Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat was je inruilprijs?

This site may earn commission on affiliate links.
Informatieve weblink!
Inzake onderstaande paragraaf (op voornoemde link) hoop ik dat de de leereffecten meegenomen worden naar de M3 en dat deze voor een matig bouwjaar wordt behoed....:eek:

"Tesla problemen
Nu komen we bij een gevoelig punt, het grote problemen topic. Model S’en, vooral de beginexemplaren (bouwjaar 2013), staan bekend voor een hele reeks mankementen."

Ben ik t niet mee eens Klaas. Mijn Tesla uit 2013 heeft idd de nodige problemen gehad echter stuk voor stuk opgelost door het Service Center van Tesla. Toen ik m na 2 jaar verkocht was hij probleemloos.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: PascalH and Klaas
Herken dit ook niet hoor. Heb een krakend dak gehad en een fluittoontje in de drive train. Opgelost en geen last meer. Als ik over een paar maanden mijn S verkoop heeft de koper er echt een fantastische auto aan.
Maar, er zijn natuurlijk wel mensen geweest met een hoop ellende
 
Hierbij de beloofde update van het lijstje.
Mag wel wat meer info binnenkomen, alle inruilers.
Uit het lijstje kan je zien welke info nodig is (prijzen incl. BTW).
View attachment 249710

Dank voor je werk Maarten. Denkt dat je ons daar allemaal enorm mee tot dienst bent. Er mogen nog inderdaad nog wel wat extra meldingen gedaan worden. Valt me op hoeveel er zijn verkocht na slechts een of twee jaar (of zelfs minder). Is niet echt handig qua MIA/KIA/Vamil dunkt me. Nu er veel classics over de 4 jaar zullen gaan verwacht ik echter komende twee kwartalen een hoos (vwb de in NL geleverde MSen dan). Allemaal een PBtje aan Maarten sturen dan svp ;-)
 
Herken dit ook niet hoor. Heb een krakend dak gehad en een fluittoontje in de drive train. Opgelost en geen last meer. Als ik over een paar maanden mijn S verkoop heeft de koper er echt een fantastische auto aan.
Maar, er zijn natuurlijk wel mensen geweest met een hoop ellende
Ik ben één van die piloten die meer stil stond met de 2013 auto dan ik kon rijden. Altijd fantastisch geholpen door Tesla; dat buitenkijf! Bij mij gebeurde het meest op vakanties met het hele gezin. Er staan vele verhalen verscholen in de krochten van dti forum. Begin 2016 na de zoveelste crash op de vluchtstrook mijn P 85 ingeruild voor een verse P90DL; een enigszins impulsieve actie. Na 3 dagen in Oostenrijk het panorama dak in 2 stukken. Een half jaar later met 20.000 km op de teller wederom gestrand bij Parijs met een in elkaar gelopen voortrein.
Dit was voor mij einde Tesla. Uiteindelijk (na 4 maanden in een loaner gereden te hebben) een deal met Tesla gemaakt alsnog een voorraad auto met nieuwe gefacelifte neus te gaan rijden. Nu eindelijk zonder grote problemen. Uiteindelijk vorige maand ook voor de X voor de bijl gegaan.......tot op heden ook zonder problemen....
 
  • Love
Reactions: Kuijp74
Wat zijn die Model S exemplaren uit 2013 toch slecht. Zoveel storing, zoveel narigheid. Wie wil zo'n wagen nou nog tweedehands hebben? Zo'n auto is toch nauwelijks wat waard?
Ik verwacht dan ook dat de bv's met hun rug tegen de muur staan als hun dga's eind dit jaar de auto voor een realistisch laag bedrag naar privé gaan halen.
Ik hoop dat ik over 3 jaar ook zoveel narigheid hebt om een lage inruilbedrag te verkrijgen naar privé :D
 
Wat zijn die Model S exemplaren uit 2013 toch slecht. Zoveel storing, zoveel narigheid. Wie wil zo'n wagen nou nog tweedehands hebben? Zo'n auto is toch nauwelijks wat waard?
Ik verwacht dan ook dat de bv's met hun rug tegen de muur staan als hun dga's eind dit jaar de auto voor een realistisch laag bedrag naar privé gaan halen.

Protip! https://www.wijkopenautos.nl/ geeft je meteen een ideale taxatie om je auto naar privé te halen :)
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Ik heb het lijstje n.a.v. een verkoop en keurig aan mij toegezonden gegevens weer eens een update gegeven.


Trade-in 180715.jpg
 
En de eerste X in de lijst!

Voor wie het begin van dit draadje niet kennen: als je de auto verkoopt, wordt het op prijs gesteld als je je verkoopprijs etc. aan mij door wil geven.
Ik weet slechts de forumnaam (en ken natuurlijk veel mensen die daar achter zitten), maar zelfs die forumnaam is alleen bij mij bekend: de lijst blijft anoniem.
Anderen kunnen met de verkoopgegevens hun voordeel doen.
Uit de lijst kun je wel halen elke gegevens ik graag wil hebben!

Trade-in 180812.jpg
 
Last edited:
Hoe denken jullie dat de waarde van relatief jonge (2-3jr oude) Tesla's zich binnenkort gaat ontwikkelen in NL?

- Ik kan me voorstellen dat er tot eind van het jaar een 'run' op nieuwe Tesla's ontstaat wegens de veranderende bijtellingsregels. Nu moeten onze Tesla's nog concurreren tegen nieuwe met MIA (een brutovoordeel van 18k op de nieuwe) en 5 jaar 4%.
- Vanaf eind 2018/begin 2019 (wanneer je geen nieuwe Tesla meer kunt kopen met 4%) worden 2-3 jaar oude exemplaren misschien ineens weer interessanter aangezien ze nog 2-3 jaar tegen 4% gereden kunnen worden.
- Daarna, verderop in 2019, komt de concurrentie van de Model 3.

In die zin verwacht ik misschien een piek in de restwaarde vanaf begin volgend jaar.

Kan misschien interessant zijn om daar op in te spelen als je wilt overstappen naar Model 3.

Wat verwachten jullie?
 
En de eerste X in de lijst!

Voor wie het begin van dit draadje niet kennen: als je de auto verkoopt, wordt het op prijs gesteld als je je verkoopprijs etc. aan mij door wil geven.
Ik weet slechts de forumnaam (en ken natuurlijk veel mensen die daar achter zitten), maar zelfs die forumnaam is alleen bij mij bekend: de lijst blijft anoniem.
Anderen kunnen met de verkoopgegevens hun voordeel doen.
Uit de lijst kun je wel halen elke gegevens ik graag wil hebben!

View attachment 325232
Als ik die lijst bekijk, zoek ik meteen naar de afschrijving per maand. Die is natuurlijk simpel uit te rekenen, maar zou wat mij betreft wel een kolommetje waard zijn :) Ideetje?
 
Eerst maar eens afwachten of de bijtellingsregels voor 2019 nog wijzigen!
Waarom zouden die nog wijzigen? Zelfs als de regering dat zou willen (staat niets over in het regeerakkoord) dan is daar voor 1-1-2019 helemaal geen tijd meer voor. De regels voor EV's zijn duidelijk en staan vast: 4% bijtelling over de eerste €50k en daarna 22%. De korting geldt voor 5 jaar na datum eerste toelating. Voor auto's die vanaf 1-1-2021 op kenteken worden gezet is er helemaal geen korting meer; iedereen betaalt gewoon 22%. 2020 wordt een mooi jaar voor de EV verkopen.