Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat is jullie energieverbruik?

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Geen idee of een dergelijk topic al eens aan de orde is geweest hier (de zoekfunctie gaf geen resultaat):
Wat is jullie gemiddelde energieverbruik? Ik heb de MS90D nu 1,5 maand en heb bijna 6500 km gereden (incl vakantie Italie met lekker doorkachelen op de Autobahn...;-).
Mijn gemiddelde energieverbruik tijdens de vakantie (3308 km) was 213 wh/km. Over de 6.461 km die ik nu met de auto heb gereden heb ik gemiddeld 215 wh/km verbruikt.. Is dat normaal of moet er nog (flink) aan mijn rijstijl gesleuteld worden?
IMG_6853.JPG
 
Na ongeveer dezelfde tijd en gereden afstand, waarvan ca. 2,5K in Duitsland en Oostenrijk, zat ik op 181 wh/km. Ik doe mijn bijnaam 'Opa'tje' dus eer aan. Daarbij moet ik aantekenen dat nu ik een 20" breedset (245 vóór, 285 achter) heb laten monteren, het verbruik fors omhoog gaat. In ieder geval veel meer dan de op dit forum opgedoken 5 tot 10%. Vandaag de uitlijning nogmaals laten controleren. Ik voel namelijk een hele lichte afwijking naar rechts.
 
75.000 km op 266 kw/h in mijn classic 85. Ligt aan de auto, die classics zijn wat minder zuinig...
Ik moet toch protesteren tegen deze tekst.

P85 december 2013 eerste jaar 236 Wh/km met 21"
Nu 1.5 jaar op 19" en verbruik gedaald naar 225, gemiddeld dus waarschijnlijk nu rond 215. Woon-werkverkeer rij ik heel netjes (in de zomer tot 160Wh/km) maar daarbuiten op de snelweg rij ik vaak 260Wh op niet nader te specificeren snelheden.

Sinds de e-rally inderdaad over 10k kms 215. Voor de reis naar Sicilie zat ik over 5000km op 196Wh/km en na die reis, waarin ik 'm op de lange trajecten behoorlijk laat werken, is dat dus gestegen naar 215.
 
De 90D loaner en de P90DL loaners die ik beide enige tijd heb gehad kreeg ik met geen mogelijkheid onder 185Wh/km op hetzelfde dagelijkse traject waar ik met mijn P85 160-170 haal. Dat verschil zit ongetwijfeld in de wielmaat, maar dat de classic minder zuinig zou zijn, gaat er bij mij niet in.
 
De 90D loaner en de P90DL loaners die ik beide enige tijd heb gehad kreeg ik met geen mogelijkheid onder 185Wh/km op hetzelfde dagelijkse traject waar ik met mijn P85 160-170 haal. Dat verschil zit ongetwijfeld in de wielmaat, maar dat de classic minder zuinig zou zijn, gaat er bij mij niet in.

De classic is in ieder geval zuiniger te rijden dan de cijfers die hier voorbij komen. De mijne is van sep 2013 en heeft nu 120.000 km gereden. Verbruik 202 Wh/km.
 
Status
Not open for further replies.