Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Eventjes de "brushed metal black" center console wrap die ik verknoeid had (sorry @Herbie65 ) vervangen door een wat stuggere (en dus wat makkelijker te plaatsen) "matrix black".

Wel één puntje dat beter was dan bij de kit van Tesland: op het achterste stuk zat een stugge "transfer tape" over het deel met het gat, en dat maakt het véél makkelijker om te vermijden dat je die dunne randjes aan de buitenkant uitrekt (wat makkelijk plooitjes gaat geven). Gewoon goed plaatsen, met de squeegee aandrukken, en pas dan de transfer tape afpellen, en dan staan die randjes al goed vast en kun je zonder al te veel gevaar gaan afwerken.

Vergelijkende studie: black brushed metal zag er veel luxueuzer uit maar was ook iets makkelijker te krassen (en moeilijker aan te brengen omdat het een pak soepeler was). Matrix black kan tegen een stootje en is makkelijk te kuisen, maar mijn wagen ziet er weer wat meer uit als een Audi ;-).

View attachment 416376

Ziet er strak uit!
Waar heb je deze vandaan?
 
Tesla adviseert dit ten strengste niet te doen(gesproken met senior engineer). Het gewicht is hoog waardoor er schade kan ontstaan.

Dit is zeker voor de S en de X zo. Ik ga vooralsnog vanuit dat dit ook voor de 3 zo is.

Ik heb de assteun geplaatst recht onder de veerpoot. Daar rust net zoveel gewicht op als wanneer de auto op 4 wielen staat. Ik zou de assteun niet ergens in het midden van de draagarm plaatsen.
 
  • Informative
Reactions: adjego
Ziet er strak uit!
Waar heb je deze vandaan?
Abstract Ocean. Verder is de kwaliteit bij Tesland even goed, hoor, behalve die (vrij belangrijke) transfer tape over het "gat" in het achterste stuk om te vermijden dat die dunne stukjes aan de kant te veel uitrekken terwijl je dat stuk plaatst.

Die tape maakt het hele stukje een pak stugger en makkelijker te plaatsen; zonder dat stuk hangen de voorste en de achterste helften van dat stuk nogal precair aan elkaar en draait de boel alle kanten op.

Spectacle.Jtransfer_tape.jpeg
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Audi? Bij Audi doen er 356 knoopjes op een rond de bestuurder. Wat ik hier zie is wel een mooie afwerking, gaaf.
Ik zei ook wat meer als een Audi. Ik wik niet onmiddellijk terug, anders was het wel een E-tron geworden ;-).

De makkelijkst te plaatsen 3M 1080-folies zijn de dikkere, dat weet ik ondertussen. De carbon look en de matrix. De brushed metals zijn al wat slapper en lastiger, en de andere nog dunner en lastiger. Hoe dunner het materiaal, des te meer zie je ook elk minuscuul stofje dat is gaan kleven op de kleefkant of dat zich stiekem terug op de console heeft gezet. Bij mijn "brushed metal"-installatie had ik nogal wat last van pluisjes die van de microvezelfdoek waren gekomen en in de wagen op wandel waren.

Zoals @Herbie65 zei: best plaatsen in een koude wagen (20°), anders wordt alles te slap en onhandelbaar.

Een haardroger bij de hand houden voor twee zaken: als je wat moet gaan rekken wordt het materiaal soepeler als het warm is, en dan kun je beter iets rekken zonder te gaan scheuren als je ergens nog een millimetertje tekort hebt.

Paradoxaal: als je het wat te veel gerokken hebt helpt warmte ook: bij 40-50° is er een geheugeneffect, en als je niet trekt dan herstelt de folie zich terug naar de originele vorm. Echt puik materiaal.

Op 90° verwarmen heeft dan net een ander effect: dan gaat de lijm goed kleven en blijft het materiaal definitief in de huidige vorm en verdwijnt het geheugeneffect. Niet gebruiken tenzij op lastige curves en als alles echt al perfect zit.
 
Last edited:
Ik zei ook wat meer als een Audi. Ik wik niet onmiddellijk terug, anders was het wel een E-tron geworden ;-).

De makkelijkst te plaatsen 3M 1080-folies zijn de dikkere, dat weet ik ondertussen. De carbon look en de matrix. De brushed metals zijn al wat slapper en lastiger, en de andere nog dunner en lastiger. Hoe dunner het materiaal, des te meer zie je ook elk minuscuul stofje dat is gaan kleven op de kleefkant of dat zich stiekem terug op de console heeft gezet. Bij mijn "brushed metal"-installatie had ik nogal wat last van pluisjes die van de microvezelfdoek waren gekomen en in de wagen op wandel waren.

Zoals @Herbie65 zei: best plaatsen in een koude wagen (20°), anders wordt alles te slap en onhandelbaar.

Een haardroger bij de hand houden voor twee zaken: als je wat moet gaan rekken wordt het materiaal soepeler als het warm is, en dan kun je beter iets rekken zonder te gaan scheuren als je ergens nog een millimetertje tekort hebt.

Paradoxaal: als je het wat te veel gerokken hebt helpt warmte ook: bij 40-50° is er een geheugeneffect, en als je niet trekt dan herstelt de folie zich terug naar de originele vorm. Echt puik materiaal.

Op 90° verwarmen heeft dan net een ander effect: dan gaat de lijm goed kleven en blijft het materiaal definitief in de huidige vorm en verdwijnt het geheugeneffect. Niet gebruiken tenzij op lastige curves en als alles echt al perfect zit.

Goeie tips, dank!
 
Eventjes de "brushed metal black" center console wrap die ik verknoeid had (sorry @Herbie65 ) vervangen door een wat stuggere (en dus wat makkelijker te plaatsen) "matrix black".

Wel één puntje dat beter was dan bij de kit van Tesland: op het achterste stuk zat een stugge "transfer tape" over het deel met het gat, en dat maakt het véél makkelijker om te vermijden dat je die dunne randjes aan de buitenkant uitrekt (wat makkelijk plooitjes gaat geven). Gewoon goed plaatsen, met de squeegee aandrukken, en pas dan de transfer tape afpellen, en dan staan die randjes al goed vast en kun je zonder al te veel gevaar gaan afwerken.

Vergelijkende studie: black brushed metal zag er veel luxueuzer uit maar was ook iets makkelijker te krassen (en moeilijker aan te brengen omdat het een pak soepeler was). Matrix black kan tegen een stootje en is makkelijk te kuisen, maar mijn wagen ziet er weer wat meer uit als een Audi ;-).

View attachment 416376
ziet er mooi uit! Waar heb je deze gekocht?
 
Eventjes de "brushed metal black" center console wrap die ik verknoeid had (sorry @Herbie65 ) vervangen door een wat stuggere (en dus wat makkelijker te plaatsen) "matrix black".

Wel één puntje dat beter was dan bij de kit van Tesland: op het achterste stuk zat een stugge "transfer tape" over het deel met het gat, en dat maakt het véél makkelijker om te vermijden dat je die dunne randjes aan de buitenkant uitrekt (wat makkelijk plooitjes gaat geven). Gewoon goed plaatsen, met de squeegee aandrukken, en pas dan de transfer tape afpellen, en dan staan die randjes al goed vast en kun je zonder al te veel gevaar gaan afwerken.

Vergelijkende studie: black brushed metal zag er veel luxueuzer uit maar was ook iets makkelijker te krassen (en moeilijker aan te brengen omdat het een pak soepeler was). Matrix black kan tegen een stootje en is makkelijk te kuisen, maar mijn wagen ziet er weer wat meer uit als een Audi ;-).

View attachment 416376

Ziet er strak uit. Bedankt voor de tip van de transfer folie. Vanaf de eerste set die we vanaf nu uitlezen, zal ik er voor zorgen dat deze folie over dat vlak heen zit.
 

Gisteren LekkerDing weer opgehaald bij Jurgh Car Detailing. Dit keer zijn de ramen getint. De zij-voorruiten zijn 70% licht doorlatend, de zij-achterruiten en de achterruit 20% licht doorlatend. Erg mooi resultaat, zeker in combinatie met het chrome delete.
Voor 20% kan je er nog flink doorheen kijken, gelukkig heb je geen wit interieur.
Ik was ook 20% van plan maar zal na dit gezien te hebben voor limo tint 5% gaan denk ik.
Die gele remklauwen staan hem goed, eens iets anders dan de rode.
 
  • Like
Reactions: WillyW