Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Zonnepanelen, duurzaam laden op de zaak.
A3AE825E-EE5B-4845-A7B2-6B58FA181877.jpeg
 
Ik had een bakje voor de dashbord console besteld bij Aliexpress twv 29 euro. Maar moest 18.97 euro bij PostNL betalen om het te mogen afhalen. 3.97 euro aan invoerbelasting en 15 euro aan adminkosten. De invoerbelasting is volkomen te terecht (boven de 22 euro) maar de adminkosten zijn wel hoog zeg...
 
Ik had een bakje voor de dashbord console besteld bij Aliexpress twv 29 euro. Maar moest 18.97 euro bij PostNL betalen om het te mogen afhalen. 3.97 euro aan invoerbelasting en 15 euro aan adminkosten. De invoerbelasting is volkomen te terecht (boven de 22 euro) maar de adminkosten zijn wel hoog zeg...
Zo gaat dat met gedwongen winkelnering, zelfde verhaal bij CJIB.
Zou raar zijn als Coolblue of de bakker op de hoek administratiekosten in rekening gingen brengen, denk dat ze dan weinig klanten over houden...
 
Ik had een bakje voor de dashbord console besteld bij Aliexpress twv 29 euro. Maar moest 18.97 euro bij PostNL betalen om het te mogen afhalen. 3.97 euro aan invoerbelasting en 15 euro aan adminkosten. De invoerbelasting is volkomen te terecht (boven de 22 euro) maar de adminkosten zijn wel hoog zeg...
De inklaringskosten zijn altijd 17 euro als je boven de 22 euro komt . Het wil wel helpen als je de Chinese leverancier vraagt een wat lager bedrag op de factuur te zetten. Is de aankoopsom een stuk hoger, dan helpt er geen lieve moeder meer aan. De douane kent NL.AliExpress.com | aliexpress dutch - Koop online goedkope producten met hoge kwaliteit uit China. | Alibaba Group inmiddels ook en stuurt je doodleuk een vraag, inclusief URL, of het product in het pakket overeenkomt met dat in de URL.
 
Ik had een bakje voor de dashbord console besteld bij Aliexpress twv 29 euro. Maar moest 18.97 euro bij PostNL betalen om het te mogen afhalen. 3.97 euro aan invoerbelasting en 15 euro aan adminkosten. De invoerbelasting is volkomen te terecht (boven de 22 euro) maar de adminkosten zijn wel hoog zeg...
En wat kosten dezelfde bakjes bij een willekeurige Nederlandse Tesla accesoirre winkel?
Gevalletje goedkoop is duurkoop.