Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat reed jij voor de Tesla Model 3?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een jaartje geleden een proefrit gemaakt in een V90. Wij hebben dat ding zelf laten inparkeren. Wij kregen de slappe lach van het geweld waarmee dat stuur rond slingerde. Hij parkeerde overigens keurig 15cm parallel op de stoep. En op de A2 wilde hij op distance control een voorligger binnenrijden. Ik heb hem snel weer ingeleverd in Geldermalsen. Daar maakte men zijn verontschuldiging dat ze geen 6 cilinders meer hadden maar dan wel weer elektrische ondersteuning.

Echt he. Wat heb ik een spijt van die bak. Om me heen ook veel problemen met XC60, iedere paar maanden EGR klep kapot.
Tis echt vreselijke rommel geworden.. Vroegah waren ze onverwoestbaar. Modelletje politie-auto Flodder enzo. Of van die leraren-stationbakken, gewoon russische tanks. En *als* er dan wat stuk was, gewoon te repareren met hamer, schroevendraaier en tape...
 
Voor mij een hele upgrade: Skoda Octavia Combi
+1
Ik rijd er nu nog in rond in afwachting van mijn M3. Ik moet wel zeggen dat ik er ruim 5 jaar met veel plezier in heb rondgereden. De 1.4 TSI met DSG was voor mij altijd ruim voldoende, als je een keer wat meer gas geeft bij het stoplicht laat je de meeste auto's ruim achter je. Daarnaast natuurlijk een zee aan ruimte in de kofferbak, alleen is dat hooguit een paar keer per jaar functioneel en rijd ik 95% van de tijd alleen rond.

Mijn vriendin heeft het er nog steeds over dat we straks een "kleine auto" krijgen, terwijl de M3 eigenlijk een paar cm langer is. ;)
 
2010 Auris HSD
Eerste auto en altijd met veel plezier in gereden. E-motors doen leuke dingen dus ik was overtuigd dat ik meer elektrisch wilde gaan rijden.

2014 Outlander PHEV
Handig met verhuizen en weekendjes weg met vrienden. AWD is echt lekker, diff lock heeft me meerdere malen gered uit los zand/sneeuw/modder ed. Voor zo'n grote bak nog best leuk te rijden en offroad helemaal uitmuntend. Mijn vrouw was heel blij met de 15" velgen en enorme banden, nooit stoeprandschade! Goede eerste ervaring met Elektrisch laden, door de kleine accu en kleine tank zo'n beetje the worst of both worlds maar toch nog prima mogelijk om veel E-kilometers mee te maken. Ik wilde hierna toch weer iets kleiners gaan rijden wat dichter bij de weg ligt.

2019 Model 3 LR AWD
Veel meer power en heerlijke wegligging. Afleverproces was een drama en de auto is nog steeds niet in nieuwstaat. Veel minder laden en niet tanken bevalt uitstekend. Sedan vorm is wel makkelijk als je snel even iets achterin wil gooien (tas, jas ed), hoe handig het is met groter spul moet ik nog meemaken. Autopilot is een echte game-changer. Summon is soms erg handig.
 
BMW 320d .... heerlijke rijdersauto, maar zoveel kleine dagelijkse zaken ontzorgen je veel meer in de M3 ....

zoals kantelende spiegels in je achteruit,
heerlijk grote navigatie altijd bij de hand,
directe performance nooit een klap in je nek van het terugschakelen,
geen mistknopjes ergens achter je stuur waar je toch altijd op de tast naar moet zoeken,
en zoiets simpels als Spotify, gewoon gelijk werkend ipv bluetooth met telefoon die dan soms niet wil pairen etc etc ....
 
Misschien wel de meest dramatische upgrade hier op het forum: van een opel corsa naar de model 3.
Met de opel corsa reed ik vanaf 2012. Ik wou op dat moment in men leven nog niet veel geld aan een wagen besteden.
Begin 2016 werd ik zelfstandige en is men inkomen erop vooruit gegaan.
Reservatie genomen op de model 3 (april/2016)
en dan dus nog 3 jaar volgehouden tot de definitieve bestelling/levering :)
In die periode vele malen getwijfeld of ik toch al niet een andere wagen wou kopen, maar steeds opnieuw tot de conclusie gekomen dat de model 3 de beste deal was. Eerlijk gezegd rekende ik dan wel steeds dat het me +-45.000euro ging kosten.
Eind 2016 heb ik eens een model s gehuurd om toch al een soort preview te hebben van de model 3.
Na die eerste druk op het pedaal wist ik dat mijn beeld over auto's voorgoed veranderd was.
BMW's, Audi's waar ik al eens mee had gereden waren ineens 1 grijze massa geworden samen met alle andere gewone auto's.

Ik had wel even schrik van het misschien een te strak interieur ging zijn.
Nu denk ik bij een andere wagen steeds: wat is de bedoeling van dit oerwoud aan sticks en knopjes?

Op mijn werk heb ik blijkbaar al 1 iemand geïnspireerd tot de aankoop van een model 3, we staan er nu met 2 (de collega heeft hem besteld nadat ik hem had ontvangen).

Autopilot vind ik veelbelovend, ik kijk uit naar navigate on autopilot, zonder richtingwijzers te moeten gebruiken. Als dit goed werkt, is de voorsprong op de rest compleet.
Hopen ook op niet te veel onderhoudsproblematiek of defecten.
 
Die Corsa ga ik niet verslaan nee :). Coole upgrade!

Ik heb mijn Model 3 (DM non-P) gekocht nadat ik mijn Kia E-Niro met een leuke winst kon verkopen (door de lange levertijd, rijdt nu al in Noorwegen rond). Daarvoor reed ik een Outlander PHEV. Die heb ik even geschorst om in juli nog even mee op vakantie te gaan met de vouwwagen. Probleemloze wagen inderdaad zoals hierboven ook al geschreven maar weinig geraffineerd. Daarvoor weer een Ibiza 1.2 TDI slowmotion :)

Toevallig heeft mijn vriendin net ook de overstap naar Tesla gemaakt maar dan een MS 75D. Een van de laatste 2018 modellen met 4%. Erg gave bak vanwege de 21" grijze turbine velgen. Haar overstap was vanaf een 24KWh Leaf uit 2014. Deze had ik geïmporteerd uit Frankrijk omdat ze hier nog te duur bleven (gekocht in mei 2017).