Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model Y

This site may earn commission on affiliate links.
Dit draadje bestond nog niet.
Ik ben geen pimper, maar wat ik altijd koop zijn rubberen koffermatten. De koffers zijn bij mij te multifunctioneel om ze proper te houden.
Bij het zoeken in de Tesla shop vond ik deze kofferbakken.
Toen ik ze wou bestellen kreeg ik de melding dat ze niet geschikt zijn voor mijn Model Y.
In de text staat dat ze niet geschikt zijn voor de 7 zitter en ook niet voor de performance. Ik heb een LR besteld en toch kreeg ik de melding.
Zou er een verschil zijn tussen de Amerikaanse en Chinese kofferruimtes of is de melding een vergissing.
Iemand ervaring mee?
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Dit draadje bestond nog niet.
Ik ben geen pimper, maar wat ik altijd koop zijn rubberen koffermatten. De koffers zijn bij mij te multifunctioneel om ze proper te houden.
Bij het zoeken in de Tesla shop vond ik deze kofferbakken.
Toen ik ze wou bestellen kreeg ik de melding dat ze niet geschikt zijn voor mijn Model Y.
In de text staat dat ze niet geschikt zijn voor de 7 zitter en ook niet voor de performance. Ik heb een LR besteld en toch kreeg ik de melding.
Zou er een verschil zijn tussen de Amerikaanse en Chinese kofferruimtes of is de melding een vergissing.
Iemand ervaring mee?
Bij mijn 5-zits 2022 Model Y LR hetzelfde: "Dit product is voor geen enkele auto in uw Tesla-account geschikt".

Toch vleiend dat Tesla mij blijkbaar inscht als multi-Tesla bezitter :)
 
Wat mij betreft onmisbaar in het interieur zijn een bakje voor in de middenconsole en siliconen bakjes in de deurpockets. Daarnaast heb ik verlichte dorpellijsten voor /achter en een carbon spoiler. Ik heb ook nog een setje met zwarte logo's liggen (voor, achter, dual motor), maar heb besloten om de originele te laten zitten. Dus mocht iemand interesse hebben, dan kan ik ze wel opsturen voor een zacht prijsje.
 
Ik heb een hoop op voorhand besteld. Ik wou die kofferbakken ook hebben, maar er staat inderdaad dat ze niet compatibel zijn met de MYP.

CDEFG Tesla Model 3 Model Y 2021 2022 middenconsole bekerhouder auto siliconen anti-slip bekerhouder organizer interieur accessoires
Hier blijven kleine flesjes of blikjes beter zitten. Het is ook eenvoudig om te kuisen. Dat was met mijn vorige wagen een probleem. Ik dacht dat het klepje in het midden voor muntjes was, maar daarvoor is het niet geschikt. Het kon ook zonder.

Autokofferbakhaak voor Tesla Model Y
Dit moet ik eigenlijk nog ophangen. Het voelt niet echt stevig aan.

Chirano hefplatform voor Tesla Model 3 S X Y, 4 pucks met opbergkoffer, accessoires voor Tesla-voertuigen
Mocht je zelf je wielen willen wisselen ga je dit nodig hebben om je battery pack niet te beschadigen. Ik laat ze in de wagen liggen voor het geval er pechbijstand moest komen en ze hebben die dingen niet.

[2 Pack] Middenconsole Organizer Tray Gevlokte Opbergdoos voor Tesla Model 3 Y 2021 2022 Accessoire, Armsteun Verborgen Cubby Lade voor Cash, Telefoon, Sleutel, Munt, Paspoort
Die verborgen lade voor de armsteun is ook van bedenkelijke kwaliteit. Ik denk niet dat het echt nuttig is. Die opbergdoos is wel zeer goed. Ik kan mijn Google Pixel 6 Pro erin leggen, maar dan kan de middenconsole wel niet dicht. Ik heb geen zin om de telefoon altijd op de draadloze lader te leggen. Dan wordt het ding nogal warm.

BASENOR Tesla Model Y Model 3 Armsteun Organizer Middenconsole Doos Lade Accessoires 2021 2020 2019
Nog een extra bakje voor de armsteun. Voorlopig liggen daar enkel de gratis laadpassen. Je kan ABRP instellen om ook andere chargers te gebruiken bij het plannen van een route. Handig om dan wat pasjes te hebben. Voorlopig heb ik enkel Shell Recharge en Plugsurfing. Maingau ga ik ook nog proberen te regelen, maar die leveren niet naar het buitenland. Ze zijn wat goedkoper voor snelladers naar het schijnt.

All-weather interieurmatten Model Y
Ik heb de vloermatten besteled omdat ik zag dat bij de standaardmatten de flap voor de linkervoet niet vast zit. Die begon al direct om te plooien op de eerste dag. Stoffen matten zijn op zich wel aangenamer als ze van goeie kwaliteit zijn, wat niet het geval is voor de standaard matten.

Tot slot had ik ook nog een matte screenprotector besteld, maar Tesla had bij levering de beschermfolie al verwijderd. Dus heb ik maar beslist om even zo te rijden. Voorlopig niet al teveel last van weerspiegelingen. Na de geplande vakantie in Italië denk ik er misschien anders over.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Niet gekocht, maar ziet er niet slecht uit.

 
Ik kreeg vandaag een email met de melding dat de trekhaak weer beschikbaar is. Toen ik wou bestellen, kreeg ik ook de melding dat die niet aan mijn wagen beantwoordt.
Ik ga er vanuit dat het is omdat de wagen nog in bestelling is. Maandag zal ik meer weten.
Wel gek dat de koffermatten dan wel te bestellen waren.
 
Dit draadje bestond nog niet.
Ik ben geen pimper, maar wat ik altijd koop zijn rubberen koffermatten. De koffers zijn bij mij te multifunctioneel om ze proper te houden.
Bij het zoeken in de Tesla shop vond ik deze kofferbakken.
Toen ik ze wou bestellen kreeg ik de melding dat ze niet geschikt zijn voor mijn Model Y.
In de text staat dat ze niet geschikt zijn voor de 7 zitter en ook niet voor de performance. Ik heb een LR besteld en toch kreeg ik de melding.
Zou er een verschil zijn tussen de Amerikaanse en Chinese kofferruimtes of is de melding een vergissing.
Iemand ervaring mee?
Ik had ze al lang geleden gekocht zonder goed te lezen.
Voor de Performance: De linkse past, de rechtse niet. Het gat is daar wat kleiner waardoor de plastieken bak te groot is.
 
  • Like
Reactions: YCedric
Ik heb Allogaters voor mijn Model Y gekocht. In de kleur rood, net als eerder voor mijn Model 3.

Vanwege de besparing die ze geven (en daarmee ook een groter bereik) heb ik de wieldoppen laten zitten.
Bij de Model 3, met zijn donkergrijze wieldoppen, stond dat fantastisch. Maar bij de Model Y met zijn lichtgrijze pseudo-spaken, vond ik het geen gezicht.
Ik heb eerst de Rimitrex zwarte wieldoppen overwogen, die ik erg mooi vind, maar deze zijn moeilijk te krijgen en niet goedkoop.
Daarom heb ik de wieldoppen zwart laten spuiten, en ik ben erg tevreden met het resultaat.

Op de dag van vertrek naar Italië was het net klaar en kon ik de zwart geverfde wieldoppen ophalen.
De Italianen vonden het prachtig. Opgestoken duim, praatje komen maken, zelfs een keer zwaaiende kinderen aan de kant van de weg. :cool:
Hier een fotootje (auto helaas onder het stof).

1657530335015.png
 
Waarom kopen jullie all weather matten? Tot op heden nooit gebruikt en niet nodig gehad.
Kan alleen voor mijzelf spreken.

Wij hebben een hond en kinderen. Tripjes naar het bos levert regelmatig smerige schoenen en andere zooi op. Onze stoffen matten in de oude auto waren echt smerig en nauwelijks meer schoon te krijgen. Dat willen wij nu graag voorkomen.

En ja.... Dit heeft zeker te maken met onze eigen discipline in schoonmaken e.d. ;)
 
  • Funny
  • Like
Reactions: AGNL and Hbrink