Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Inmiddels de volgende accessoires gekocht:
- USB stick, dual partition voor TeslaCam en Sentry
- 12V dual USB lader (helaas geen kabel doorvoer naar telefoongedeelte en wanneer je de 12V adapter gebruikt, past de tray niet meer onder de armsteun).
- wheelcap set voor 18" zonder aero's (bij Tesla.com)
- USB-C laadkabel (bij Tesla.com)
- 2 zonneschermen dak (Tesland.com)....aanrader!!
- complete set 18" velgen met TPMS, aerocaps en amper gebruikte standaard zomerbanden (wordt mijn winterset en de losse zomerbanden wordt mijn nieuwe set als de huidige versleten is)

Waarschijnlijk binnenkort:
- noise reduction rubber voor het dak (Tesland.com)
- Fellere LED lampjes voor kofferbak (Tesland.com)

Nadat opleverpunten zijn opgelost:
- lakcorrectie
- PPF voorkant inclusief A stijlen
- coating over hele auto inclusief velgen
 
Een van de eerste dingen die ik wil gaan kopen is een wireless charging pad. Ik heb gezien dat veel mensen hier dat ook hebben gedaan en ik hoop dat ik dit draadje mag gebruiken om beroep te doen op jullie kennis / ervaring.. heb best moeite met de wildgroei aan opties en wil graag een goede keuze maken.

Wat ik gezien heb:
1. Officieel van Tesla (link)
2. Nomad (link)
3. GetJeda (link)
4. TapTes (link)
5. Merkloos via Ali (link, maar hier zijn er vast meer van)
- vermoedelijk gelijk aan 5, correct me if I'm wrong!
6. Merkloos via Tesland (link)
7. Merkloos via tesla-accessoires (link)

Ze zeggen allemaal hetzelfde te doen, zien er grofweg hetzelfde uit, prijzen lopen sterk uiteen..

Kleine bijkomende wens is dat ik nog een stick/sd/ssd aan zal sluiten met partities voor muziek en TeslaCam. Ik ga liever niet prutsen met draden uit andere compartimenten en vind het niet erg als bijvoorbeeld maar 1 kant van de charging pad op volle kracht* kan laden.

Hoop dat de mensen in bezit van een charging pad nog meelezen en hun ervaringen willen delen, of wie dan ook :)

* Is quickcharging mogelijk zonder stroom uit de sigarettenaansteker te halen? Dacht ergens te lezen dat dat na een update werkt..
 
  • Like
Reactions: Nexus and Lexikon
Inmiddels bijna alles geleverd en gemonteerd. Gisteren in Someren de ruiten laten tinten, naast de zijruiten en achterruit ook een zonneband op de voorruit laten plaatsen waar ikzelf erg tevreden over ben, ziet er moo uit (vind ikzelf in ieder geval) en ook prettig met iets lager staande zon
View attachment 432301

Nu nog de ceramic lak coating, die staat voor begin augustus gepland.
Mooi Hans :)
Ik kan via de leasemaatschappij ook laten tinten. Wordt dan gedaan door Alba Automotive in Amsterdam. Ik heb daar nog een vraag uitstaan m.b.t. het tinten van de achterruit. Ik heb verschillende verhalen gehoord en foto's gezien waarbij het niet zo strak was. Dat maar de helft van de ruit is getint. Je ziet dan een horizontale lijn.
Hoe is dat bij jou gedaan? Heb je daar een foto van?
 
  • Disagree
Reactions: brederode
Een van de eerste dingen die ik wil gaan kopen is een wireless charging pad. Ik heb gezien dat veel mensen hier dat ook hebben gedaan en ik hoop dat ik dit draadje mag gebruiken om beroep te doen op jullie kennis / ervaring.. heb best moeite met de wildgroei aan opties en wil graag een goede keuze maken.

Wat ik gezien heb:
1. Officieel van Tesla (link)
2. Nomad (link)
3. GetJeda (link)
4. TapTes (link)
5. Merkloos via Ali (link, maar hier zijn er vast meer van)
- vermoedelijk gelijk aan 5, correct me if I'm wrong!
6. Merkloos via Tesland (link)
7. Merkloos via tesla-accessoires (link)

Ze zeggen allemaal hetzelfde te doen, zien er grofweg hetzelfde uit, prijzen lopen sterk uiteen..

Kleine bijkomende wens is dat ik nog een stick/sd/ssd aan zal sluiten met partities voor muziek en TeslaCam. Ik ga liever niet prutsen met draden uit andere compartimenten en vind het niet erg als bijvoorbeeld maar 1 kant van de charging pad op volle kracht* kan laden.

Hoop dat de mensen in bezit van een charging pad nog meelezen en hun ervaringen willen delen, of wie dan ook :)

* Is quickcharging mogelijk zonder stroom uit de sigarettenaansteker te halen? Dacht ergens te lezen dat dat na een update werkt..

Vermoedelijk gelijk aan 2? Want dat idee heb ik. Als iemand ervaring heeft met deze versie (5), dan houd ik me aanbevolen. Zou nu mijn voorkeur genieten.

Ik heb er een van AliExpress voor nog geen €25 en binnen 2 weken geleverd. Is echt een top ding, ziet er goed uit, werkt prima, telefoon schuift niet in bochten. Ik heb de linker direct in de USB zitten en de rechter via de meegeleverde splitter waar dan ook m'n Raspberry Pi Zero W met TeslaCam op zit.

Zoals bekend gaat het laden niet zo snel, auto levert maar 1A afaik dus neem aan dat dat voor de alternatieven ook geld. Als dat een probleem wordt kan ik er altijd nog een powerbank tussen hangen.
 
Ik heb er een van AliExpress voor nog geen €25 en binnen 2 weken geleverd. Is echt een top ding, ziet er goed uit, werkt prima, telefoon schuift niet in bochten. Ik heb de linker direct in de USB zitten en de rechter via de meegeleverde splitter waar dan ook m'n Raspberry Pi Zero W met TeslaCam op zit.

Zoals bekend gaat het laden niet zo snel, auto levert maar 1A afaik dus neem aan dat dat voor de alternatieven ook geld. Als dat een probleem wordt kan ik er altijd nog een powerbank tussen hangen.
Of aansluiten op de sigarettenaansteker maar dan moet je wel een kabeltje trekken naar het middenvak.
Ik heb trouwens ook ene van Ali, zijn dezelfde die hier verkocht worden zonder merk. Er zitten twee USB splitters bij om zo nog steeds twee poorten vrij te hebben.
 
Last edited:
Een van de eerste dingen die ik wil gaan kopen is een wireless charging pad. Ik heb gezien dat veel mensen hier dat ook hebben gedaan en ik hoop dat ik dit draadje mag gebruiken om beroep te doen op jullie kennis / ervaring.. heb best moeite met de wildgroei aan opties en wil graag een goede keuze maken.

Wat ik gezien heb:
1. Officieel van Tesla (link)
2. Nomad (link)
3. GetJeda (link)
4. TapTes (link)
5. Merkloos via Ali (link, maar hier zijn er vast meer van)
- vermoedelijk gelijk aan 5, correct me if I'm wrong!
6. Merkloos via Tesland (link)
7. Merkloos via tesla-accessoires (link)

Ze zeggen allemaal hetzelfde te doen, zien er grofweg hetzelfde uit, prijzen lopen sterk uiteen..

Kleine bijkomende wens is dat ik nog een stick/sd/ssd aan zal sluiten met partities voor muziek en TeslaCam. Ik ga liever niet prutsen met draden uit andere compartimenten en vind het niet erg als bijvoorbeeld maar 1 kant van de charging pad op volle kracht* kan laden.

Hoop dat de mensen in bezit van een charging pad nog meelezen en hun ervaringen willen delen, of wie dan ook :)

* Is quickcharging mogelijk zonder stroom uit de sigarettenaansteker te halen? Dacht ergens te lezen dat dat na een update werkt..
Ik heb zelf een wireless charging pad via ali. die werkt perfect en je kan er ook een extra usb stick op aansluiten. Heb er per ongeluk 2 dus je kan er eentje overnemen van mij (voor de kostprijs € 25 ex verzendkosten)
 
  • Like
Reactions: brederode
Mooi Hans :)
Ik kan via de leasemaatschappij ook laten tinten. Wordt dan gedaan door Alba Automotive in Amsterdam. Ik heb daar nog een vraag uitstaan m.b.t. het tinten van de achterruit. Ik heb verschillende verhalen gehoord en foto's gezien waarbij het niet zo strak was. Dat maar de helft van de ruit is getint. Je ziet dan een horizontale lijn.
Hoe is dat bij jou gedaan? Heb je daar een foto van?
Hallo,

Bij mij is de folie op de achterruit tot aan de bovenste draad in de achterruit gezet, dit lijkt ook een natuurlijke overgang tussen dak en achterruit, van buiten zie je dat niet, van binnen wel maar (in ieder geval voor mij) niet storend.
FA98AC98-6A8D-4E0D-B43B-962EEE79365D.jpeg


BCDEAFA7-2D39-48DB-B198-C4AB6749F866.jpeg
 
Hallo,

Bij mij is de folie op de achterruit tot aan de bovenste draad in de achterruit gezet, dit lijkt ook een natuurlijke overgang tussen dak en achterruit, van buiten zie je dat niet, van binnen wel maar (in ieder geval voor mij) niet storend.
View attachment 449436

View attachment 449435
Als je de achteruit wil tinten doe het dan volledig want dit lijkt nergens op.
De achteruit tinten bij een Tesla vind ik lelijk door de dikke oranje bruine verwarmingsdraden die ze gebruiken en die met tint nog meer opvallen. Omdat de originele tint uitfade tot net voorbij de zijramen vind ik het mooi om enkel de zijramen te doen. Op het Amerikaanse gedeelte van het forum staan zo verschillende voorbeelden.
 
Als je de achteruit wil tinten doe het dan volledig want dit lijkt nergens op.
De achteruit tinten bij een Tesla vind ik lelijk door de dikke oranje bruine verwarmingsdraden die ze gebruiken en die met tint nog meer opvallen. Omdat de originele tint uitfade tot net voorbij de zijramen vind ik het mooi om enkel de zijramen te doen. Op het Amerikaanse gedeelte van het forum staan zo verschillende voorbeelden.

Eens. Precies om die redenen heb ik alleen de zijruiten achter laten tinten en niet de achterruit. Geen seconde spijt van gehad.
 
Als je de achteruit wil tinten doe het dan volledig want dit lijkt nergens op.
De achteruit tinten bij een Tesla vind ik lelijk door de dikke oranje bruine verwarmingsdraden die ze gebruiken en die met tint nog meer opvallen. Omdat de originele tint uitfade tot net voorbij de zijramen vind ik het mooi om enkel de zijramen te doen. Op het Amerikaanse gedeelte van het forum staan zo verschillende voorbeelden.
Natuurlijk mag jij en de anderen die gereageerd hebben dit niet mooi vinden, ik ben er zelf nog steeds erg blij mee en de harde overgang is in de praktijk nauwelijks merkbaar of zichtbaar, in ieder geval voor mij. Op de foto komt de overgang erg hard over omdat de foto van binnenuit is gemaakt met de achteruit in de volle zon en de camera in dezelfde hoek als de ruit. In de achteruitkijkspiegel is deze overgang niet zichtbaar, pas als je er op gaat letten en dan nog met bepaalde lichtval zie je het. Maar dat zijn persoonlijke keuzes, persoonlijke prioriteiten en persoonlijke meningen. Iedereen is natuurlijk vrij om zijn of haar eigen invulling en mening te geven, een stelling als “dit lijkt nergens op” vind ik weinig respectvol maar ook dat is weer een persoonlijke mening.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Lt. J. Dangle
Natuurlijk mag jij en de anderen die gereageerd hebben dit niet mooi vinden, ik ben er zelf nog steeds erg blij mee en de harde overgang is in de praktijk nauwelijks merkbaar of zichtbaar, in ieder geval voor mij. Op de foto komt de overgang erg hard over omdat de foto van binnenuit is gemaakt met de achteruit in de volle zon en de camera in dezelfde hoek als de ruit. In de achteruitkijkspiegel is deze overgang niet zichtbaar, pas als je er op gaat letten en dan nog met bepaalde lichtval zie je het. Maar dat zijn persoonlijke keuzes, persoonlijke prioriteiten en persoonlijke meningen. Iedereen is natuurlijk vrij om zijn of haar eigen invulling en mening te geven, een stelling als “dit lijkt nergens op” vind ik weinig respectvol maar ook dat is weer een persoonlijke mening.
Het leest harder dan ik het bedoel;)
Maar een beetje professionele windowtinter zal dit nooit zo doen, tenzij om kosten te besparen of omdat hij het juiste formaat van folie niet in stock heeft.
Belangrijkste is dat jij er blij mee bent:D