Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Deze heb ik hier nog niet langs zien komen (misschien met een reden ;)).

Nog niet helemaal 100% wat ik zou willen, maar toch een kleine verbetering in ieder geval. Een tassenhaakje aan die schroefdraad rechts in de trunk. Het liefst had ik een wegklapbare haak zoals ik in mijn VW Passat had, maar die heeft 2 schroefjes nodig en ik wil niet boren in mijn auto.

20200207_204055.jpg
20200207_204038.jpg
 
  • Like
Reactions: Lexikon
Ondertussen meer dan 3000km verder en erg blij met mijn frunk veertje van ome Ali. Sluiten gaat een stuk makkelijker. Tijd gereden met een veer van HBM (assortimentsdoos met 200 stuks). Voldeed ook prima maar deze is iets sterker.
O ja....het is onmogelijk dat de frunk openklapt tijdens het rijden. Daar zijn genoeg YT filmpjes van (golfballentest).
Ik heb ook gewoon die stekker uit de knop in de frunk gehaald.
Als ze in de frunk moet wil ik ook graag dat ze daar blijft zitten ;)
Hoi DucaTinus, welk veertje bij Ali heb jij besteld + gebruik je de auto open struts?

Voor een ander: iemand nog tips voor een frunk veer die werkt zonder auto open struts? Ben met name opzoek naar een veertje die het sluiten makkelijker maakt maar waarmee ik nog wel mn vinger eronder kan krijgen als ik m open wil maken met de stock struts :)
 
Horrengaas voor het ventilatierooster boven de frunk. Hobbyklusje...
Ik had afgelopen herfst last van blaadjes die in de ventilatie waren gevallen/gezogen met als gevolg herrie van de ventilator.
Nu komt er niets meer in.
View attachment 509817
volgens mij plug-en-play alternatief: US $17.5 12% OFF|Auto Air Bescherming Decoratieve Cover Flow Vent Anti blocking Voor Tesla Model 3 2017 ~ 2019-in Automotieve Interieur Stickers van Auto´s & Motoren op AliExpress
 
Deze zouden wel eens kunnen werken: 5 Pcs 304 Rvs Dual Haak Kleine Trekveer Hardware Accessoires Draad Dia 0.8mm Outer Dia 10mm lengte 25-50mm en dan die van 45 mm. Van RVS 304 dus, ook mooi meegenomen.

De veer waarnaar wordt verwezen in de video van i1Tesla is de Century Spring C-77 2 Count 1-7/8" Extension Springs with 11/32" Outside Diameter oftewel 47,6 mm lang en 8,7 mm breed met 0,6 mm draad. Die veer op Ali is dus iets korter, breder en dikker. Hij zal dus ook net iets sterker zijn.

P.S. mijn M3 is nog in bestelling, kan het dus nog niet proberen.

m3 en veertje ondertussen binnen? benieuwd wat je ervaring is (+ heb je auto open struts of niet?)
 
Aangezien mijn telefoon niet wireless kan opladen, zoek ik een QI ontvanger (micro usb, Samsung a7). Net eentje getest die helaas niet werkt.

Heeft iemand een QI receiver met micro usb die wel werkt en een link naar de verkoper?
€ 2,01 30% Off | Qi Draadloos Opladen Kit Zender Oplader Adapter Receptor Ontvanger Pad Coil Type-C Micro Usb Kit Voor Iphone Xiaomi huawei
US $2.2 28% OFF|Qi Wireless Charging Kit Transmitter Charger Adapter Receptor Receiver Pad Coil Type C Micro USB kit for iPhone Xiaomi Huawei on AliExpress
Werkt prima.
 
  • Like
Reactions: Kiprich
Begin volgend jaar krijgt onze leverancier het CE-, FCC- en QI-certificaat voor zijn 3de generatie lader, en het zal 2 extra USB-poorten bevatten en het zal horizontaal opladen mogelijk maken, wat het belangrijkste is, test toont aan dat het 20 tot 30 procent sneller laadt dan de Jeda-versie. Ik zal u op de hoogte houden!
Ook de USB-hub zal begin volgend jaar door ons beschikbaar zijn.
Is er hier al nieuws over?
Ik vind dit niet direct terug op jouw website (die blijkbaar een nieuwe naam heeft).
 
Vandaag regencoating besteld bij de Chinees. Zag een youtube filmpje van Dirty Tesla en als je het goedje op je camera's lenzen smeert hecht water en vuil bijna niet meer. Ergo minder last van uitval van AP of FSD. Hij heeft het getest en het werkt.

Niet je hele voorruit ermee behandelen want schijnt dat je ruitenwissers dan minder effectief kunnen worden door de gladheid. Dus alleen het gedeelte bij de camera's.

Zodra dit geleverd is zal ik mijn ervaring posten.
 
Ik heb een tijdje terug USB led lampjes gekocht voor de sfeer. Niet eens de beste prijs gekocht op ali, gewoon bij tesland omdat ik dacht, dan heb ik wel goeie (jaja misschien naïef?). Ik irriteer me allen nu dagelijks aan. Je kunt ze van kleur veranderen door ze een tikje te geven en een al in een stand horen ze in te blijven. Ik wil ze allebei op standje rood vast houden en vooral eentje blijft maar van kleur veranderen tot dat ik het weer goed zet (en erger het gaat in knipper mode wat gewoon storend is tijdens het rijden om knipperende licht te zien in je peripheral vision). Het gebeurt vooral als ik de auto weer open ga maar soms random tijdens het rijden.

Heb ik nu gewoon pech met een net te gevoelig lampjes of doe ik iets fout of is het nog te verhelpen? Tips en ervaring welkom...
 
  • Informative
Reactions: Ben85
Ik heb een tijdje terug USB led lampjes gekocht voor de sfeer. Niet eens de beste prijs gekocht op ali, gewoon bij tesland omdat ik dacht, dan heb ik wel goeie (jaja misschien naïef?). Ik irriteer me allen nu dagelijks aan. Je kunt ze van kleur veranderen door ze een tikje te geven en een al in een stand horen ze in te blijven. Ik wil ze allebei op standje rood vast houden en vooral eentje blijft maar van kleur veranderen tot dat ik het weer goed zet (en erger het gaat in knipper mode wat gewoon storend is tijdens het rijden om knipperende licht te zien in je peripheral vision). Het gebeurt vooral als ik de auto weer open ga maar soms random tijdens het rijden.

Heb ik nu gewoon pech met een net te gevoelig lampjes of doe ik iets fout of is het nog te verhelpen? Tips en ervaring welkom...
Wat zegt Tesland zelf? Het fijne is natuurlijk als je wat meer uitgeeft en het in Nederland bestelt, dat ze wel een verantwoordelijkheid hebben.
 
  • Like
Reactions: Cely
Wat zegt Tesland zelf? Het fijne is natuurlijk als je wat meer uitgeeft en het in Nederland bestelt, dat ze wel een verantwoordelijkheid hebben.

Zeker contact opnemen met Herbert van Tesland: Zeer vriendelijk en behulpzaam, je komt er wel uit.

Goeie, ik ga hun vragen. Maar mijn vraag hier was ook een beetje, is dat een "normale" gedrag of niet? Thx voor de tip :).