You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
insideevs.com/toyota-mirai-capable-of-covering-1438-miles-in-24-hour-run/
Hoever zouden ze raken op 48u?
Net zo ver als 2x 24 uur zou ik denken. En hoe ver is dat dan precies: korter dan een Tesla!
Dat is alleen maar als je met evenveel lading begint als eindigt na 24u (of 48u) als je vol vertrekt en na 24u leeg aankomt, zal je eerst moeten laden (tanken) voor je weer kan vertrekken en dan heb je al een deel van de volgende 24u gebruikt
Grote gaten aan de voorzijde van een auto hoeft geen aerodynamisch nadeel te zijn. Glad plaatwerk aan de voorzijde dwingt de luchtstroom toch ook naar boven, naar beneden of naar de zijkanten. Dat levert een flinke weerstand op. Bij gaten in de voorzijde is het wel belangrijk hoe de luchtstroom binnen de auto verder wordt geleid. Ook daarbinnen moet het glad zijn en mogen er geen scherpe bochten zijn.Ik las van de week ergens dat voor waterstofauto's de grille wel weer belangrijk wordt, vanwege de enorme hoeveelheid zuurstof die het proces nodig heeft. Als je erop gaat latten heeft de Toyota Mirai ook inderdaad een enorme muil. Daardoor zal de stroomlijn van de waterstofmodellen dus nooit in de buurt komen van de gladde elektrische modellen. Al met al wordt het wel een erg kansloze richting. Het combineert wel erg veel nadelen van de ICE.
Ach, voor die anderhalve man en een paardenkop die nog iets ziet in waterstof voor personenauto's zal het niet een probleem zijn.
Grote gaten aan de voorzijde van een auto hoeft geen aerodynamisch nadeel te zijn. Glad plaatwerk aan de voorzijde dwingt de luchtstroom toch ook naar boven, naar beneden of naar de zijkanten. Dat levert een flinke weerstand op. Bij gaten in de voorzijde is het wel belangrijk hoe de luchtstroom binnen de auto verder wordt geleid. Ook daarbinnen moet het glad zijn en mogen er geen scherpe bochten zijn.
Ook dat hoeft niet. Lucht die wordt afgebogen levert meer weerstand op dan lucht die rechtuit een opening instroomt. Als die lucht door het voertuig door gladde kanalen wordt geleid en aan de achterkant of onderkant, met zo min mogelijk vertraging weer wordt samengevoegd met de luchtstroom buiten zijn de verliezen bijna onmeetbaar klein. TU Delft heeft een vrij groot gat gemaakt in de neus van de gestroomlijnde fiets Velox waarmee snelheden van boven 130 km/u kunnen worden gefietst. Op dit gat zit een slang aangesloten die de fietser van verse lucht voorziet. De overdruk wordt afgevoerd via de voorste wielkast . Die overdruk bleek precies voldoende om wervelingen rond het voorwiel te reduceren. Het totale verlies van dit systeem was 0,4 Watt.Ik begrijp wat je bedoelt, maar als je de lucht naar binnen leidt wil je er per definitie iets mee doen en leidt dit onvermijdelijk tot extra weerstand.
In Nederland met 25 volgens de RVO. Allemaal in 2016 op de weg gekomen.
zijn ze dan nog met zoveel ?
Wim laat je door een paar dislikes niet weerhouden. Ik ben er van overtuigd dat de overgrote meerderheid hier jou kennis en inbreng over aerodynamica weet te waarderen.Ook dat hoeft niet. Lucht die wordt afgebogen levert meer weerstand op dan lucht die rechtuit een opening instroomt. Als die lucht door het voertuig door gladde kanalen wordt geleid en aan de achterkant of onderkant, met zo min mogelijk vertraging weer wordt samengevoegd met de luchtstroom buiten zijn de verliezen bijna onmeetbaar klein. TU Delft heeft een vrij groot gat gemaakt in de neus van de gestroomlijnde fiets Velox waarmee snelheden van boven 130 km/u kunnen worden gefietst. Op dit gat zit een slang aangesloten die de fietser van verse lucht voorziet. De overdruk wordt afgevoerd via de voorste wielkast . Die overdruk bleek precies voldoende om wervelingen rond het voorwiel te reduceren. Het totale verlies van dit systeem was 0,4 Watt.
Bij auto's zal dit verlies hoger zijn maar op de prestaties nauwelijks of geen invloed hebben.
Waarom trouwens een 'dislike' op mijn post? Vraag geldt ook voor Ipe die mij een 'dislike' toestopt op mijn post over aerodynamische effecten van de dakkoffer versus losse ski's. Vraag ook aan Ipe waarom hij niet op mijn PM antwoordt.
Als lezers er niet van gediend zijn om mijn kennis en ervaring of het gebied van aerodynamica te vernemen en dit via dislikes kenbaar maken, prima, maar dan hou ik hierover verder mijn mond.
Wim laat je door een paar dislikes niet weerhouden. Ik ben er van overtuigd dat de overgrote meerderheid hier jou kennis en inbreng over aerodynamica weet te waarderen.
Ook dat hoeft niet. Lucht die wordt afgebogen levert meer weerstand op dan lucht die rechtuit een opening instroomt. Als die lucht door het voertuig door gladde kanalen wordt geleid en aan de achterkant of onderkant, met zo min mogelijk vertraging weer wordt samengevoegd met de luchtstroom buiten zijn de verliezen bijna onmeetbaar klein. TU Delft heeft een vrij groot gat gemaakt in de neus van de gestroomlijnde fiets Velox waarmee snelheden van boven 130 km/u kunnen worden gefietst. Op dit gat zit een slang aangesloten die de fietser van verse lucht voorziet. De overdruk wordt afgevoerd via de voorste wielkast . Die overdruk bleek precies voldoende om wervelingen rond het voorwiel te reduceren. Het totale verlies van dit systeem was 0,4 Watt.
Bij auto's zal dit verlies hoger zijn maar op de prestaties nauwelijks of geen invloed hebben.
Waarom trouwens een 'dislike' op mijn post? Vraag geldt ook voor Ipe die mij een 'dislike' toestopt op mijn post over aerodynamische effecten van de dakkoffer versus losse ski's. Vraag ook aan Ipe waarom hij niet op mijn PM antwoordt.
Als lezers er niet van gediend zijn om mijn kennis en ervaring of het gebied van aerodynamica te vernemen en dit via dislikes kenbaar maken, prima, maar dan hou ik hierover verder mijn mond.
Als lezers er niet van gediend zijn om mijn kennis en ervaring of het gebied van aerodynamica te vernemen en dit via dislikes kenbaar maken, prima, maar dan hou ik hierover verder mijn mond.
Kortheidshalve verwijs ik naar mijn "like" bij het bovenstaande bericht.Laat je niet afleiden door mensen die (dis)likes uitdelen, dat zijn sowieso rare types, die te lui zijn om hoera of boeh te typen.