Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat kan of kon je u veroorloven dankzij uw TSLA stock.

This site may earn commission on affiliate links.

Xfrank

Well-Known Member
Jun 16, 2012
11,280
15,472
Waasmunster, Belgium
Dit nieuwe draadje:
Omdat ik geen gepast draadje kon vinden waar ik de vooruitgang van onze tesla zwemvijver in kon plaatsen, maar dit toch in directe relatie staat met de TSLA stock.
Omdat ik weet dat er velen zijn die zich door de opbrengst van hun TSLA stock, een buitenverblijf of nieuwe auto hebben gekocht.

Niet iedereen zal zijn buitensporige uitgaven hier waarschijnlijk willen delen ;) , maar misschien kan dit anderen wel inspireren om ook in tesla te investeren.
 
Zelf heb ik TSLA stock sinds mei 2013.
Een deel van de opbrengst heb ik ik november 2013 gebruikt om de eerste model S aan te schaffen.
Met een stukje van de winst heb ik in 2019 de model 3 betaald.
Dit was het plan van vorige zomer.
zwemvijver look final.jpg


Dit is de toestand momenteel:
20210330_194308_resized.jpg
 
Last edited:
Niks meer en ook niks minder aangeschaft......... ook niet zo spannend om te weten er is altijd iemand die er meer aan verdiend heeft ;)
Precies, en die mens heeft in verhouding dan ook meer risico genomen. Ik kijk altijd met goedkeuring naar zulke verhalen en je kunt er zelf ook lering uit trekken. Alles met afgunst bekijken is natuurlijk veel makkelijker, maar daar wordt je zelf ook niet gelukkig van. Mensen gunnen wat ze bereikt hebben is een veel gezondere visie en ook beter voor de gemoedstoestand van beide personen, je kunt er zelfs van meegenieten.

@Xfrank het is je gegund!

hier zal meneer #dezoeteinval nog een hoop van kunnen leren.
 
Ik doe er overigens wel wat met "winst":

Ik deel het (niet alles uiteraard)....... dus geeft het gewoon aan mensen in mijn naaste omgeving die het nodig hebben (kan geld zijn, spullen, deel van hun auto betalen, 2e hands auto kopen, pand van ze overnemen omdat ze in zwaar weer zitten, advocaat voor ze betalen of gewoon 50,- voor boodschapjes).

Daar heb ik heel veel meer voldoening van ......... dan doe ik er wat zinnings mee en geniet ervan. Ik heb maar een voorwaarde, ik moet geloven dat ik ze ook echt verder help (in wat voor vorm dan ook) en ik wil/vraag er niks voor terug.
 
Ik doe er overigens wel wat met "winst":

Ik deel het (niet alles uiteraard)....... dus geeft het gewoon aan mensen in mijn naaste omgeving die het nodig hebben (kan geld zijn, spullen, deel van hun auto betalen, 2e hands auto kopen, pand van ze overnemen omdat ze in zwaar weer zitten, advocaat voor ze betalen of gewoon 50,- voor boodschapjes).

Daar heb ik heel veel meer voldoening van ......... dan doe ik er wat zinnings mee en geniet ervan. Ik heb maar een voorwaarde, ik moet geloven dat ik ze ook echt verder help (in wat voor vorm dan ook) en ik wil/vraag er niks voor terug.
klopt helemaal,
Maar dit is een ingesteldheid en ga je niet plots beginnen doen omdat je wat meer geld hebt. Hiervoor heb je geen TSLA nodig. Dit doen wij ook al heel ons leven, nog voordat tesla bestond.
 
  • Like
Reactions: HWS
Ik probeer een niet al te ‘dikke nekke’ te krijgen en sla dit draadje dus even over ;-)
Uw buitenverblijf in Italië had je toch al ergens gepost. Dus daar is niks mis mee.
Het lijkt er hier op dat je je moet schamen als je iets bereikt hebt. :rolleyes:
Voor mij ok hoor.
Het is nu een apart draadje dat je niet hoeft te volgen als je geen interesse hebt.
 
  • Funny
Reactions: DamascuS75D
Uw buitenverblijf in Italië had je toch al ergens gepost. Dus daar is niks mis mee.
Het lijkt er hier op dat je je moet schamen als je iets bereikt hebt. :rolleyes:
Voor mij ok hoor.
Het is nu een apart draadje dat je niet hoeft te volgen als je geen interesse hebt.
Ik vind het een mooi project. Voor de binnekleur van het zwembad had ik wel blauw of turkoois gekozen.
Onafhankelijk daarvan, ideaal om op een zomeravond van een Tesla-Tequila te genieten🥃. Ik durf wedden dat je minstens één van die mooie flessen op de kop hebt kunnen tikken🤫
 
Onafhankelijk daarvan, ideaal om op een zomeravond van een Tesla-Tequila te genieten🥃. Ik durf wedden dat je minstens één van die mooie flessen op de kop hebt kunnen tikken🤫
haha. Onlangs heb ik zo een karaf in bestelling gezet. Nog nooit had ik 150€ betaald voor een lege fles ;-)
Maar ik ga er de rest van mijn leven uit drinken en heb aan de gezinsleden gemeld dat ze die na mijn dood als urne mogen gebruiken.
Screenshot_20210329-092349_Gallery.jpg
 
Ik probeer een niet al te ‘dikke nekke’ te krijgen en sla dit draadje dus even over ;-)
Je Italië-avonturen zijn nochtans genoegzaam bekend. Daarnaast, waarom zou ik een dikke nek hebben wanneer geluk ons iets gebracht heeft? Aandelen gaan omhoog en omlaag, ik acht het niet mijn verdienste dat ik de beurs ‘gelezen heb’ oid.

Ik heb geluk gehad op de beurs en realiseer mij dat ten volle. Ik geniet van de lol die Frank heeft aan zijn zwembad, en jouw lol in Italië. Mooie verhalen toch?
 
Last edited:
Ik heb, ter herinnering aan mijn onlangs overleden vader, al zijn kleinkinderen de maximale van belasting vrijgestelde schenking voor de eigen koopwoning gedaan. Dit was zonder Tesla gerelateerde kapitaalsgroei niet te doen geweest.
Naast hun vreugde geniet ik natuurlijk ook van het ontlopen van de jaarlijks terugkerende, forfaitaire vermogensrendementsheffing.
Verder het normale werk; uit de hand lopende verbouwinkjes en een nieuwe Model S P+ in bestelling.
 
Ik heb wel een hele dikke mountainbike gekocht ervan, maar verder blijf ik nu een jaar of 5 zitten en bijkopen, en dan met (vroeg) pensioen in een ver en warm land. Hopelijk dan grotendeels door de aandelen bekostigd.
 
Uw buitenverblijf in Italië had je toch al ergens gepost. Dus daar is niks mis mee.
Het lijkt er hier op dat je je moet schamen als je iets bereikt hebt. :rolleyes:
Voor mij ok hoor.
Het is nu een apart draadje dat je niet hoeft te volgen als je geen interesse hebt.
Ah, het was met een knipoog he.

Ik had zin om eens de uitdrukking ‘dikke nekke’ te gebruiken. Na ruim een jaar onderhandelen en vertraging vanwege reisbeperkingen is afgelopen maand nog een deel van de winst omgezet in vaste waarde, opnieuw in Noord-Italie: een (nogal vervallen) boerderij met bos en landbouwgrond.

Een belangrijk voordeel van de landbouwgrond is natuurlijk dat deze vooral goed berijdbaar is met een 4WD. De X is pearl-white, dat is natuurlijk niet de juiste kleur daarvoor. Een grijze pick-up truck zou handiger zijn...

Om zo snel mogelijk te kunnen genieten van de plek overwegen we alvast een ‘glamping’ tent neer te zetten (een tent met badkamer).

Edit: plaatje van het uitzicht (in de verte besneeuwde Alpen).
 

Attachments

  • FD849B7C-7B7A-41A2-B22E-5AB80AD9E26A.jpeg
    FD849B7C-7B7A-41A2-B22E-5AB80AD9E26A.jpeg
    524.7 KB · Views: 64
Last edited: