Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Goeie, ik ga hun vragen. Maar mijn vraag hier was ook een beetje, is dat een "normale" gedrag of niet? Thx voor de tip :).
Of het een normaal gedrag is of niet kan ik je niet vetellen, Cely, maar je hebt wel garantie op de spullen die je bij Tesland koopt. Dus inderdaad neem contact met haar ( het bedrijf Tesland) op en geef aan dat het volgens jou niet goed werkt of anders werkt dan jij verwacht en dat het volgens jou nog onder garantie valt.
 
  • Like
Reactions: Cely
Is er hier al nieuws over?
Ik vind dit niet direct terug op jouw website (die blijkbaar een nieuwe naam heeft).
Ja, we zijn druk bezig met rebranding, want we zijn niet gericht op Tesla, ook voor andere aankomende EV's (bijv. VW ID3) is het beter om zo vroeg mogelijk te rebranding te doen :)
De nieuwe lader is onderweg in een container, kreeg wat vertraging door de virus situatie...
 
2D6C3F92-A094-4D38-822D-6EC8005D468F.jpeg
FSD en geluidsdemping voor mijn SR+. De LED lamp is voor in de bijkeuken ;-)
 
Had eerst een Verbatim voor mijn TeslaCam beelden op te slaan en via WiFi thuis te kunnen bekijken. Maar hierbij moet je via een schakelaar steeds wisselen tussen USB mode en WiFi mode. Dit vergat ik wel eens, stond dan nog op WiFi mode tijdens het rijden en had dan natuurlijk geen beelden. Erg irritant.

Dat is nu verleden tijd, tijdje terug de Roadie besteld en uit Amerika laten komen, deze zit nu erin. Deze blijft continu opnemen, recente beelden blijven ook veel langer bewaard dan alleen dat ene uur wat standaard is bij TeslaCam. Ondertussen kun je toch gewoon via WiFi (thuisnetwerk, hotspot of WiFi van Roadie zelf) de beelden terug kijken zonder het opnemen stop te zetten. Ook een handige telefoon app om meteen de beelden mee te kunnen terug kijken. Is eigenlijk gewoon een Raspberry Pi Zero in een mooie behuizing met wat extra functies. :) Beetje aan de dure kant (rond de 110 euro incl. verzenden/invoer/btw) maar aangezien het toch wel belangrijk is om beelden te hebben als er eens iets gebeurd met mijn auto vind ik het dat wel waard. Aangezien Sentry Mode niet altijd goed werkt (vaak geen event terwijl er wel mensen vlak langs mijn auto lopen/parkeren) vind ik het wel fijn om meer dan alleen het laatste uur terug te kunnen kijken. Met het SD kaartje van 64GB wat nu erin zit zal dit waarschijnlijk wel 8 tot 10 uur zijn. Als je dit uit doet breiden naar een groter kaartje kan je dit nog meer verlengen. Aangezien het opnemen ook niet stop gezet hoeft te worden hoop ik hiermee ook minder corrupte bestanden te krijgen, ben benieuwd hoe goed dit werkt. ;)

j8nXFiQ.jpg
 
Eigenlijk niets nieuws gekocht maar wel iets hergebruikt... :D

Ik had een rubber gekocht voor het dak. Deze waaide er zowat af op de A2 dus er maar af gelaten. Vond de geluidsdemping ook niet bijzonder.

Wel vond ik de windruis van de A stijl best veel. Dus een beetje zoeken op het forum en jawel bij onze buitenlandse rijders een mooie oplossing gevonden. Het rubber wat ik eerst rond het dakraam had heb ik nu op maat geknipt en tussen het spatbord en A stijl ruimte gedaan. Past perfect.... nu hopen dat deze er niet uitwaait haha.
1288C976-CF4C-4BD2-A48F-44A694E88475.jpeg
 
zier er goed uit. Zou je je ervaringen willen delen?


Had eerst een Verbatim voor mijn TeslaCam beelden op te slaan en via WiFi thuis te kunnen bekijken. Maar hierbij moet je via een schakelaar steeds wisselen tussen USB mode en WiFi mode. Dit vergat ik wel eens, stond dan nog op WiFi mode tijdens het rijden en had dan natuurlijk geen beelden. Erg irritant.

Dat is nu verleden tijd, tijdje terug de Roadie besteld en uit Amerika laten komen, deze zit nu erin. Deze blijft continu opnemen, recente beelden blijven ook veel langer bewaard dan alleen dat ene uur wat standaard is bij TeslaCam. Ondertussen kun je toch gewoon via WiFi (thuisnetwerk, hotspot of WiFi van Roadie zelf) de beelden terug kijken zonder het opnemen stop te zetten. Ook een handige telefoon app om meteen de beelden mee te kunnen terug kijken. Is eigenlijk gewoon een Raspberry Pi Zero in een mooie behuizing met wat extra functies. :) Beetje aan de dure kant (rond de 110 euro incl. verzenden/invoer/btw) maar aangezien het toch wel belangrijk is om beelden te hebben als er eens iets gebeurd met mijn auto vind ik het dat wel waard. Aangezien Sentry Mode niet altijd goed werkt (vaak geen event terwijl er wel mensen vlak langs mijn auto lopen/parkeren) vind ik het wel fijn om meer dan alleen het laatste uur terug te kunnen kijken. Met het SD kaartje van 64GB wat nu erin zit zal dit waarschijnlijk wel 8 tot 10 uur zijn. Als je dit uit doet breiden naar een groter kaartje kan je dit nog meer verlengen. Aangezien het opnemen ook niet stop gezet hoeft te worden hoop ik hiermee ook minder corrupte bestanden te krijgen, ben benieuwd hoe goed dit werkt. ;)

j8nXFiQ.jpg
 
Eigenlijk niets nieuws gekocht maar wel iets hergebruikt... :D

Ik had een rubber gekocht voor het dak. Deze waaide er zowat af op de A2 dus er maar af gelaten. Vond de geluidsdemping ook niet bijzonder.

Wel vond ik de windruis van de A stijl best veel. Dus een beetje zoeken op het forum en jawel bij onze buitenlandse rijders een mooie oplossing gevonden. Het rubber wat ik eerst rond het dakraam had heb ik nu op maat geknipt en tussen het spatbord en A stijl ruimte gedaan. Past perfect.... nu hopen dat deze er niet uitwaait haha.
View attachment 517043

ik heb hetzelfde gedaan. Zie zitten er prima, zelf na de wasstraat.
Ik heb ook een stuk van de rubbers tussen de voorruit en het dakpaneel gestopt. Past er precies tussen en dicht de spleet mooi af. Aan de zijkant is teveel ruimte en heeft het weinig zin.
 
  • Like
Reactions: JRY.
zier er goed uit. Zou je je ervaringen willen delen?

Tuurlijk. :) De Roadie vandaag voor het eerst echt kunnen gebruiken en zeer tevreden over. Zijn een paar dingen die minder goed werken dan de Verbatim die ik gewend was maar voor de rest werkt alles veel beter. ;)

Mooiste vind ik dat ik nu de laatste 8 uur terug kan kijken. Kan nu dus zelfs nog zien wat om half 1 vanmiddag rond mijn auto is gebeurd. Normaal kun je maar een uur terug kijken maar de Roadie doet de recent clips opslaan tot de SD kaart 90% vol is, dan pas wordt er weer overheen geschreven. Zet je een 128GB SD kaartje erin dan kun je waarschijnlijk dus 16 uur of nog iets langer terug kijken. Alleen weet ik niet hoe je deze SD kunt clonen naar een grotere, dat lukte me gisteren nog niet. Staat namelijk een heel OS op voor de Raspberry Pi en meerdere partities die in Windows niet eens herkent worden. Is dus een beetje lastig om zomaar even een ander SD kaartje erin te zetten. ;) Maarja, 64GB heb je normaal wel genoeg aan. Kunt hem anders ook meteen bestellen met 128GB. Is misschien toch wel beter, dan kun je 's avonds nog gewoon de hele dag terug kijken.

Nog een positief iets is dat die eigenlijk nooit meer losgekoppeld hoeft te worden. Kan hem gewoon laten opnemen en toch ondertussen de beelden bekijken via WiFi. Onderweg via de app die beschikbaar is voor Android en Apple, thuis ook mogelijk via Windows al werkt dit wel iets minder goed. Je kunt op Windows wel de clips bekijken en kopiëren maar niet verwijderen. Het openen van de clips duurt ook veel langer dan gebruikelijk via WiFi USB sticks. Via de app geen problemen hiermee, alleen doet die wel vaak bufferen tijdens het afspelen aangezien alle 4 de camera's tegelijk worden afgespeeld.

Had gehoopt dat door het niet meer hoeven loskoppelen ook de bestanden niet meer corrupt zouden worden maar dat blijft toch nog een probleem. Probleem zit dus echt in het schrijven, dus de software van Tesla die hiervoor zorgt is het probleem. Ligt niet aan de USB stick/drive die je gebruikt en ook niet aan het loskoppelen of stopzetten van opnemen. Wel jammer, komt regelmatig voor dat je bestanden hebt van maar 7 MB ofzo i.p.v. de gebruikelijke 29 MB, altijd bij de repeaters. Kunt dan eigenlijk niets zien op die beelden. Hopen dat Tesla dit nog eens een keer update. ;)

Verder echt tevreden met de Roadie, als je aan een gewone USB stick/drive voor beelden terug te kijken niet genoeg hebt zou ik deze zeker aanraden. Veel beter dan alle andere oplossingen die ik gezien heb.
 
  • Informative
Reactions: TM3LR
Update :) :
KW V3 Schroefset
19 inch Monaco GP velgen + Michelin PS4s

Uuuuuh in volgorde:
- Naafkapjes/moerkapjes zodat die lelijke aerocaps de container in kunnen
- Zo'n pad om draadloos de telefoon(s) te kunnen laden
- Een USB stick voor de bewakingsmode
- Winterbanden voor op de standaard 18 inch velgen
- Dechrome--> chrome delen in hoogglans zwart
- Ramen laten tinten achter 20% achterportieren 32% voorportieren voor zover toegestaan
- Carbon(look) achterspoiler
- Cobra verlangingsveren 40mm rondom

Nu alleen nog opzoek naar een leuke set zomerwielen met Pilot sport 4s banden voor het voorjaar :) Daarmee voorlopig klaar
 
  • Like
Reactions: jorisee
ik heb hetzelfde gedaan. Zie zitten er prima, zelf na de wasstraat.
Ik heb ook een stuk van de rubbers tussen de voorruit en het dakpaneel gestopt. Past er precies tussen en dicht de spleet mooi af. Aan de zijkant is teveel ruimte en heeft het weinig zin.

Ik had niet verwacht dat 2 rubber stripjes van 10 cm zoveel geluidsverschil zouden opleveren bij de A stijl!

Jammer dat ze dat bij Tesla niet in de windtunnel hebben opgepakt. ;)