TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Wat moet er aan wegennet / verkeersregels veranderen?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Hbrink, Jul 3, 2018.

  1. Hbrink

    Hbrink Supporting Member

    Joined:
    Nov 8, 2017
    Messages:
    326
    Location:
    Naarden, NL
    De toekomst is duidelijk: het wordt FSD. Maar hoe gaan we de tussenliggende periode overleven waar FSD auto's, nette chauffeurs en minder nette chauffeurs met elkaar het wegdek delen? En wat moet er worden aangepast aan onze wegen en wellicht zelfs onze regels.

    Wat gedachten:
    - voor een consistenter rijbeeld zou ik graag het keeping-your-lane zien. Dus rechts inhalen mag;
    - aandacht vragen bij wegbeheerders voor duidelijke strepen, ook op punten waar dat nu (vaak rechts) niet het geval is;
    - bij wegwerkzaamheden zorgen voor goede markering in strepen: dus niet geel en wit dwars door elkaar;
    - gelukkig negeren mensen snelheidsaanduidingen van 130 naar 80 naar 100 op minder 500 meter in totaal. FSD is gehoorzaam en doet dat niet. Ik zou graag een sanering van de snelheidswisselingen zien: beter continue 100 dan wisselend 130 en 80;

    En dan: hoe gaan we om met spitsstroken? Dat is een raar fenomeen, waarbij wij de doorgetrokkenlijn passeren. Ik zou dan pleiten voor een aparte markering, al is het met driehoekjes :)
     
  2. PaulV

    PaulV Member

    Joined:
    Oct 3, 2017
    Messages:
    54
    Location:
    Landgraaf
    Dit is inderdaad killing voor de autopilot. Laatst met een kennis een test rondje gedaan en nietsvermoedend nam de autopilot de afslag. Vanuit het systeem is dit uiteraard helemaal verklaarbaar, maar de kennis (en ik) schrokken toch wel even!
     
  3. RobsEV

    RobsEV Member

    Joined:
    Jun 6, 2018
    Messages:
    471
    Location:
    Gouda, The Netherlands
    De afslag nemen??

    Ik ben al blij als lane change werkt.
     
    • Funny x 1
  4. PaulV

    PaulV Member

    Joined:
    Oct 3, 2017
    Messages:
    54
    Location:
    Landgraaf
    @RobsEV dit gaat toch stukken beter de laatste tijd.. zolang je maar op tijd anticipeert ;)

    Zie hier hoe de Nederlandse overheid zorgt voor een "automatisch afslag feature" bij de autopilot

    upload_2018-7-3_17-31-41.png
     
  5. nico180

    nico180 180 Nico's on the wall

    Joined:
    Apr 9, 2016
    Messages:
    632
    Location:
    Zutphen, Netherlands
    Gebruik maken van aparte strook(wat nu bekend is als bustrook).
     
  6. BobbyKings

    BobbyKings Silver

    Joined:
    Oct 1, 2015
    Messages:
    1,420
    Location:
    Voorburg, Netherlands
    Diesel verbieden en alle ambtenaren in de trein.

    (looking for shelter)
     
  7. ElecFan

    ElecFan Member

    Joined:
    Sep 25, 2017
    Messages:
    802
    Location:
    Netherlands
    Ik stel me voor dat FSD aparte snelweg infrastructuur (rijbanen/stroken) vereist zodat er geen interactie is met overig verkeer. De mogelijkheid tot platooning met hoge snelheid maakt dit zeer aantrekkelijk zowel qua kosten (je rijdt in elkaars kielzog) als tijd (je kunt veel sneller rijden wanneer auto's met elkaar communiceren).
    Alleen wagens die aan technische eisen voldoen, mogen van deze infrastructuur gebruik maken en dat levert dus een flinke tijds- en kostenwinst op, wat maakt dat het loont om te investeren in de nieuwe FSD-technologie.

    De FSD infrastructuur wordt overzien door een controller (vergelijkbaar met de luchtvaart, maar dan vermoedelijk een computer) die bij problemen moet kunnen ingrijpen. Wagens moeten ook met die centrale kunnen communiceren.
    Op het moment dat je de snelweg wilt verlaten wordt je de FSD-infrastructuur uitgeleid waarna je zelf de verantwoordelijkheid overneemt (kan je nog wel FSD rijden, maar moet je zelf zorgen dat er niets misgaat).

    Ik stel me zo voor dat naarmate meer mensen overgaan op FSD de FSD infrastructuur meer en meer de 'normale' infrastructuur vervangt. Daar gaan heel wat jaren overheen, vermoed ik. Of het ooit buiten de snelweg wordt toegepast betwijfel ik. Mogelijk word je via tunnels de steden in- en uitgeleid (zoals Elon het zich voorstelt), maar buiten de steden zal, naar ik vermoed, het automatisch rijden beperkt worden tot level 4 en lijkt het verkeerspatroon op dat van nu.
     
  8. nico180

    nico180 180 Nico's on the wall

    Joined:
    Apr 9, 2016
    Messages:
    632
    Location:
    Zutphen, Netherlands
    Nah, liever de trein infrastructuur als toevoeging dan. Immers hoogspanning is aanwezig. Mischien wat optimistisch maar niet ondenkbaar.

    De rails infra match niet echt de huidige auto's, maar ik wil niet in problemen denken. De trein infra brengt je momenteel wel het snelste naar centraal punt in de stad.
     

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC