Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Mooi lijstje, waarom FM niet starten bij het opzetten van de bluetooth connectie? Sluit ie ook zelf weer af ;)
Ja getest dus maar ik kom te vaak in range van BT. Niet handig.
Erg benieuwd naar je ervaring met * NFC-tags voor openen frunk, opstarten Flitsmeister, etc.
Werkt prima! De ANWB oplaadpass even gebruikt als tag (doet die ook eens iets :p) en FM start keurig op via iOS opdrachten app. Tags moeten nog binnenkomen.

Heb voor een vriend die een niet-Tesla oplader in zijn parkeergarage heeft hangen trouwens een routine gemaakt die met 1 trigger:
Laden stopt-
Laadpoort ontgrendelt-
Climate aanzet-
FM start.
Kan ie mooi in 1 keer doen met een NFC tag/pas naast de voordeur als hij 's ochtends naar buiten loopt. Als die getest is zal ik die ook delen, moet wel je Tesla login token invullen in de scripts.
Wat betreft Plakkers voor dorpel achterdeur heb ik onlangs deze gekocht in alu uitvoering (en tevreden):
€ 15,41 | Luckeasy Instaplijsten Protector Voor Tesla Model 3 2017-2019 True Koolstofvezel Interieur Dorpel Deur Drempel Decoratie 2 stuks
€ 15,41 | Luckeasy Instaplijsten Protector Voor Tesla Model 3 2017-2019 True Koolstofvezel Interieur Dorpel Deur Drempel Decoratie 2 stuks
Besteld, dank je!!
Vragen over de spatlappen:
-Montage is plug and play? Dus niet gaten boren o.i.d.?
-Welk model bij Ali (standaard of plus) en wat is het verschil?
-wellicht nog wat foto's van je auto en hoe het eruit ziet.
-Doen ze hun werk?

Dank!
Ik weet het nog niet, ben net zo benieuwd als jij. Ik wacht nog (op de plus versie, weet eigenlijk niet precies of dat nu de beste keus is...)
Zag wel een filmpje van iemand die niet erg tevreden was over een dergelijk product, verzamelde zich erg veel troep en daardoor ook wat schade aan de lak...?
Maar goed, met dat gesteven gordijntje dat nu in de wielkas hangt wordt het ook een zooitje. Dat is wel een contrast met onze Duitser zeg. Echt benieuwd hoe al die onderkanten van NL M3's er over een paar jaar uitzien.
 
L5a1uGp.jpg


Vandaag bij Tesla 4 nieuwe TPMS sensoren gekocht voor mijn nieuwe velgen deze zomer. Wel erg prijzig, 304 euro voor deze 4 (incl. btw). Dus 76 euro per stuk. Maarja, heb geen zin om aftermarket TPMS sensoren te plaatsen en dat deze kapot gaan of zelfs afbreken binnen in de band zoals bij Bjørn Nyland gebeurd is (wel boven de 200 km/u maar toch ;) ). Liever dan toch gewoon die van Tesla zelf, zien er ook een stuk degelijker uit.
 
Hoi Stormtrooper,
De achterruit + zonneband op de voorruit zijn 18% doorlatend, door de leverancier wordt het Alu light plus genoemd. De achterste zijruiten, incl. de kleine driehoekjes achter, zijn 38%, oftewel Titanium. De voorste zijruiten zijn 70% oftewel Bright neutral.
Ik ben er nog steeds erg tevreden mee, zowel met de montage als ook de looks. Succes ermee!
Paar dagen terug die WiFi Powerline adapters geplaatst in mijn garage voor updates te kunnen ontvangen voor de Model 3 via WiFi. Werkt prima, gisteren al vrij snel 2019.28.3.1 ontvangen en geïnstalleerd. :) Vandaag de volgende stap, heb een WiFi USB SD Card reader (Verbatim MediaShare Wireless Mini) in de Model 3 geplaatst voor dashcam/sentry mode. Zit nu een 128GB SD kaartje in (Samsung Pro Endurance). Kan deze nu elke avond (of wekelijks/maandelijks, ligt eraan) als ik thuis kom in WiFi modus zetten en op mijn computer of telefoon de beelden downloaden en bekijken zonder steeds de stick/drive te moeten uitpluggen en meenemen. Dag erna 's morgens weer in USB modus zetten en kan dan weer nieuwe beelden opnemen. Best fijn hoe dit werkt. :)

UbNDH8t.jpg


De Verbatim was een tip uit het Engelse gedeelte van dit forum. ;) Had eerst een Western Digital My Passport Wireless SSD maar daarbij werkt de WiFi alleen als je hem fysiek uit de USB poort hebt. Dat werkte dus niet helemaal zoals ik wou. Met deze dus gewoon een schakelaartje voor WiFi en USB modus. Er bestaat helaas nog geen extern apparaat waarmee je WiFi en USB tegelijk kunt verbinden dus dan is dit wel de beste optie.

tx! Heb hem ook gekocht en automatisch scriptje gemaakt om de files te downloaden.
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4412129/
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
tx! Heb hem ook gekocht en automatisch scriptje gemaakt om de files te downloaden.
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4412129/
Hoi,

ik heb ook dezelfde stick/memory card maar kan je script niet openen.
Krijg een autorisatie melding:
Tesla Motors Club - Error
You do not have permission to view this page or perform this action.

Ben wel aangemeld en ingelogd op het forum.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Tint foto's nummer zoveel... maar ik ben er blij mee ;).
  • 30% laten tinten vanaf de B stijl, achterraam in 1 stuk.
  • Dual Motor en Tesla tekens voor en achter laten verwijderen.
  • Console en dashboard laten wrappen in carbon, eindelijk van die vieze vinger vegen af!
Netjes en vlot gedaan in Deventer.

Oja, eindelijk ook de reclame verwijderd van de kentekenplaathouder en een een kentekenplaat met opgelegde letters...

20200123_124525.jpg 20200123_124542-2.jpg 20200123_124517.jpg
 
Inmiddels de hele auto voorzien van all wheather matten. Nieuwste is voor de trunk, wederom via www.mattenloods.nl, nu gratis bij aanschaf van wheathertech mattenset, tellen uit je winst ;)

View attachment 504173 View attachment 504174 View attachment 504175 View attachment 504176 View attachment 504177
Dit ziet er Ali-kwaliteit uit, echt niet mooi dit.
Al die groeven, vakjes en blokjeso_O
Tip, als je die plooi in het midden eruit wil krijgen moet je de mat eens in warm water leggen dan krijg je dit er zo uit.
 
  • Like
Reactions: Arnout 2904
Dit ziet er Ali-kwaliteit uit, echt niet mooi dit.
Al die groeven, vakjes en blokjeso_O
Tip, als je die plooi in het midden eruit wil krijgen moet je de mat eens in warm water leggen dan krijg je dit er zo uit.

Een kofferbak mat hier is meestal bedekt met spullen, bedoeling is juist dat het niet zo schuift, dus zonder groeven, vakjes en blokjes niet te doen. Foto is net nadat de mat uit de doos gehaald is, is vanzelf plat gaan liggen door de spullen die erop kwamen ;)
 
Toch ben ik het met Hayden eens. Er moet toch iets mooiers te vinden zijn die ook voorkomt dat je spullen alle kanten op gaan? Ik vind die matten afbreuk doen aan het interieur, maar ieder zijn ding. :)

Succes met zoeken, ik geniet ondertussen van een makkelijk te poetsen mat. Bekleding stofzuigen doe ik niet meer. Doe dat maar eens met kids die op hockey zitten en spullen vol zand in de trunk legen of boodschappen die gelekt hebben etc. Mattenloods heeft ook
Weathertech trunkmat
Premium Weathertech kofferbakmat Tesla Model 3 2017-heden

AE6E0F7F-C10E-4184-98EF-050C43B07EC0.jpeg


‘heb wel de wheathertech vloermatteset, die vind ik wel mooi en die ziet ook iedereen, de Max spider vond ik echt lelijk en grijzig van kleur in het echt. Ieder zijn smaak
 
Hoi,

ik heb ook dezelfde stick/memory card maar kan je script niet openen.
Krijg een autorisatie melding:
Tesla Motors Club - Error
You do not have permission to view this page or perform this action.

Ben wel aangemeld en ingelogd op het forum.

wget -r -nH --cut-dirs=2 --no-parent --reject="index.html*" -nc --user=admin --password=xxxx http://192.168.0.103/data/UsbDisk1/Volume1/TeslaCam/ -P /Users/xxxxx/Dropbox\ \(Persoonlijk\)/TeslaCam

Ip adres wijzigen naar eigen ip van de stick. Ook de doelmap natuurlijk
 
  • Like
Reactions: pati07
Vandaag weer paar dingen ontvangen voor de Model 3.

Deze twee had ik eigenlijk al eerder moeten kopen, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. ;) Hoop ze nooit nodig te hebben maar in ieder geval fijn dat ik ze nu wel heb voor als ik ooit eens een platte band heb. Toch wel apart dat er geen reserveband meer aanwezig is in zoiets alle nieuwe auto's. Dat is toch veel makkelijker eigenlijk.

30SDcb2.jpg


Schaarkrik was 100 mm hoog op laagste punt, bovenste stuk heb ik eraf gehaald en nu is die ongeveer 83 mm. Nog altijd stuk hoger dan die Porsche schaarkrik die de meeste mensen schijnen te bestellen op ebay maar denk dat het wel laag genoeg is, zelfs met een platte band.
Uitschuifbare wielmoersleutel zitten 2 doppen bij die 4 maten hebben (17, 19, 21, 23). Erg handig dus. :) Heb beide ook nodig, 19 voor mijn zomerset, 21 voor de winterset.
Had eerder ook al een 12V compressor van Black & Decker en een bandenreparatieset gekocht, alles nu compleet dus. :) Ofja, moet nog zo'n pucks hebben voor onder de krikpunten, 2 maanden geleden al besteld uit China maar nog steeds niet binnen. Hopelijk binnenkort wel binnen, dan is het echt compleet. ;)

Verder nog een verrijdbare velgenboom aangezien ik zelf de wielen steeds wissel, heb bijna een zomerset en nu de winterset erop liggen uiteraard. Had voor mijn vorige auto gewoon zo'n staande maar die brak direct af toen ik het even een centimeter wou verplaatsen.. Nu dus maar voor een verrijdbare gekozen. Erg handig. :)

cyLZd4a.jpg


De TPMS sensoren die ik vorige week had gekocht bij Tesla heb ik ondertussen ook geïnstalleerd. Jammer dat ze niet gewoon zwart zijn maar de kleur valt toch nog wel mee bij de velgen die ik heb gekozen. Laat deze pas zien als de banden er de volgende week op liggen. ;) Jullie kunnen wel alvast de maat en kleur zien, en toch al een klein beetje de vorm. :D Deze zitten nog op geen enkele Tesla en ook niet te krijgen hier in Europa. Zelf moeten importeren. Wou echt iets unieks hebben aangezien ondertussen bijna iedereen al de T-Sportlines heeft. :p

CKw3waA.jpg


Jr1hKAu.jpg


Brons op blauw heb ik altijd een mooie combinatie gevonden, aangezien ik eerder nooit een blauwe auto heb gehad heb ik dit nooit kunnen doen. Tot nu dus. ;) En ben toch voor 18" 8.5 gegaan. Was nog aan het twijfelen tussen 18" en 19" maar wou uiteindelijk toch niet inleveren op het rijcomfort en scheelt ook redelijk wat geld met de banden als ze elke paar jaar vervangen moeten worden. En aangezien ik de 18" banden nog had liggen was dit toch wel de meest logische keuze.

Volgende week dus waarschijnlijk wat foto's van de velgen even tijdelijk op de auto. Na de "winter" komen ze pas echt erop. :)
 
  • Like
Reactions: pposthoorn

Eindelijk binnen gekregen afgelopen week.

Matzwarte/grijze middenconsole patches binnen gekregen eerder deze week en geïnstalleerd. Goede kwaliteit, makkelijk te installeren en ik ben tevreden met het resultaat. Aanrader als je van die lelijke standaard glossy finish af wil.
 

Attachments

  • 34C46FA5-E2DE-4F78-B7B5-017B3EEB2574.jpeg
    34C46FA5-E2DE-4F78-B7B5-017B3EEB2574.jpeg
    279 KB · Views: 172
Wordt het niet de hoog/te dik door deze patches?

Goed dat je het vraagt. Nee, er zit zonder de patches juist een hoogteverschil tussen de klepjes en de rand, en deze patches vullen dat precies op.

Wat me overigens wel opviel is een klein hoogteverschil tussen cupholder deel (hoger) en klepje erboven. Dat zou ook het geval moeten zijn zonder de patches, maar dat kan ik niet meer testen. Overigens sluiten beiden wel precies aan op de rand.