De toekomst is duidelijk: het wordt FSD. Maar hoe gaan we de tussenliggende periode overleven waar FSD auto's, nette chauffeurs en minder nette chauffeurs met elkaar het wegdek delen? En wat moet er worden aangepast aan onze wegen en wellicht zelfs onze regels.
Wat gedachten:
- voor een consistenter rijbeeld zou ik graag het keeping-your-lane zien. Dus rechts inhalen mag;
- aandacht vragen bij wegbeheerders voor duidelijke strepen, ook op punten waar dat nu (vaak rechts) niet het geval is;
- bij wegwerkzaamheden zorgen voor goede markering in strepen: dus niet geel en wit dwars door elkaar;
- gelukkig negeren mensen snelheidsaanduidingen van 130 naar 80 naar 100 op minder 500 meter in totaal. FSD is gehoorzaam en doet dat niet. Ik zou graag een sanering van de snelheidswisselingen zien: beter continue 100 dan wisselend 130 en 80;
En dan: hoe gaan we om met spitsstroken? Dat is een raar fenomeen, waarbij wij de doorgetrokkenlijn passeren. Ik zou dan pleiten voor een aparte markering, al is het met driehoekjes
Wat gedachten:
- voor een consistenter rijbeeld zou ik graag het keeping-your-lane zien. Dus rechts inhalen mag;
- aandacht vragen bij wegbeheerders voor duidelijke strepen, ook op punten waar dat nu (vaak rechts) niet het geval is;
- bij wegwerkzaamheden zorgen voor goede markering in strepen: dus niet geel en wit dwars door elkaar;
- gelukkig negeren mensen snelheidsaanduidingen van 130 naar 80 naar 100 op minder 500 meter in totaal. FSD is gehoorzaam en doet dat niet. Ik zou graag een sanering van de snelheidswisselingen zien: beter continue 100 dan wisselend 130 en 80;
En dan: hoe gaan we om met spitsstroken? Dat is een raar fenomeen, waarbij wij de doorgetrokkenlijn passeren. Ik zou dan pleiten voor een aparte markering, al is het met driehoekjes