Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waterstof of elektrisch

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 659673

34.800 waterstof auto's!!!!

Hahahaha.

View attachment 659674
4.8 miljoen electrisch, en dat was in 2019. Tel er dus gerust nog maar 2 miljoen bij.
Het staatje van Michael Liebreich geeft het antwoord: 2,8 miljoen EVs erbij in 2020. Dus waren er ultimo 2020 meer dan 5,5 miljoen EVs op de weg. Maar waterstof gaat het heeeelemaal worden.
 
  • Funny
Reactions: Maarten
View attachment 659673

34.800 waterstof auto's!!!!

Hahahaha.

View attachment 659674
4.8 miljoen electrisch, en dat was in 2019. Tel er dus gerust nog maar 2 miljoen bij.
Jullie vergeten de gigantische vervangingsvraag van FCEV In ogenschouw te nemen. Want ze gaan niet zo erg lang mee. Daarom is bijvoorbeeld gloeilampen verkopen ook een beter verdienmodel dan LED verkopen.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Maarten and pvkeep
De vergelijking met gloeilampen is spot-on @PaulusdB
Gloeilampfabrikanten waren ook van die eerlijke zakenlieden: Phoebus-kartel - Wikipedia
Maar wist je ook dat de LED fabrikanten precies hetzelfde spelletje spelen? Philips maakt al een tijdje LED verlichting naar verplichte specificaties van Dubai die meer dan vier keer zolang mee gaat en nog minder energie verbruikt ook. Niet te krijgen buiten Dubai, uiteraard.
Google maar eens op ‘Dubai LED Philips’. Hier de uitleg: LEDs From Dubai: The Royal Lights You Can’t Buy
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Maar wist je ook dat de LED fabrikanten precies hetzelfde spelletje spelen? Philips maakt al een tijdje LED verlichting naar verplichte specificaties van Dubai die meer dan vier keer zolang mee gaat en nog minder energie verbruikt ook. Niet te krijgen buiten Dubai, uiteraard.
Google maar eens op ‘Dubai LED Philips’. Hier de uitleg: LEDs From Dubai: The Royal Lights You Can’t Buy
Vaak gaat een ledlamp in elk geval 50.000h mee, maar Philips (tegenwoordig Signify) maakt en verkoopt ook in Europa ledlampen die 100.000h of meer mee gaan. Die zijn alleen iets duurder en vaak voor de professionele markt. De gemiddelde consument kijkt naar de prijs en niet naar de branduren, vandaar dat consumenten ledlampen iets korter meegaan.

Signify richt zich sinds de overgang van gloeilamp naar ledlamp steeds meer op intelligente verlichting met uitgebreide software functies. Daarmee lopen ze heel ver voor op hun concurrenten.
…… zeg maar de Tesla onder de lamp fabrikanten.
 
Philips focust zich nogal graag in functies waar niemand behoefte aan heeft.
Wekkers waarmee je traag wakker wordt —> ik wil zo lang mogelijk diep slapen.
Ledlampen met softwarebediening... Ik zie het nut niet. Als ik dat wil koop ik wel een wifischakelaar, stekker of relais voor 10€. Als de lamp kapot is dan werkt mijn automatisatie nog steeds met een goedkope nieuwe lamp en hoef ik geen dure nieuwe sofwarebediende lamp te kopen.
 
Met software functies bedoel ik de software functies voor de professionele markt. Door gebruik te maken van led verlichting i.c.m. Software functies besparen bedrijven soms vele tien duizenden euros per maand. Investeringen van tonnen tot miljoenen verdienen zich soms terug binnen twee jaar.

Als je een led lamp met fel wit licht hebt, dan heb je een low budget lamp gekocht die ook snel defect gaat. Goede ledlampen hebben zoveel kleur temperaturen dat je vrijwel elk gewenste ting kunt instellen.

Maar goed we raken off-topic…….
Als je naar verbruik kijkt is de ledlamp de electrische auto onder de lampen. Veel zuiniger dan de rest en geen onderhoud.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Elon over waterstof:

Aangaande dit artikel:
 
  • Like
Reactions: job-lek and Maarten
Zojuist ingevuld. Wel een heel eenzijdige enquete. WIlt U waterstofauto... waarom wilt u waterstofauto? Totaal geen diepte of meerzijdige perspectieven.
Universitair onwaardig.
Dat vind ik meevallen. Dit gaat over de vraag of een waterstofauto een alternatief kan zijn voor "de auto". Voor ons, die al een alternatief rijden, nl elektrisch, hebben we eigenlijk al een keuze gemaakt.

Andere mensen, die daar niet zo over hebben nagedacht, gaan misschien anders reageren. Zij gaan misschien zeggen dat ze niet veel van waterstofauto's kennen, en misschien denken dat het wel een alternatief is. Dus een mogelijke conclusie is "mensen die aangeven dat ze er niet veel van weten, zijn meer geneigd om voor waterstof te kiezen" en "mensen met elektrische auto's rijden zijn minder geneigd om met waterstof te rijden".
 
  • Like
Reactions: job-lek
Dat vind ik meevallen. Dit gaat over de vraag of een waterstofauto een alternatief kan zijn voor "de auto".

Andere mensen, die daar niet zo over hebben nagedacht, gaan misschien anders reageren. Zij gaan misschien zeggen dat ze niet veel van waterstofauto's kennen, en misschien denken dat het wel een alternatief is.

De mensen die ik over waterstof heb gesproken hebben voor 95% geen enkele kennis over waterstofauto's, maar wel vrijwel altijd een mening.
"Gemakkelijker dan elektrische auto's, want je hoeft niet meer lang te laden. Tanken net zo snel als het tanken nu gaat! En héél milieuvriendelijk: er komt alleen maar water uit de uitlaat."
Het is zo gemakkelijk om mensen met selectieve informatie en desinformatie te bedotten. :rolleyes:
Mensen geloven wat ze willen geloven.