Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waterstof of elektrisch

This site may earn commission on affiliate links.
Cookies op AD.nl | AD.nl

Subjectieve journalistiek als je het mij vraagt, met tal van onwaarheden, halve waarheden en toekomstige aannames. Alsof iedere EV-bezitter langdurig bij een laadpaal staat te wachten... :s En dit zijn slechts twee alinea's.

In discussie gaan met de auteur heeft geen zin. Is een fervente dieselaar die niet gelooft in EV's.
Ideale techniek, die waterstof.. en in NL komen er in 2020 zelfs 14 tankstations, dat betekend dat je gemiddeld maar 50 km hoeft om te rijden en je dus niet meer 30 minuten bij een snellader hoeft te wachten :) Nou dan weet ik het wel, ff wachten/kopje koffie/mailbox bijwerken. ;)
 
  • Funny
  • Love
Reactions: FVO and widodh
In 1.100 km, ik rij dat een enkele keer in één dag, stop ik 4x om een kop koffie te drinken en naar het toilet te gaan. Dat deed ik voorheen met de Audi precies zo. Nu doe ik dat nog steeds, alleen stop ik bij een SuC.
Zou de bestuurder van de Hesla een ijzeren blaas hebben?
In de Hesla zit een vuil-water-tank en bij elke stoel een aansluiting voor een katheterslang.
 
Waarom? Ik ben er nog altijd niet achter waarom waterstof in de zware industrie interessanter is dan een hoop batterijen. Noch qua eenvoud in opslag, noch qua productiecapaciteit.
Nou, op alle vlakken... Ik hoop wel dat waterstof zich verder ontwikkelt als energiedrager in de zware industrie.
Waterstof wordt in de industrie gebruikt in productieprocessen voor chemicaliën, petrochemie en elektronica. Vooral ontzwaveling in de petrochemische industrie is waterstof een belangrijke toepassing. Voor alle toepassingen waarbij waterstof als brandstof of aandrijving wordt gebruikt is het rendement heel laag. Wordt er aan het eind van de keten een brandstofcel gebruikt om weer elektriciteit te maken dan daalt het rendement verder tot waarden van rond 20%.
Een simpel proces als waterkracht, eventueel via pumped hydro, kan voor de middellange termijn, zeg 2 weken, zorgen voor voldoende elektriciteit. Met de huidige beschikbare techniek kan het rendement van pumped hydro oplopen tot 90%,
Waarom dit niet uitwerken, Plan Lievense 2, dan de grote verliezen, zeer veel meer windmolens en extreem dure techniek van waterstof te benutten?

Maar .... er is hoop. Aan de sectortafel mobiliteit wordt met geen woord gerept over waterstof. Vandaag op de site Duurzaam Bedrijfsleven een interview met Annemieke Nijhof van de sectortafel mobiliteit: “Wij willen voluit voor elektrificering gaan.”
“We moeten gaan betalen voor de kilometers die we rijden”
 
Het is weer lekker warm vandaag. Waar blijft dat nieuwsbericht waarin de professor een toekomst schetst waarin we allemaal rijden op waterstof en met het drinkwater uit de uitlaat onze tuin kunnen begieten? Waarbij het transport over grote afstanden natuurlijk het beste kan via het bestaande net van drinkwaterleidingen. De twintig nieuwe H2-tankstations worden oasen in het verdorde landschap.
 
Het is weer lekker warm vandaag. Waar blijft dat nieuwsbericht waarin de professor een toekomst schetst waarin we allemaal rijden op waterstof en met het drinkwater uit de uitlaat onze tuin kunnen begieten? Waarbij het transport over grote afstanden natuurlijk het beste kan via het bestaande net van drinkwaterleidingen...

Misschien dat de drinkwaterbedrijven hem nog niet "funden"?
 
  • Love
  • Like
Reactions: michelh and FVO
De Hesla is een gehackte Tesla. Tesla heeft, volgens het AD, de Tesla weer terug gehackt.
Nu heeft de eigenaar de Hesla opnieuw gehackt door de Tesla voor Tesla onbereikbaar te maken.
Dan ook geen navigatie met Tesla, geen updates, geen veiligheidswaarschuwingen, geen Autopilot.
Tesla heeft de auto als 'gestolen' aangemerkt. De vraag is nu ook of Tesla nog aan de auto wil werken.

Al met al een investering van 72.000 euro (momenteel 50.000 euro) om per rit 200 tot 250 km verder te kunnen rijden.
Overigens staat er aan het eind van die langere rit vanzelfsprekend een waterstofstation :p
Al met al publicitair wel leuk maar praktisch totaal irrelevant.
Ik zie enkel het voordeel voor het besparen van bijtelling vanaf 2019...
 
  • Like
Reactions: Hans Noordsij
Heb je na een flink stuk omrijden eindelijk dat enige H2-tankstationnetje in de wijde omtrek bereikt...

... mag je niet eens even naar huis bellen dat het wat later wordt.
 

Attachments

  • 5F823051-F0A3-41B6-9C87-F2EBB722A165.jpeg
    5F823051-F0A3-41B6-9C87-F2EBB722A165.jpeg
    247.1 KB · Views: 65
  • 687E2B0A-8E5E-45DE-AFD2-26423EF8D23F.jpeg
    687E2B0A-8E5E-45DE-AFD2-26423EF8D23F.jpeg
    198.1 KB · Views: 49