Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat is jullie eerste (grote of kleine) schade?

This site may earn commission on affiliate links.
goed, vandaag parkeergarage Utrecht P6, achterlijke uitgang vanuit de oplaadplekken, hoge stoepranden bij de paal.Hopla, linker voorvelg stoeprandschade :(. Anderhalve week in bezit. De eerste schade doet altijd pijn maar zo snel heb ik het nog niet gehad. Überhaupt nog stoeprand schade gehad. Jullie ervaringen?
 
Week 3: iemand slaat mijn raam in (aan de bestuurder).
Week 4: hagelschade.
Week 5: stoeprandschade bij het inrijden van een ondergrondse parking (omdat ik hem, zie week 3, niet meer in die buurt op straat wilde parkeren).
 
Vorig jaar op de A2, een BMW rijder die net niet op tijd kon stoppen voor de file.... zijn nummerplaat was een klein beetje te zien in mijn achterbumper.... 1300 Euro schade :confused:.

Daarna in Italy... een motorscooter die ertussendoor ging... achterbumper een paar krassen :rolleyes:
 
Gisteren 13 km file veroorzaakt op de A2 bij Culemborg. Mijn Tesla en ik wilde een baan opschuiven naar rechts met 110-120km/h, maar een Ford Ka besloot het zelfde te doen vanaf de rechter kant, om een baan op te schuiven naar links. Helaas zag ik de auto te laat, de Tesla gaf geen signalen en ik tikte de Ford Ka met mijn rechter-voorscherm tegen zijn linker-achterscherm achter zijn wiel. De Ford ging in de spin voor mijn neus en belande in de vangrail (bestuurder is gelukkig oké). De Tesla zelf reed recht door en wij zijn voor zijn auto tot stil stand gekomen..

Erg geschrokken, schade links en rechter voorschermen en de voorbumper en koplamp units (onderhuids geen idee, en af gesleept door de berging).

Ik verbaas mij nu een dag later, dat de auto niets liet weten, waarschijnlijk omdat ik knipperlicht aan had en dus van rijstrook mocht wisselen. Ik reed niet op AP, maar verder staan alle veiligheidssystemen aan en op ' ingrijpen' ipv 'signaleren'.
Mijn vriendin wordt gek van alle piepjes als auto voor mij afslaan en wij te dicht bijkomen, maar nu, nu het echt nodig was, stilte in de auto.

Al met al alleen blikschade, maar de auto is nu weken van huis, want onderdelen zijn er nog niet (echt...).
Ford Ka is total loss.. Auto was zo licht, de politie zei, met jouw gewicht die auto een tik geven, dan is het over en uit, en is de auto niet te houden in de spin.

Verbaas mij er ook over dag er niemand, maar ook niemand die achter ons reed (die het gezien heeft) gestopt is om hulp te verlenen. Echt bizar, na 4 minuten stopte er een bmw, om te kijken of het oke was met iedereen...
 
Last edited:
Tsja de mentaliteit is tegenwoordig ver te zoeken. Zo snel mogelijk er langs en de rest kan .... vallen !
Ik vind het wel ingewikkeld anders want ongevaarlijk is het allemaal niet. Stoppen of niet en waar dan, auto uit, hesje aan teruglopen en ondertussen hopen dat je niet zelf voor je sokken wordt gereden. Zelf zou ik (en heb ik al eens) direct 112 gebeld met de exacte locatie. en dan maar hopen dat dat voldoende is.
 
Ik vind het wel ingewikkeld anders want ongevaarlijk is het allemaal niet. Stoppen of niet en waar dan, auto uit, hesje aan teruglopen en ondertussen hopen dat je niet zelf voor je sokken wordt gereden. Zelf zou ik (en heb ik al eens) direct 112 gebeld met de exacte locatie. en dan maar hopen dat dat voldoende is.
Maar dat kunnen de meeste zelfs niet
 
Eerste dag in bezit van de Tesla. Naar klant, 60km. Daar in parkeergarage natuurlijk, niet op straat. Niet op -1, maar meteen naar -2, want wil geen deuken van openklappende portieren naast me. Vind een plek waar geen auto’s naast me kunnen staan. Wurm me tussen de pilaren, allemaal piepjes, en als ik ver genoeg de parkeerplek ingegleden ben en wil remmen hoeft dat al niet meer. De Tesla was iets langer dan ik dacht. De deuk zit er na twee jaar nog in, doet elke dag pijn.
 
Last edited:
Gisteren 13 km file veroorzaakt op de A2 bij Culemborg. Mijn Tesla en ik wilde een baan opschuiven naar rechts met 110-120km/h, maar een Ford Ka besloot het zelfde te doen vanaf de rechter kant, om een baan op te schuiven naar links. Helaas zag ik de auto te laat, de Tesla gaf geen signalen en ik tikte de Ford Ka met mijn rechter-voorscherm tegen zijn linker-achterscherm achter zijn wiel. De Ford ging in de spin voor mijn neus en belande in de vangrail (bestuurder is gelukkig oké). De Tesla zelf reed recht door en wij zijn voor zijn auto tot stil stand gekomen..

Erg geschrokken, schade links en rechter voorschermen en de voorbumper en koplamp units (onderhuids geen idee, en af gesleept door de berging).

Ik verbaas mij nu een dag later, dat de auto niets liet weten, waarschijnlijk omdat ik knipperlicht aan had en dus van rijstrook mocht wisselen. Ik reed niet op AP, maar verder staan alle veiligheidssystemen aan en op ' ingrijpen' ipv 'signaleren'.
Mijn vriendin wordt gek van alle piepjes als auto voor mij afslaan en wij te dicht bijkomen, maar nu, nu het echt nodig was, stilte in de auto.

Al met al alleen blikschade, maar de auto is nu weken van huis, want onderdelen zijn er nog niet (echt...).
Ford Ka is total loss.. Auto was zo licht, de politie zei, met jouw gewicht die auto een tik geven, dan is het over en uit, en is de auto niet te houden in de spin.

Verbaas mij er ook over dag er niemand, maar ook niemand die achter ons reed (die het gezien heeft) gestopt is om hulp te verlenen. Echt bizar, na 4 minuten stopte er een bmw, om te kijken of het oke was met iedereen...

Eens temeer is duidelijk dat je zelf moet blijven kijken. Sowieso, als je de ander op het achterscherm raakt heb je onvoldoende gekeken.
 
Na 1.5 maand in het bezit te zijn van de Tesla naar de Kwikfit geweest om winterbanden te wisselen. Van te voren duidelijk geïnformeerd of ze ervaring hadden met Tesla. Die hadden ze, geen probleem. Ook het juiste aandraai moment voor de wielen wisten ze te noemen, dus dat wekte wel vertrouwen. Auto afgeleverd bij de garage en bedacht me dat ik niet had doorgegeven dat de zomerbanden mee terug gingen. Ik ben terug gegaan naar de garage en zag net de auto de werkplaats ingereden worden. Vanaf de balie locatie zie ik dat de auto de brug opgereden wordt maar ipv te remmen wordt er gas gegeven en schiet de auto half de brug af. Resultaat: auto hangt over de brug met een draag as van de brug tussen het voorwiel en de wielkas. Auto kan niet voor of achteruit meer en hang bijna tegen een brug paal. Een uur bezig geweest om de auto uiteindelijk eraf te krijgen met de nodige schade. Voor mij geen Kwikfit meer :eek:
 
  • Informative
Reactions: Jobster
Na 1.5 maand in het bezit te zijn van de Tesla naar de Kwikfit geweest om winterbanden te wisselen. Van te voren duidelijk geïnformeerd of ze ervaring hadden met Tesla. Die hadden ze, geen probleem. Ook het juiste aandraai moment voor de wielen wisten ze te noemen, dus dat wekte wel vertrouwen. Auto afgeleverd bij de garage en bedacht me dat ik niet had doorgegeven dat de zomerbanden mee terug gingen. Ik ben terug gegaan naar de garage en zag net de auto de werkplaats ingereden worden. Vanaf de balie locatie zie ik dat de auto de brug opgereden wordt maar ipv te remmen wordt er gas gegeven en schiet de auto half de brug af. Resultaat: auto hangt over de brug met een draag as van de brug tussen het voorwiel en de wielkas. Auto kan niet voor of achteruit meer en hang bijna tegen een brug paal. Een uur bezig geweest om de auto uiteindelijk eraf te krijgen met de nodige schade. Voor mij geen Kwikfit meer :eek:
Kan volgens mij met iedere auto in elke werkplaats gebeuren. Zie niet iets specifiek een probleem “KwikFit”
 
Eens temeer is duidelijk dat je zelf moet blijven kijken. Sowieso, als je de ander op het achterscherm raakt heb je onvoldoende gekeken.
Ik geef toch ook aan dat ik het te laat zag, ik keek over mijn schouder en bij terug kijken was hij snel gewisseld omdat auto’s voor hem hard remde. Ik geef Tesla geen schuld, ik vraag mij alleen af waarom er geen waarschuwing signalen zijn gekomen, auto moet toch vol in de radar/camera zijn gekomen.