro kit zijn heel veel verschillende gedeeltes die je over elkaar plakt, dus ook heel veel zichtbare naden. Het is lekker goedkoop, maar zo ziet het uiteindelijk dus ook uit. Persoonlijk laat ik het liever doen, is wat duurder maar ziet dan wel uit alsof het zo uit de fabriek is gekomen. Als je naar een goed bedrijf gaat tenminste. ;)

Ok duidelijk ga ik dus niet aan beginnen. Of je doet het goed of niet. Bedankt voor jullie commentaar.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Al bij oplevering zat mijn zwarte M3 onder de swirls en lichte krassen. Voor Tesla was alles 'binnen specs' en de Leasemij had veel telefoontjes nodig van me voor ze een deel wilden vergoeden. Na veel offertes opvragen uiteindelijk gekozen voor Karrmann in Dordrecht (Uw auto in topstaat? - KARRMANN Autoverzorging). Waar anderen simpelweg een mailtje stuurden met "Doen we niet meer, te moeilijke lak" of "All-in EUR 2500 ex btw", nodigde hij me uit om langs te komen om eerst de auto te bekijken en alles te bespreken. Uitgebreid te woord gestaan en duidelijk aangegeven wat ik wel en niet kon verwachten en als laatste ook nog een mooie prijs voor 2 stages polijsten en glascoating rondom.

Eind December dan toch akkoord gehad en ingepland voor deze week. Na Oud&Nieuw helaas ook nog een verrassing: over de hele auto ingebrande vuurwerk-plekjes. Deze konden uiteindelijk na veel overleg met de Leasemij ook bij Karrmann worden behandeld. Woensdag de auto weggebracht en gister weer mogen ophalen (in de tussentijd ook nog gratis in een Mini Cooper van hun mogen rijden, was weer wennen, zo'n ICE).

Resultaat is verbluffend! De krassen zijn nagenoeg allemaal weg (als je heel ducht op de lak kijkt zie je af en toe nog iets) en hij is echt 'zwarter' geworden. Foto's maken is altijd lastig, maar toch enkele bijgevoegd:
View attachment 498916
View attachment 498911
View attachment 498913

Hij doet aardig wat Tesla's, witte op de achtergrond en nog twee P's afgelopen week.

Het allernieuwste is wat minder leuk:
View attachment 498917

Eén of andere muts die niet oplette met wegrijden na parkeren....Volaan in mijn linkerzijkant..... :mad:

Ik wil dit ook wel en Karrmann zit bij me om de hoek. Welke leasemij zit je? Ik bij ALD. En hoeveel hebben ze vergoed?
 
Karrmann is er blijkbaar mee gestopt. Heb dus een andere detailer moeten zoeken. En de eerste resultaten vielen na een paar keer wassen (niet door de wasstraat, maar keurig met 2 emmer methode) toch tegen. Beading en sheeting was minimaal en alles onder de helft van de deuren was waarschijnlijk gewoon niet gecoat.

Helaas heeft het schadebedrijf er een zooitje van gemaakt, sinaasappel huid, spuitnevel en stof in de lak. Daar bovenop heeft Tesla bij vervangen van mijn voorruit de zijpanel beschadigd (ondanks dat ik had aangegeven dat de zijkanten bet gespoten waren) en voor elkaar gekregen dat de lak op diverse punten gewoon helemaal weg is op de kopse kant van de motorkap...

Staat nu weer bij deze 'Tesla Certified' reparateur en daarna gaat hij naar Diventa Bella om van voor tot achter 3-stage gepolijst te worden.
 
Zou het? Check www.nikolapro.com maar eens. Dat ziet er niet echt uit als rotzooi. Check vooral de installatie tutorials en de foto's. Maar volgens heeft niemand in NL hier ervaring mee, alleen op het forum in de US kan ik er wat over vinden.
Heb ik nu ergens gezegd dat het rotzooi is? Ik wrap al jaren auto's dus weet wel waarover ik praat. Die DIY kits zijn acceptabel maar je mag niet van dichtbij kijken tenzij je niet kieskeurig bent.
 
Nieuwe wielmoeren (links). :D

z6d1I3K.jpg


Had vanwege verlengde draadeinden voor spacers op mijn Model 3 ook langere chrome wielmoeren gemonteerd. Had eerder voor de verbreding al korte zwarte wielmoeren ergens besteld maar die pasten nu dus niet meer. Erg lang gezocht of hier in NL of België een maat ertussen te krijgen was maar dit bleek al gauw een onmogelijke zoektocht. Ofja, wel paar wielmoeren kunnen vinden maar geen bijpassende slotmoeren in dezelfde maat. Schijnbaar is M14 x 1.5 niet echt gangbaar hier, erg weinig voor te krijgen, in ieder geval in het zwart. Dus zoals ik de laatste tijd al vaker heb gehad met dingen die ik wou hebben voor mijn Model 3 toch maar weer eens gekeken wat in Amerika te krijgen is.

Uiteindelijk uitgekomen op Gorilla The System wielmoeren voor aftermarket velgen (ook verkrijgbaar in OEM voor de originele velgen). Hierbij zijn alle wielmoeren een slotmoer. Veel veiliger dus en staat ook veel mooier aangezien ze nu alle 5 per wiel hetzelfde uit zien. :) Is sowieso al een hele verbetering nu ze zwart en een stukje korter zijn.

Ook een nieuwe manier gevonden om een selfie te maken trouwens. :p

XwnxIzl.jpg


6g7M02o.jpg


Ben nu voorlopig even helemaal klaar met de wielen. Binnenkort (2 weekjes) is wat anders aan de beurt. ;)