You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik word zo moe van dit soort berichtgeving: ‘Waterstofauto wint van batterijauto’
Iemand zin om erop te reageren...?
Wibier verwacht dat de waterstofauto het uiteindelijk wint van de batterij-auto. Dat komt volgens hem vooral doordat het nu te lang duurt om een batterij-auto op te laden, terwijl het vullen van een tank met waterstof binnen anderhalve minuut mogelijk is. Zelfs met de snelladers van Tesla (de zogeheten superchargers) kost het laden van een nagenoeg lege accu minstens 25 minuten. Ook is het bereik van een volle tank waterstof groter dan bij een volgeladen Tesla. De waterstofauto kan met een volle tank circa 600 kilometer rijden, terwijl de Tesla hooguit de helft haalt met een volle accu.
Toch vindt ook Van Wijk dat het opladen van elektrische auto nu nog veel te lang duurt. Ook zorgt het laden voor een flinke belasting van het elektriciteitsnet. Zo wil Schiphol tien superchargers neerzetten van elk 120 kW. ‘Als die volledig worden benut komt dat neer op een verbruik van 1,2 MW. Daarvoor moet een flinke kabel worden neergelegd.’
Als het hard waait kunnen deze windparken hun overtollige elektriciteit gebruiken voor de productie van waterstof, dat vervolgens kan worden opgeslagen en/of worden verscheept naar elke gewenste plek op de wereld.
Infographic gezien en afgehaakt. Woorden als brandstof en verbranding doen me aan ICE's denken.Ik word zo moe van dit soort berichtgeving: ‘Waterstofauto wint van batterijauto’
Iemand zin om erop te reageren...?
Dit is trekken aan een dood paard. Er is al een inhoudelijk goede reactie van Ad van der Meer.Ik word zo moe van dit soort berichtgeving: ‘Waterstofauto wint van batterijauto’
Iemand zin om erop te reageren...?
Gedaan.Ik word zo moe van dit soort berichtgeving: ‘Waterstofauto wint van batterijauto’
Iemand zin om erop te reageren...?
@Defiant @Rick A. , jullie Time To Market is spectaculair: ESS (Energy Storage System) voor een (nu nog hybride) tanker.
Contract to supply energy storage for first hybrid chemical tanker | Electric Vehicles Research
Weinig technische details in het stuk helaas, maar ik kan begrijpen dat jullie niet al te veel van jullie spectaculair disruptieve oplossing willen laten uitlekken !
Ik word zo moe van dit soort berichtgeving: ‘Waterstofauto wint van batterijauto’
Iemand zin om erop te reageren...?
Wat ik me hierbij afvraag.Ik word zo moe van dit soort berichtgeving: ‘Waterstofauto wint van batterijauto’
Iemand zin om erop te reageren...?
Ik word zo moe van dit soort berichtgeving: ‘Waterstofauto wint van batterijauto’
Iemand zin om erop te reageren...?
Wat ik me hierbij afvraag.
* @Maarten ST spreekt namens ons (de waarheid uiteraard). OK
* Hyundai baasje spreekt wat zijn werkgever voorschrijft en heeft (nog) geen antwoord op de Tesla producten. OK
* Maar wie betaalt er dan eigenlijk Ad van Wijk en zijn waterstoflobby? De TU Delft hopelijk niet, want dat lijkt me niet OK.
Natuurlijk is er ruimte voor in eerste aanzet zinloos/zuiver_wetenschappelijk onderzoek, ook binnen een TU, anders verzetten we nooit de bakens. Maar wat Van Wijk doet gaat veel verder dan onderzoek, het is op zijn minst een professionele lobby, zoniet een commerciële spin-off met een groot eigenbelang. Even Google raadplegen op "Ad van Wijk" vindt trouwens genoeg discutabel verleden van de man. Maar het gaat me in eerste aanleg om die aanstelling bij TU Delft, waar hij toch een zekere mate van autoriteit en/of geloofwaardigheid aan kan ontlenen.
Vanochtend gevonden via LinkedIn:
Het alternatief voor Tesla : waterstof !
Weer een mooi stukje discussiestof voor dit draadje. ;-)
Best een goed stuk. Met een verwarrende titel, daar had beter een vraagteken achter gestaan.Vanochtend gevonden via LinkedIn:
Het alternatief voor Tesla : waterstof !
Weer een mooi stukje discussiestof voor dit draadje. ;-)