Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waterstof of elektrisch

This site may earn commission on affiliate links.
En dan krijg je dit soort oplossingen op H2

(of is dit een vroege 1 april grap?)

View attachment 631163
Het is helaas niet om te lachen.
Maar het toont de essentie ervan: de hele h2 opslag en installatie neemt zoveel ruimte in dat je er een aanhanger achter moet hangen.
Dat, of je moet plaatsen voor passagiers opofferen.
 
  • Helpful
Reactions: dutchneon
Transport van waterstof met tankers en door pijpleidingen...het idee was belachelijk maar ze gaan gewoon verder. Het gaat over het groener maken van ónze havens en bedrijven. De regio's waar dan die groene stroom moet opgewekt worden hebben van alles genoeg blijkbaar om de verdringing ook nog te verteren. Het koloniaal denken anno 2021?
Groene waterstof kan competitieve energiebron zijn vanaf 2030
 
  • Like
Reactions: dutchneon
Transport van waterstof met tankers en door pijpleidingen...het idee was belachelijk maar ze gaan gewoon verder. Het gaat over het groener maken van ónze havens en bedrijven. De regio's waar dan die groene stroom moet opgewekt worden hebben van alles genoeg blijkbaar om de verdringing ook nog te verteren. Het koloniaal denken anno 2021?
Groene waterstof kan competitieve energiebron zijn vanaf 2030
Je ziet hier de kracht van communicatie en lobby’en.
Het is eigenlijk te gek voor woorden wat je voor je ogen ziet gebeuren.
Sla de kranten maar open en volg het nieuws over waterstof maar.

De geschiedenis herhaalt zich: het is volledig vergelijkbaar met de tabaksindustrie die jaren succesvol heeft betoogd dat roken helemáál niet ongezond was.
Met de enorme hoeveelheid beschikbaar geld heeft Big Oil jaren getracht het elektrisch rijden tegen te houden: slecht voor het milieu, verzin het allemaal maar.
Dat lukt niet meer, dus nu wordt het op waterstof gegooid.
Als je je er een beetje in verdiept snap je snel dat het kansloos is voor transport of voor verwarming van woonwijken, om er maar een paar te noemen. Maar ja, de kracht van bijzonder goed financieel ondersteunde FUD....o_O
Zo triest eigenlijk..:confused:
 
  • Informative
Reactions: dutchneon
Je ziet hier de kracht van communicatie en lobby’en.
Het is eigenlijk te gek voor woorden wat je voor je ogen ziet gebeuren.

De geschiedenis herhaalt zich: het is volledig vergelijkbaar met de tabaksindustrie die jaren succesvol heeft betoogd dat roken helemáál niet ongezond was.
..:confused:

Ik verwijs mensen om me heen vaak genoeg naar een Zembla uitzending als iemand roept dat we het in NL goed voor elkaar hebben op een bepaald onderwerp.
Als je dan 1 of twee afleveringen Zembla kijkt dan zie je hoe makkelijk Den Haag met een kluitje het riet in gestuurd worden en hoe erg de lobby rechtstreeks op de man gespeeld word.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Ik verwijs mensen om me heen vaak genoeg naar een Zembla uitzending als iemand roept dat we het in NL goed voor elkaar hebben op een bepaald onderwerp.
Als je dan 1 of twee afleveringen Zembla kijkt dan zie je hoe makkelijk Den Haag met een kluitje het riet in gestuurd worden en hoe erg de lobby rechtstreeks op de man gespeeld word.

Het gebrek aan kennis in Den Haag is op veel gebieden gewoon zeer triest. En advies halen ze het liefst bij belanghebbende personen of lobby clubs.
 
  • Like
Reactions: dutchneon
Het gebrek aan kennis in Den Haag is op veel gebieden gewoon zeer triest. En advies halen ze het liefst bij belanghebbende personen of lobby clubs.
Dat is niet vreemd, want het is al jarenlang beleid: wat je kan inkopen, moet je niet zelf doen. Dus ze hebben alle inhoudelijke kennis weg laten gaan. Ze zijn alleen vergeten dat je voor goed inkopen ook inhoudelijke kennis nodig hebt zeker bij technisch innovatieve zaken. Dus ze zijn die kennis ook weer gaan inkopen en dus worden de inkoopeisen opgesteld door adviseurs. Maar die zitten er tenslotte om uren te maken en leren vaak ook on the job. Seen it done it.
 
Leuke ontwikkeling: Faunhofer Institute Dresden heeft een methode ontwikkeld om waterstof als brandstof beschikbaar te maken bij kamertemperatuur en atmosferische druk. Ingebed in een pasta op basis van magnesium. Energiedichtheid is vele malen hoger dan huidige waterstof opslag in een tank met 700 bar. Daardoor ook geschikt voor scooters en drones.

Hydrogen-powered drives for e-scooters
Zover ik kan lezen blijf je wel met die pasta in je pastatank zitten, die dan weer moet gewisseld worden met nieuwe, waterstofrijke pasta.
 
Ja dat zal zoiets worden als toevoegingen aan granulaat voor de wegenbouw... dat beland als niet herbruikbare 'natuur vreemde" stof op dit moment overal in onze zandputten, als "verontdieping" (ze vermijden het woord dumpen heel handig).
 
Leuke ontwikkeling: Faunhofer Institute Dresden heeft een methode ontwikkeld om waterstof als brandstof beschikbaar te maken bij kamertemperatuur en atmosferische druk. Ingebed in een pasta op basis van magnesium. Energiedichtheid is vele malen hoger dan huidige waterstof opslag in een tank met 700 bar. Daardoor ook geschikt voor scooters en drones.

Hydrogen-powered drives for e-scooters
Allemaal mooi hoor, maar het energetisch blijft het proces in het nadeel t.o.v. batterij-opslag.
En ik moet nog zien hoe je zoiets in productie neemt.
Lijkt de volgende bizarre sprong van de olie-kat in het nauw... o_O
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Allemaal mooi hoor, maar het energetisch blijft het proces in het nadeel t.o.v. batterij-opslag.
En ik moet nog zien hoe je zoiets in productie neemt.
Lijkt de volgende bizarre sprong van de olie-kat in het nauw... o_O
Wat me wel handig lijkt, is dat je die H2pasta blikken vast bij de lokale olieboer kan gaan kopen.
Dan heb je weer een excuus om een kroketje te kunnen kopen bij de pomp.
 
Allemaal mooi hoor, maar het energetisch blijft het proces in het nadeel t.o.v. batterij-opslag.
Het heeft ook een voordeel omdat het een veel grotere energie dichtheid heeft. Dus geen noodzaak om een zware batterij mee te zeulen.

Lijkt de volgende bizarre sprong van de olie-kat in het nauw... o_O
Dit is geen olie-kat-in-het-nauw maar een gewaardeerd onderzoeksinstituut.