Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat kan ik verwachten?

This site may earn commission on affiliate links.
De P100DL heeft serieus mijn aandacht getrokken. Ik vroeg me af wat ik zou kunnen verwachten als ik mijn P85DL mee neem naar Tesla om te ruilen tegen één van hun P100DL modellen? de mijne is van mei 2015 met alle opties behalve 21 inch, exec seats en achteruit gerichte stoelen. waarschijnlijk krijg ik meer via andere wegen maar ik hou wel van de makkelijke manier.
 
De P100DL heeft serieus mijn aandacht getrokken. Ik vroeg me af wat ik zou kunnen verwachten als ik mijn P85DL mee neem naar Tesla om te ruilen tegen één van hun P100DL modellen? de mijne is van mei 2015 met alle opties behalve 21 inch, exec seats en achteruit gerichte stoelen. waarschijnlijk krijg ik meer via andere wegen maar ik hou wel van de makkelijke manier.
Als je van makkelijk houdt hoef je toch niet moeilijk te gaan doen en dus ook niets te verwachten valt het altijd mee:rolleyes:
 
Tesla's offertes zijn (nog steeds, veronderstel ik) vrijblijvend, dus als je tussen datum offerte en datum levering van nieuwe wagen de oude kan verkopen aan een betere prijs, dan kan je dat.
 
Tja, het leest misschien een beetje fout, natuurlijk ga ik andere opties ook bekijken maar
als het verschil aan de kleine kant is zou ik eerder opteren om het via Tesla zelf te doen,
wat weer een hoop gedoe scheelt. M'n weinige vrije tijd is me echt wel een paar euro's waard, maar als
we al over duizenden gaan spreken vind ik het geloop plots al een stuk minder erg :)
Ik vroeg me eigenlijk enkel af of Tesla nog steeds een eerder "teleurstellend" bod geeft of dat dit ondertussen
al wat verbeterd is. Ik weet dat in het begin van het inruil programma er wel tegenvallende offertes van Tesla
waren en er dus beter elders werd verkocht. Met de (in mijn ogen) toch wel heel erg duur wordende P100D
wil ik een zo klein mogelijk verlies doen natuurlijk, mocht ik voor de overschakeling gaan.
 
Verschil zal niet klein zijn. Bij mij was het verschil €14.500 die Tesla minder geeft voor mijn P85 uit 2013. Komt omdat Tesla mijn auto voor de laagste prijs van Nederland wil gaan verkopen zodat ze hem snel kwijt zijn, €6.000 minder dan de gemiddelde prijs in de markt. Daar boven op rekend Tesla €6.500 verkoop kosten en daar komt nog bij €2.000 garantie die ik mag betalen zodat Tesla lekker snel en goedkoop mijn Tesla kan verkopen. Totaal krijg ik dus €14.500 minder bij Tesla. Vreemd omdat een occasion bij de Mercedes, BMW of Audi dealer toch echt duurder zijn dan op marktplaats. Heel vreemd dat Tesla haar klanten volledig wil laten betalen voor zeer hoge verkoop kosten en garantie. Dit verwacht ik niet van een premium merk, ik wil mijn Tesla niet op Marktplaats via een 3de partij verkopen, dat mag ook best paar duizend Euro kosten, maar geen €14.500 en dan ook nog zonder korting een nieuwe Tesla kopen voor €134.000. Gaat hem dus echt niet worden, waarbij het geld minder belangrijk is dan het hele slechte gevoel dat ik krijg bij deze deal. Voorlopig dus even doorrijden en mogelijk toch maar terug naar Mercedes waar ik €14.500 meer krijg voor mijn Tesla......
 
  • Disagree
Reactions: simonsmidt
Doet me wat denken aan wat ik bij Lexus meemaakte (NB: die hebben ook geen 'dealers' in België, alle Lexus-verkooppunten zijn van Toyota zelf): kreeg een zekere inruilprijs voor een RX400h als ik een nieuwe RX450h zou bestellen; bij het buitengaan zag ik op hun parking een occasion identiek aan de mijne (jaartal, kilometeraantal, zelfs kleur...), aan bijna het dubbele van die inruilwaarde. Duidelijke bedoeling van Lexus was niet dié occasion ooit te verkopen (behoudens, mogelijk, aan een prijs andere dan de officieel aangekondigde), maar gewoon te doen alsof hun wagens zo geweldig goed hun waarde behielden!

Schandelijke praktijk die ik overigens ook heb aangekaart bij Toyota Motors Europe (met een jezuïeten-antwoord als resultaat, maar dat is normaal; vraagstelling is vaak veel belangrijker dan antwoord). Het andere resultaat is dat ik dan maar gewoon een Tesla heb besteld, en na drie jaar ervaring met die EV nooit meer een hybride wil :).
 
Verschil zal niet klein zijn. Bij mij was het verschil €14.500 die Tesla minder geeft voor mijn P85 uit 2013. Komt omdat Tesla mijn auto voor de laagste prijs van Nederland wil gaan verkopen zodat ze hem snel kwijt zijn, €6.000 minder dan de gemiddelde prijs in de markt. Daar boven op rekend Tesla €6.500 verkoop kosten en daar komt nog bij €2.000 garantie die ik mag betalen zodat Tesla lekker snel en goedkoop mijn Tesla kan verkopen. Totaal krijg ik dus €14.500 minder bij Tesla. Vreemd omdat een occasion bij de Mercedes, BMW of Audi dealer toch echt duurder zijn dan op marktplaats. Heel vreemd dat Tesla haar klanten volledig wil laten betalen voor zeer hoge verkoop kosten en garantie. Dit verwacht ik niet van een premium merk, ik wil mijn Tesla niet op Marktplaats via een 3de partij verkopen, dat mag ook best paar duizend Euro kosten, maar geen €14.500 en dan ook nog zonder korting een nieuwe Tesla kopen voor €134.000. Gaat hem dus echt niet worden, waarbij het geld minder belangrijk is dan het hele slechte gevoel dat ik krijg bij deze deal. Voorlopig dus even doorrijden en mogelijk toch maar terug naar Mercedes waar ik €14.500 meer krijg voor mijn Tesla......
Voor inruil Tesla zelf gauw vergeten. Al eens van leasebijtellingvrij.nl en Verhoeks gehoord?
 
  • Like
Reactions: HWS
Hij gaat wel last hebben vd Belgische BTW... waarbij de helft "verdwijnt" bij Export (moet ex BTW verkocht worden waardoor de helft die niet recupereerbaar was, niet doorgeschoven kan worden)... daardoor zal de prijs minder gunstig uitvallen. Omdat er in België minder actief zijn op de Tesla markt (Frank heeft een goed adres geloof ik) is het bod (zeker bij lage kms) bij Tesla vaak zo gek nog niet.
Neemt niet weg dat het ook op andere plekken te proberen is.
 
Hij gaat wel last hebben vd Belgische BTW... waarbij de helft "verdwijnt" bij Export (moet ex BTW verkocht worden waardoor de helft die niet recupereerbaar was, niet doorgeschoven kan worden)... daardoor zal de prijs minder gunstig uitvallen. Omdat er in België minder actief zijn op de Tesla markt (Frank heeft een goed adres geloof ik) is het bod (zeker bij lage kms) bij Tesla vaak zo gek nog niet.
Neemt niet weg dat het ook op andere plekken te proberen is.
De helft van de BTW valt in het niet bij het verschil dat Tesla minder betaalt bij inruil dan via andere kanalen.
Mij bood Tesla 56.000 euro, de auto is uiteindelijk verkocht via Leasebijtellingvrij.nl voor 83.500 euro. Daar kun je de helft van de BTW wel 4 tot 5x mee overbruggen.
 
Ik vind het wel slecht dat Tesla zich zo opstelt. Men wil tot 3x profiteren van een koper. Eerst bij initiële aankoop, vervolgens flink verdienen op de inruil, en tot slot bij de nieuwe aankoop.

Dan kan je nog zo'n goede service, leveren, dergelijke acties worden niet in dank afgenomen en zijn killing straks bij de model 3.
 
Voor inruil Tesla zelf gauw vergeten. Al eens van leasebijtellingvrij.nl en Verhoeks gehoord?
Leasbijtellingvrij verwacht mijn Tesla te verkopen voor €14.500 meer dan Tesla. Ik wil echter al dat gedoe liever niet en had gewoon premium service van Tesla verwacht. Tesla stelt erg teleur, zo wil toch niemand zijn auto inruilen. Het netto plaatje ziet er heel anders uit, vanwege lage inruil van Tesla is winst op boek waarde laag en de desinvestering op Kia/Mia ook lager. Daardoor komt het netto verschil in inruilwaarde op €3.500. Dat is natuurlijk te overzien. Echter ik wil op deze wijze geen zaken meer doen met Tesla. De verkoper bij Tesla heeft geen onderhandelings ruimte. Ik zal wel ouderwets zijn maar het spel om een goede deal te maken bij de aankoop van een nieuwe auto vind ik gewoon leuk. De klant laten betalen voor €6.550 verkoop kosten en €2.000 garantie gaat mijn voorstelling vermogen te boven.
 
Ik zal wel ouderwets zijn maar het spel om een goede deal te maken bij de aankoop van een nieuwe auto vind ik gewoon leuk.

Ik ben de andere mening toegedaan.
Al die flauwe kul rond onderhandelen, en dan op het einde het gevoel hebben dat je toch niet het onderste uit de kan hebt gehaald.
Weg ermee.

De prijs is de prijs. Amen.

Thumbs up voor de verkoopsstrategie van Tesla

thumbs-up-i-get-it-6w0LkE-clipart.png
 
Wat kun je verwachten van Tesla? Ze willen eigenlijk alleen maar nieuw verkopen met zoveel mogelijk opties; dat allemaal om de Investeringen en productiekosten van Model 3 zoveel mogelijk te financieren. Wat te denken van de aftermarket accessoires, zoals een velgen met winterbanden? Tesla rekent 2900 euro, terwijl je bij voorbeeld bij evforall hele mooie Lugano (turbine style) kunt kopen voor nog geen 2100 EUR met premium banden........
 
Ik ben de andere mening toegedaan.
Al die flauwe kul rond onderhandelen, en dan op het einde het gevoel hebben dat je toch niet het onderste uit de kan hebt gehaald.
Weg ermee.

De prijs is de prijs. Amen.

Thumbs up voor de verkoopsstrategie van Tesla

Helemaal eens. Afschuwelijk dat toneelspel rond een aankoop.
Blijkbaar durft Tesla nog niet hardop te zeggen dat ze geen inruilers blieven, dat laten ze dan maar merken in de biedprijs.
 
Wat kun je verwachten van Tesla? Ze willen eigenlijk alleen maar nieuw verkopen met zoveel mogelijk opties; dat allemaal om de Investeringen en productiekosten van Model 3 zoveel mogelijk te financieren. Wat te denken van de aftermarket accessoires, zoals een velgen met winterbanden? Tesla rekent 2900 euro, terwijl je bij voorbeeld bij evforall hele mooie Lugano (turbine style) kunt kopen voor nog geen 2100 EUR met premium banden........
Dat geldt natuurlijk voor alle aftermarket oplossingen van alle merken.. Lederen bekleding, fabrieksvelgen en voor de Tesla specifiek, niet te vergeten, de onvolprezen goede audio upgrades van Light Harmonic via audiofortesla.com. (aldus wij van wc-eend)
 
Leasbijtellingvrij verwacht mijn Tesla te verkopen voor €14.500 meer dan Tesla. Ik wil echter al dat gedoe liever niet en had gewoon premium service van Tesla verwacht. Tesla stelt erg teleur, zo wil toch niemand zijn auto inruilen. Het netto plaatje ziet er heel anders uit, vanwege lage inruil van Tesla is winst op boek waarde laag en de desinvestering op Kia/Mia ook lager. Daardoor komt het netto verschil in inruilwaarde op €3.500. Dat is natuurlijk te overzien. Echter ik wil op deze wijze geen zaken meer doen met Tesla. De verkoper bij Tesla heeft geen onderhandelings ruimte. Ik zal wel ouderwets zijn maar het spel om een goede deal te maken bij de aankoop van een nieuwe auto vind ik gewoon leuk. De klant laten betalen voor €6.550 verkoop kosten en €2.000 garantie gaat mijn voorstelling vermogen te boven.
'Je wilt al dat gedoe niet'. Welk gedoe dan? Als je tegen leasebijtellingvrij.nl zegt dat je zaken met hen wil doen, dan is er helemaal geen gedoe. Je brengt je auto naar Almere als er een koper is en je krijgt drie dagen later de uitstekende verkoopprijs op je rekening. Hoe makkelijk wil je het hebben? Kennelijk groeien de duizendjes op je rug als ik zie hoe makkelijk je hierover praat.
Je zegt dat je het spel om een goede deal leuk vindt. M.i. vind je het helemaal niet leuk. Het spel is juist om met meer partijen te onderhandelen en het resultaat met een prima deal af te sluiten, ongeacht wie dit is.
 
Ik vind het ook positief dat Tesla geen korting geeft, de prijs is de prijs. Ik heb een hekel aan afpingelen en zoals hier aangegeven blijf je met een slecht gevoel zitten omdat je denkt dat je niet het onderste uit de kan gehaald hebt.
Ze moeten wel eerlijk zijn en toegeven dat ze liever geen auto's overnemen ipv belachelijke prijzen te bieden. Mijn schoonbroer heeft zijn auto zonder veel gedoe en tegen een heel scherpe prijs kunnen verkopen aan "wijkopenautos.be". Je kan online u auto laten taxeren en als de prijs je aanstaat maak je een afspraak. Zo heb je een idee wat je zou kunnen krijgen voor je auto.
 
  • Like
Reactions: Phil_BE