Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat kan of kon je u veroorloven dankzij uw TSLA stock.

This site may earn commission on affiliate links.
Nog maar twee jaar Tesla aandelen aan het sparen, afgelopen jaar waren de klappen zo hard, (in maart 2020 mijn classic Model-s verkocht omdat ik toch niet langer hoefde te rijden voor mijn werk).
Dat geld rechtstreeks in Tesla aandelen gezet en flink rendement gemaakt.
Precies op het juiste moment, afgelopen januari omgezet in 'stenen' . Een deel van de hypotheek van ons vrijstaande huis af kunnen kopen,
terug naar de helft van de WOZ en restant omgezet naar aflossingsvrij geen aftrek meer maar alsnog maandlasten daarmee naar één derde gereduceerd.

Met een volgend piekje mijn sub600$ ingekochte aandelen verzilveren voor een nieuwe vloer, met vloerverwarming en het af- bouwen van ons poolhouse, waarvoor de kosten overigens beperkt zijn, dat doe ik volledig zelf. Heb mijn opdacht als test engineer in de software opgezegd en ga van mijn passie mijn werk maken, grond en tuinwerken en weg achter de computer.
 
Mijn eerste aandelen in mei 2013 aan 78$ (15.6$ post split)
In oktober 2013 een deel verkocht aan 178,5$ (35.7$)om de eerste model S te betalen

Door de jaren heen verschillende keren, delen verkocht en gekocht, waardoor mijn gemiddelde aankoop nu op 220$ staat.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1
Wel grappig dat nu de historische waarde van TSLA stock aan de orde komt in dit draadje. Het eerste wat mij te binnen schoot bij het zien van de vrolijke titel van dit draadje (Wat kan of kon u zich veroorloven dankzij TSLA stock) was " Wat hebben de in het verleden met TSLA stock gefinancierde aankopen gezien de huidige koers achteraf bezien werkelijk gekost.... o_O

Het woord 'veroorloven' vind ik in die context ook opvallend ;). Persoonlijk zou ik mij juist veel eeder iets veroorloven wanneer het niet ten koste hoeft te gaan aan TSLA stock.
Benieuwd hoe jullie tegen dit spanningsveld aankijken... Enerzijds het gelooft dat het huidige koersniveau (ooit) nog wel een keer verdubbelt.... en anderzijds YOLO.

Mede dank zij de 'papieren' TSLA winst vond ik het wel geoorloofd om op 30 juni 2020 FSD aan te schaffen voor toen nog € 6.400. Wellicht had ik dat geld anders ook in TSLA geinvesteerd. De koers in inmiddels meer dan verdievoudigd....

 
Last edited:
Ik ben wel benieuwd bij welke waarde jullie in in de Tesla aandelen zijn gestapt. Wil iemand hier iets van delen?

Gemiddeld voor $240 ($48 post split). En voor een veel groter bedrag dan ik ooit van plan was. Doordat de koers maar bleef dalen, van $350 naar $180, bleef ik bijkopen waardoor de inleg uiteindelijk vijf keer zo groot werd als dat ik aanvankelijk gepland had. Dus ook tegen de (inmiddels veelal failliete) heren van TESLAQ zeg ik: hartelijk dank.
 
Ik ben wel benieuwd bij welke waarde jullie in in de Tesla aandelen zijn gestapt. Wil iemand hier iets van delen?
Ik ben ingestapt bij 100 en bijgekocht tot circa 250. Een groot deel verkocht op circa 850 en 950 (voor de splitsing) en dat vind ik zo jammer. Ik had naar Wim S. moeten luisteren: Rustig blijven zitten dan maak je alles mee. Dat doe ik nu wel en ook met BTC :D
 
Ingestapt in 2017 toen de koers crashte vanwege een vermeend ‘autopilotongeluk’: $270 (nu $54). Niets verkocht na de 420-tweet (wel heel verleidelijk...). In het voorjaar van 2019 drie keer zoveel bijgekocht omdat de koers maar bleef dalen, met als laagste prijs zo’n $210 (nu $44). In 2020 driekwart verkocht tegen het ooit beoogde koersdoel: $1.000 (nu $200). Koerstechnisch niet de beste timing, maar het gezegde luidt: achteraf is het mooi wonen. Zo is het.
 
Ingestapt in 2017 toen de koers crashte vanwege een vermeend ‘autopilotongeluk’: $270 (nu $54). Niets verkocht na de 420-tweet (wel heel verleidelijk...). In het voorjaar van 2019 drie keer zoveel bijgekocht omdat de koers maar bleef dalen, met als laagste prijs zo’n $210 (nu $44). In 2020 driekwart verkocht tegen het ooit beoogde koersdoel: $1.000 (nu $200). Koerstechnisch niet de beste timing, maar het gezegde luidt: achteraf is het mooi wonen. Zo is het.
En achteraf woon jij toch mooi? :cool: